Snuppe lige et gensyn med The Lost World og den var faktisk bedre end jeg huskede. Selvfølgelig overgår den ikke originalen, men den har da sine øjeblikke.
Det var meningen, at vi skulle se filmen i går, men da vi tog et break halvvejs for at få lidt drikke, endte vi i en del snak og så var klokken på den forkerte side af 00.00.
Var forberedt på at støde på en smule "træghed" og repetition, men var egentlig ret fascineret over fotograferingen, det socialrealistiske aspekt og kraften i "det usagte". Der var hele tiden variation i den fotografiske vinkel på repetitionerne, hvilket gjorde det til en facinerende oplevelse blot at observere. Der blev fyret en del spøgefuldheder af undervejs, men mere fordi der er så mange oplagte muligheder for at gøre sig sjov, på bekostning af stilen og ikke mindst de mange grumme øjeblikkes seriøsitet.
Jeg blev taget med bukserne nede, da en overrumblende stærk og lang monolog pludselig brød med den daglige trummerum.
Jeg havde forventet, at jeg ville sidde lidt med en charlatan opfattelse, men fascinationen er så absolut intakt til at se videre og jeg er ikke i tvivl om, at synet er bedre end forventet. Ser frem til sidste halvdel.
Jeg overvejer oss' at se den, da den åbenbart kan streames fra en eller anden tjeneste i detdér USA... du ve', bare lige for at se... ehm, kamelen, eller hvad man nu siger.
#15615 Det er interessant, at det er netop er det, der sker. Når vi først har vænnet vores sind til det langsomt rolige tempo og den næsten hypnotisk stilhed, vil selv det at døren åbnes give et chok. Ethvert brud med rytmen bliver også vildt forstyrrende for os. Det er bestemt en af grundene til, hvorfor det er en så rasende interessant film. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Godt SIR Ridley Scott! Det var på tide du gik i krig med en af de sidste par års allerbedste film... efter et gensyn vil jeg nok smide den på min top 20.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Efter at ha' nærstuderet Jaws-bogen, giver det faktisk filmen et ekstra lag. Det er ganske sjovt at spotte referencer løbende igennem oplevelsen..som iøvrigt stadig holder i dag.
#15611 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
#15612 Zombi 13 år siden
Den ligger til en små 3-4 stjerner ud af 6.
#15613 misuma 13 år siden
Filmens titel siger vist det hele.
#15614 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
#15615 Richard Burton 13 år siden
Det var meningen, at vi skulle se filmen i går, men da vi tog et break halvvejs for at få lidt drikke, endte vi i en del snak og så var klokken på den forkerte side af 00.00.
Var forberedt på at støde på en smule "træghed" og repetition, men var egentlig ret fascineret over fotograferingen, det socialrealistiske aspekt og kraften i "det usagte". Der var hele tiden variation i den fotografiske vinkel på repetitionerne, hvilket gjorde det til en facinerende oplevelse blot at observere. Der blev fyret en del spøgefuldheder af undervejs, men mere fordi der er så mange oplagte muligheder for at gøre sig sjov, på bekostning af stilen og ikke mindst de mange grumme øjeblikkes seriøsitet.
Jeg blev taget med bukserne nede, da en overrumblende stærk og lang monolog pludselig brød med den daglige trummerum.
Jeg havde forventet, at jeg ville sidde lidt med en charlatan opfattelse, men fascinationen er så absolut intakt til at se videre og jeg er ikke i tvivl om, at synet er bedre end forventet. Ser frem til sidste halvdel.
#15616 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
#15617 Benway 13 år siden
#15618 Lord Beef Jerky 13 år siden
#15619 Sweetiebellefan 13 år siden
Alice vender stærkt tilbage imens hun igen leder efter sin ærkefjende.
Ikke så meget at tænke over bare en masse action i løbet 80 minutter.
Dog stjæler de nye monstre lickers scenen.
8/10
ParaNorman
Her kan en dreng se spøgelser som ingen andre kan.
I kategorien af årets bedste film indtil nu.
10/10
#15620 misuma 13 år siden
-----------
Jaws, BD.
Efter at ha' nærstuderet Jaws-bogen, giver det faktisk filmen et ekstra lag. Det er ganske sjovt at spotte referencer løbende igennem oplevelsen..som iøvrigt stadig holder i dag.
5/6