Gravatar

#15451 Riqon 13 år siden

Collateral (15448) skrev:
Into the Wild:
En ret så fremragende film, som jeg absolut forventede at kede mig bravt hele vejen igennem.

Den forventning havde jeg ikke til filmen... men jeg kedede mig ikke desto mindre. Bestemt ikke en dårlig film, men måske lige lang nok.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#15452 Hr. Nielsen 13 år siden

#15450 Det visuelle look (som vel er det du taler om), er muligvis rykket mere over i sci-fic, men stilen hvor dialogen og karaktererne skal bære, forsøges da bestemt. Den starter da også ud sådan lidt western-agtigt ud med støvet by og flugt henover prærien og alle seriens afsnit har altså heller ikke dette look. Det føles muligvis mere forceret og er knapt så charmerende, men ikke desto mindre kunne jeg godt kende universet langt hen ad vejen,
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15453 Riqon 13 år siden

Thomas E. Nielsen (15452) skrev:
Den starter da også ud sådan lidt western-agtigt ud med støvet by og flugt henover prærien og alle seriens afsnit har altså heller ikke dette look.

Havde glemt den scene, på trods af at jeg nu husker den som ganske godt udført. Det kunne være, jeg skulle tage et kig på filmen igen - den står trods alt på min hylde.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#15454 misuma 13 år siden

Indtryk af 40 minutters Lockout:

Du kan kalde det en stilart, endda en smagssag, men cgi'en er grim, uanfægtelig grim! Guy Pearce's machoaattitude er i visse scener tåkrummende overdrevne, hans oneliners rammer af og til plet. Jeg hepper sgu på de seje skurke!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#15455 Collateral 13 år siden

Riqon (15451) skrev:
Den forventning havde jeg ikke til filmen... men jeg kedede mig ikke desto mindre. Bestemt ikke en dårlig film, men måske lige lang nok.

Jeg var fuldstændig med da jeg endelig fik filmen set og ved egentlig ikke hvor den negative forudindstilling kom fra. Formentlig bare ud fra at det reelt er en historie om en mand der er på vandretur og at jeg ikke helt kunne se hvordan det var interessant. Men det var det altså i min oplevelse. Og filmen er selvfølgelig meget mere end bare vandren.

Har i øvrigt lige set 'Crash' og fandt den ikke specielt god. Under middel. Jeg fandt ikke filmen kedelige, men snarere en smule fornærmende i sin totale overforklaring af sin pointe. Selvom den viste nogen nuance i forhold til temaet, synes jeg mestendels det blev til en gentagelse af den samme pointe igen og igen, og uanset hvor sympatisk det er at skabe en film der ser negativt på racisme, kunne jeg godt have ønsket mig at det var foregået en smule mindre forceret.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15456 misuma 13 år siden

Lockout

2,5/6
Gravatar

#15457 Richard Burton 13 år siden

#15455 Bullseye
Jeg glemmer aldrig smagen af Werners ægte!
Gravatar

#15458 Batsy 13 år siden

Coriolanus

Ralph Fiennes første debut, did it go well? JA

For mig var det her et spændene shakespear drama, med solid og rigtig godt skuespil. Ralph var helt fantastisk!, han var så virkelig i den her film, og hans øjne, og mimik er bare noget for sig selv. Jeg vil blive skræmt af helvedes til hvis jeg så hans ansigt i en mørk gyde, han kan bare det med at spille skræmmende. Dog her er han på en måde "the good guy" men stadig har en side, som er dårlig og han hader de andmendlige og "stinkende, rådne, og modbydelige indbygger i rom".

Den indeholder sproget engelsk, men i Shakerpieran hvor de snakker lidt mærkeligt for en som mig, men jeg forstod det fint. Var dog nogle gange i overkanten, men skuespillerne gjorde det så godt, at man glemte det mærkelige sprog. Helt vildt herlig film, og det man ser i trailerne ligner en blanding af thriller og action. Det er det her ikke, jo vist den har krigscener, som er intense og realistiske.

Jeg havde sat min forventinger til det, at jeg ikke skulle forvente action, for det havde jeg læst overalt, at man bliver skuffet over det.

Fremragende film, og vil meget gerne se Ralph igen som instruktør igen, hvor han prøver kræft med Charles Dickens, og hans "secret mistress".

8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#15459 DarkLight 13 år siden

Chef

Var et smut i Grand i går for at se 'Chef', en ganske fornøjelig film med Jean Reno. Han er en gammel garvet michelinkok, som hænger i de gamle dyder, mens ledelsen vil have smart fancy molekylær gastronomi, så derfor forsøger at ræse ham ud.
Samtidig følgende vil en amatørkok der ihærdigt forsøger at få arbejde.

Morsomt og let. Kan anbefales herfra.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#15460 misuma 13 år siden

Brave

Humoren er der, men er ikke i fokus uden at det gør noget. Imo er budskabet typisk Pixar, dog er det denne gang pakket ind i et mere modent og næsten dystert gavepapir.

Jeg tror filmen, med tiden, vinder sig ind på en top 4 blandt Pixar herhjemme.

5/6

Skriv ny kommentar: