Gravatar

#15411 elwood 13 år siden

USA i bedste sendetid: Faderrollen
Dokumentar serie i 4 dele første del på DR2

Serien undersøger forskellige aspekter af de amerikanske serier, første afsnit handler om faderollen, som starter tilbage fra The Honey Mooners, og op til Breaking Bad, som er en af de nyeste, undervejs høre vi fra skaberne bag nogen af de størreste serier, samt andre instruktøre, som behandler emnet omkring faderrollen, såsom the Sopranos, Mad Men, Bill Cosby show, Everybody loves Raymond, The Simpsons osv.

Ganske intressant lille serie, som jeg da vil se de næste afsnit af også.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15412 lyspunkt 13 år siden

The Avengers

I betragtning af, at filmen handler om at få samlet gruppen uden at skulle fortælle deres forhistorier, synes jeg at 1½ time er lang tid at vente på at det sker. Der skal gå yderligere 15 minutter inder de får sig stillet op i tilpas heroisk positur.
De sidste 25 minutter er absolut fantasktiske, men når der jo selvfølgelg skal gives screen-tid til alle heltene i deres forskellige kampe, mister man lidt overblikket.

Desuden er ID4-slutningen for brugt og for lam.

Bedste scener er klart
Når Stark prikker til Bruce Banner
Når Hulk tæver guder
Og når man kan se Scarlet Johansen r*v

Jeg er ikke overbevist om at The Avengers er den bedste superheltefilm, som jeg synes nogen vil gøre den til, og foretrækker klart X-men 2 og First Class over denne
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#15413 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden

Jeg har set et par film i dag: "Få meg på, for faen" og "Crimson Tide" - anmeldelser på min hjemmeside: http://lxxiv.dk/

Jeg har været forholdsvis aktiv på det seneste og der er også anmeldelser af tegneserier og tv-serier.
Gravatar

#15414 misuma 13 år siden

True Romance

Beklager, men den havde ikke den tiltrækningskraft jeg håbede på. The Last Boyscout er for mig stadig en af de største fra Scott's hånd af.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15415 Hr. Nielsen 13 år siden

Så smider jeg igen lidt kommentarer og en karakter til hvad jeg har fået set/genset:

Star Trek: The Next Generation (sæson 1) - 5/10
Der er sikkert enkelte afsnit der stikker ud, men generelt er niveauet temmelig middelmådigt. Særligt trækker det ned, at utilgiveligt mange episoder fokuserer helt urimeligt meget på ’vidunderdrengen’ Wesley, der ’klarer det de voksne ikke kan’. Det i sig selv er trættende, men rollen er også spillet knasende kedeligt og pænt af Wil Wheaton, hvis rolle samtidig er skrevet så poleret, spejderdrenge-høfligt og formløs, at man i bedste fald finder ham ligegyldig, men i værste irriteres over at bruge så meget tid på en karakter så gennemgående uinteressant. Effekterne er så som så og der kan ikke undgå at gå lidt kitsch og camp i det hele, særligt når historierne ikke helt kan levere, det som man kunne håbe på.

The X Files (sæson 1) - 7/10
Strengt Fortroligt som den hed på dansk, er stadig både underholdende og spændende nok og især samspillet mellem seriens to hovedpersoner løfter stadig. Det kan dog heller ikke nægtes, at der er løbet meget vand i åen siden denne blev vist første gang og det der dengang arbejdede for serien (som den skrabede semi-dokumentariske stil), arbejder i dag indimellem imod den og giver sine steder et amatøragtigt look. Dengang var den for mig en af de bedste serier jeg nogensinde havde set. I dag, er den bestemt stadig seværdig, men den er blevet overgået mange gange siden.

Firefly (sæson 1 og i øvrigt eneste desværre)- 9/10
Dialogen er ’shiny’, timingen ramt millimeter præcis og karaktererne skarptskårne. Selve historierne er måske i sig selv intet specielt, men de fortælles som de var. Der er nerve, humør og overraskelser som sjældent set og det er lykkes seriens skaber Joss Whedon at skabe en stemning, som man føler sig hjemme i omgivet af personer man kun kan holde af, trods deres mange svagheder. Det er ganske enkelt fremragende. Så lever jeg gerne med at effekterne ikke kan leve op til de store dyre sci-fic film man finder i biografen. Det her er sci-fic western der overgår de fleste af disse på de vigtigste punkter.

The Walking Dead (sæson 1) - 8/10
Den apokalyptiske stemning af død, rædsel og forladte byer, hvor de få overlevende finder sammen i isoleret ensomhed, rammes virkelig godt. Selv om det ikke altid er voldsomt skræmmende, så er det stadig vedkommende og nervepirrende nok til at man fænges man og føler med personerne, i deres spændende kamp for at overleve og moralske dilemmaer de støder ind i undervejs. The Walking Dead er ganske enkelt en velproduceret og underholdende god Tv-serier, bygget på et efterhånden gammelkendt koncept (men det fungerer!).

Horton Hears a Who! - 8/10
Der er i nyerer tid produceret flere film bygget på amerikanske børnebøger af Dr. Seuss, men kun denne her er egentligt værd at se. Det er hysterisk og larmende (som de andre før den), men der rammes stadig en charme og varme, som man må falde for og filmens mange gode ideer og moraler serveres både morsomt og rørende.

Casa de mi Padre - 3/10
Endnu en tam og langtrukken Will Ferrell komedie, denne gang på spansk og endnu mere ligegyldig end størstedelen af det han medvirker i. Dens forsøg på den skæve humor rammer helt ved siden af og samtidig har den alt for travlt med at der intet sker.

Underworld: Awakening - 6/10
Jeg havde forventet langt mindre, men fik en kompetent og underholdende forsættelse, som jeg ikke kan se står tilbage i forhold til de forrige. Det er måske middelmådigt, men man får da blæst ørene rene og nulstillet hjernen, så man er klar til mere krævende opgaver i tilværelsen.

The Iron Lady - 5/10
Man må vel som altid rose Meryl Streep for en overbevisende præstation, denne gang som den tidligere premiereminister Thatcher. Det er så også filmens største aktiv, i en uforløst og episodisk springende fortælling, der kun i glimt søger bag facaden, men ellers mest forfalder til ’standpunktsscener’ der skal vise os ’hvem hun var’. Scenerne med den demente Thatcher fylder i øvrigt også urimeligt meget.

Jodaeiye Nader az Simin - 8/10
Overraskende facetteret og stærkt vedkommende iransk ægteskabsdrama, om de følger en separation kan føre med sig i et land, hvis kultur er så langt fra vores og hvor vi alligevel fornemmer, at mange af de samme menneskelige følelser i en sådan situation er den samme.Jodaeiye Nader az Simin er stærkt rørende uden at der files på violiner og så tør filmen komme tæt på sine personer.

Conan the Barbarian (1982) - 9/10
Velproduceret fantasy og Arnold’s gennembrudsfilm, fra dengang hvor der var tid til at historien kunne udfolde sig og hvor blod, patter og pragtfulde gammeldags sværdkampe stadig var at finde i store biograffilm. Det er dybt underholdende og storslået og så er musikken i øvrigt helt fantastisk.

The Hunter - 5/10
Afdæmpet thriller, hvis drama ligger i den trykkende stemning og muligvis i dens forsøg på at ramme noget dybere end blot selve fortællingen. Det lykkes desværre ikke og jeg sad tilbage og tænkte på, hvad den egentlig reelt ville, uden at føle at den var værd at bruge mere tid på.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15416 elwood 13 år siden

Ser ud til vi får endnu en Browncoaters 8-)

Der er så mange genial citater fra den serie, et af mine farvoritter er, hvor Mal "besøger" Inara.

Inara: What did I say to you about barging into my shuttle? Mal: That it was manly and impulsive? Inara: Yes, precisely. Only the exact phrase I used was "don't".

Så kan du jo fint få set Serenity nu her.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#15417 Hr. Nielsen 13 år siden

#15416 Ha ha, ja det er stærkt svært ikke at føle sig kvalificeret underholdt og trække stort på smilebåndet af replikkerne, som serveres med Howard Hawks' præcision og timing:)
Gravatar

#15418 Kruse 13 år siden

Thomas E. Nielsen (15415) skrev:
Firefly (sæson 1 og i øvrigt eneste desværre)- 9/10
Dialogen er ’shiny’, timingen ramt millimeter præcis og karaktererne skarptskårne. Selve historierne er måske i sig selv intet specielt, men de fortælles som de var. Der er nerve, humør og overraskelser som sjældent set og det er lykkes seriens skaber Joss Whedon at skabe en stemning, som man føler sig hjemme i omgivet af personer man kun kan holde af, trods deres mange svagheder. Det er ganske enkelt fremragende. Så lever jeg gerne med at effekterne ikke kan leve op til de store dyre sci-fic film man finder i biografen. Det her er sci-fic western der overgår de fleste af disse på de vigtigste punkter.

The Iron Lady - 5/10
Man må vel som altid rose Meryl Streep for en overbevisende præstation, denne gang som den tidligere premiereminister Thatcher. Det er så også filmens største aktiv, i en uforløst og episodisk springende fortælling, der kun i glimt søger bag facaden, men ellers mest forfalder til ’standpunktsscener’ der skal vise os ’hvem hun var’. Scenerne med den demente Thatcher fylder i øvrigt også urimeligt meget.

Spot on! :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#15419 Benway 13 år siden

The Iron Lady - 5/10

Enig. At man bruger så meget tid på hendes demens er mig en gåde. Når jeg går i biografen for at se en film om Thatcher, er det selvsagt fordi, jeg er interesseret i hendes historie som en af de mest kontroversielle, modsætningsfulde og betydningsfulde moderne politikere. Det kunne ikke interessere mere mindre, at hun blev dement. Er det meningen, at vi skal få medlidenhed med hende pga. det, eller er det forsøg på at jorde hende på en temmelig sølle måde? Lidelsen har ikke noget at gøre med hendes adfærd eller hendes politik. Hvis man virkelig så gerne vil lave en film om demens, så lav dog det i stedet for en om Thatcher.

Godt skuespil og bestemt nogle gode scener, men ellers en overfladisk, rodet og egentlig ret uvedkommende biografi-film.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#15420 Hr. Nielsen 13 år siden

Kruse (15418) skrev:
Spot on!
Tak:)

Skriv ny kommentar: