Gravatar

#15401 elwood 13 år siden

A cup of tea scenen (vælger jeg og kalde den) føler jeg er fuldt på højde med cafeteria scenen i Heat.

Den siger blot så meget om de to karakter, og især Moriaty.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15402 Sweetiebellefan 13 år siden

Sleepless in Seattle

Med denne weekends Everfree NW i Seattle så jeg Sleepless in Seattle.

En mand har mistet sin kone, og pludselig kommer der spøgelser fra fortiden.

Alletiders romatisk komedie.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#15403 misuma 13 år siden

The Company Men

Hvad sker der når man uventet ryger med i massefyringer og skal til at indstille sig på et nyt liv med langt færre goder? Ben Affleck gør det godt og det er en fornøjelse at følge hans prøvelser.

Filmen fik mig til at reflektere over hvor meget af vores identitet vi ligger i jobbet, mist arbejdet og mange mister noget af sig selv. For nogen går det værst ud over egoet, hvis jeg ikke kan forsørge min familie er jeg så blot en dårlig undskyldning af en mand? Tag mine våben og den indre hulemand hulker.

4/6

Piggy

Jeg har sikkert skrevet noget lignende før, men de uventede slag slår hårdest. Måske en dårlig analogi til små perler af film som rammer hårdt i maveregionen, men sandt for mit vedkommende.

Måske er er det fordi jeg snildt kan identificere mig med manden vi følger:
Asocial, til tider konfliktsky og det er ikke utænkeligt at jeg kan finde på at skifte fortov hvis en flok foran virker en kende suspekte.

Hvad gør manden så når storbroderen og eneste ven bliver brutalt myrdet? Tja, ikke så meget indtil en fremmede guider manden igennem et mørkt og langt hævntogt...

Men er den fremmede ægte, eller blot et produkt af et skrøbeligt sind?

Intens!

5/6

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15404 misuma 13 år siden

NEDS

Instruktøren har stået bag filmen Magdalena Søstrene, så min forventninger var godt oppe i stratosfæren og sørme om disse ikke blev indfriet alligevel.

John er ikke vokset op under de bedste forhold, men med sin kløgt har han muligheden for at bryde fri fra arv og miljø...hvis det ikke var fordi at denne kløgt netop var roden til håneri fra både elever og lærere.

Langsomt opdager han at det er nemmere at hæve sig i bander end i klasselokalet.

Fantastisk billede af 80'erne og filmen kan sagtens tåle at stå på samme hylde som This Is England.

5/6
Gravatar

#15405 Åkepool 13 år siden

misuma (15398) skrev:
Jeg vil få lige så meget ud af at se Battle Royal, eller endda Avenging Force med Michael Dudikoff.

Nej, for Jennifer Lawrence er ikke med i de film ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#15406 Takfornu 13 år siden

Super

Alternativ superhelte film med blandt andre Rainn Wilson, Ellen Page, Kevin Bacon og de 2 dejlige skuespillere som vi ser alt for lidt til Liv Tyler og Linda Cardellini.

Hængemulen Frank mister det eneste lyspunkt i sit liv, da hans kæreste forlader ham for den slikkede Jacques. Men så får Frank en epifani: Han må træde i karakter som superhelten Crimson Bolt for at redde sin udkårne tilbage. Med en gemen papegøjetang som sit signaturvåben går Crimson Bolt dog temmelig kontant og voldeligt til værks, opildnet af sin ivrige sidekick, den unge tegneseriefan Libby.

Kunne du lide film som Defendor og Kick-Ass vil du med sikkerhed også kunne lide denne film, som har et noget andet take på superheltefilmene. Jeg havde hørt så meget godt om den fra alle sider, så da varmen gjorde det ulideligt at være uden for satte jeg mig i stedet i mørket for at se om den kunne fange mig, da jeg faktisk godt kunne lide flere på rollelisten og instruktøren James Gunns forrige filmSlither.

Om det var varmen eller bare mit generelt dårlige humør i dag, skal jeg ikke kunne sige, men jeg fandt den hverken morsom eller original, faktisk mere irreterende og ligegyldig. Men skuespillerne ser ud til at have haft det sjovt og den skal nok finde sit publikum, så mon ikke den finder sit publikum herinde på filmz.dk.

Film 1/6
Video 3/6
Audio 3/6
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#15407 loki 13 år siden

Er også glad for både Kick-ass og defendor, og kan netop ikke lider Super, så det er ikke bare dig.
www.peakoil.dk
Gravatar

#15408 Takfornu 13 år siden

Kunne også lide Kick-Ass lidt mindre Defendor, men slet ikke denne her :-/
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#15409 misuma 13 år siden

Er glad for Kick-Ass, Defendor OG Super.

Er iøvrigt stor fan af Slither og rygterne siger at Gunn skal instruere Guardians Of The Galaxy.
Gravatar

#15410 Kruse 13 år siden

Navarre3 (15406) skrev:
Kunne du lide film som Defendor og Kick-Ass vil du med sikkerhed også kunne lide denne film, som har et noget andet take på superheltefilmene.

Jeg kunne skam ganske fint lide "Kick-Ass", men "Super" var desværre ret så dårlig. Jeg fandt den heller ikke morsom, og den overdrevne brug af ekspicit vold gjorde at det hurtigt mistede sin effekt, og blev decideret trættende og trivielt. Og når man kan få en ellers så charmerende skuespillerinde som Ellen Page, til at være irriterende og stort set uden et gram af charme, så gør man godt nok noget helt galt. Jeg gav den selv 3/10(2/6).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."

Skriv ny kommentar: