Gravatar

#15121 Lord Beef Jerky 13 år siden

Jeg har det som loki, men vurderer den nok lidt højere.... 7/10 er passende =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15122 TP-DK 13 år siden

Viewing a movie from another perspective than BN - only once ;-)
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Gravatar

#15123 Babo84 13 år siden

BN

Har du bevidst undladt at kommentere det interview jeg fremhævede fra instruktøren i indlæg #118?

Åh ja. Det gjorde du..
Gravatar

#15124 Babo84 13 år siden

BN (15119) skrev:
Paul Haggis faktisk lige bagefter, at Russell Crowes karakter tror på sin kone uskyld, og at fordi publikum har empati med Crowe, tror vi OGSÅ på konen. Til dette kan føjes, at instruktøren og manuskriptforfatteren med deres udformning af filmen ikke har inkluderet nogen elementer, der sår tvivl om hendes uskyld. Vores empati og enighed med Crowe rokkes derfor aldrig på noget tidspunkt undervejs i filmen.

Nej.. VI tror ikke. Først når tingene bliver skåret ud i pap.

End of story..
Gravatar

#15125 Babo84 13 år siden

loki (15120) skrev:
kan hun alligevel have gjort det? Men generelt fandt jeg den ikke specielt interessant.

Netop.. Det er også uinteressant. Altså HVEM der gjorde det. Men i og med vi IKKE ved det, skaber det en mystik omkring hendes karakter, som gør, at vi kan tvivle på både hende og mandens ivrige hensigt med at få hende ud - for hvorfor skal vi altid få den samme klichefyldte historie om uskyld og systemet der fejler??
Gravatar

#15126 Richard Burton 13 år siden

#15124 Jeg skal absolut ikke modsige Haggis' ord og hans hensigt med filmen. Personligt forekommer det mig så besynderligt, at konen optræder så "uforstående" overfor "pletten" på jakken og generelt fuldkommen rolig, da hun vasker den dagen efter. Hun opfører sig ikke just som én, der lige har begået et mord. Derudover er "manden på hug" scenen ganske overflødig.
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15127 Babo84 13 år siden

Man har vel før hørt om mordere, der opfører sig ret roligt, når de fjerner spor eller dræber. Så den del er måske ikke utænkelig, og på det tidspunkt i filmen kender vi jo ikke til hendes baggrund. Jeg er dog enig i, at de to detaljer du fremhæver, som kan fastlægge hendes uskyld, men alligevel - hun bekræfter faktisk også, at hun har gjort det for Crowe. Nåh, pyt. Jeg tvivlede faktisk en smule på det må jeg indrømme. Indtil... du ved.
Gravatar

#15128 BN 13 år siden

Babo84 (15127) skrev:
hun bekræfter faktisk også, at hun har gjort det for Crowe.

Nej, hun gør ikke. Hun ønsker at skræmme ham væk, at få ham til at stoppe kampen, fordi hun oplever den som meget pinefuld og føler ethvert håb og enhver optimisme bare gør det hele værre.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15129 BN 13 år siden

Babo84 (15125) skrev:
hvorfor skal vi altid få den samme klichefyldte historie om uskyld og systemet der fejler??

'The Next Three Days' er alt andet end klichéfyldt, idet dens tone er helt anderledes mørk og melankolsk end den slags film plejer at være. Det der gør den speciel, er dens fokus på, hvor vidt hovedpersonen vil gå i sin kamp, hvor mange regler og love vil han bryde for at redde sin kone og familie. Dette tema plejer man for det meste kun at se i selvtægts/hævn-film.
Gravatar

#15130 BN 13 år siden

TP-DK (15122) skrev:
Viewing a movie from another perspective than BN - only once ;-)

Ain't that a funny guy!

Skriv ny kommentar: