Gravatar

#15621 Zombi 13 år siden

Så de to første afsnit af True Blood og ved ikke helt hvad jeg synes om den. Settingen i New Orleans er meget fedt, men finder enkelte af personerne en lille smule irriterende og det hele virker sgu en smule cheesy, måske bevidst, men ved ikke helt hvad jeg synes om det. Anyways det er stadig for tidligt at sige noget konkret, må vel bare se lidt flere afsnit.
Gravatar

#15622 duuk74 13 år siden

Jeg har også givet den et skud her for nylig.
Jeg kom vist ca. til afsnit 6, så gad jeg ikke mere.
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#15623 Hr. Nielsen 13 år siden

Her det jeg har set/genset på det sidste, inklusiv en bedømmelse og en kort kommentar:

The Expendables 2 - 7/10
Bulder og brag i en skønt rodet blanding af oldinge, der som store drengerøve lirer lort af, mens actionscenerne pumpes til det maximale . Det er ikke kønt, men det er frydefuldt underholdende, på trods mere end på grund af. At den er bedre end den første, er utvivlsomt, men ikke et argument, men bedre er den dog og heldigvis af de rette årsager.

Death Hunt - 7/10
Gammeldags underholdende actionspetakel med herlige billeder fra et frossent Alaska, hvor vores aldrende hovedpersoner, i pagt med tiden, måske nok motiveres en anelse tyndt, men dog solidt og troværdigt.

Dracula A.D. 1972 - 4/10
Selvfølgelig skulle Christopher Lee som Dracula placeres i nutiden før eller siden. Særligt vellykket er det desværre ikke og der gøres ikke meget for at skjule det. Tyndt og ligegyldigt. Det har dog en smule cheesy charme. Men hvor er det gået ned ad bakke siden den mesterlige Dracula: Prince Of Darkness.

The Pirates! Band of Misfits - 6/10
Sød og sine steder morsom børne- og familiefilm i herlig claymation stil. Lidt for poleret og kommer ikke i nærheden af Peter Lord's øvrige værker, når vores vilde pirater, viser sig at være bløde bamser af den politisk korrekte tid de er lavet i. Bestemt en jeg vil anbefale til børnene dog, med sine evigtgyldige moraler og venlige underholdning.

Battleship - 4/10
Stor, larmende og mange steder tåkrummende dum og hårrejsende pinlig. Nuvel sine steder måske nok bevidst latterlig, men de opulente CGI-effekter imponerer ikke længere i samme grad, hvis ikke historien afvikles troværdigt og man har interesse i karaktererne. Det er flot lavet, men det vidste vi jo, men det gør den kun minimalt underholdende i enkelte scener.

Den skaldede frisør - 7/10
Romantisk komedie med tydeligt dansk præg, men af international snit, her dog med en bund der har en anelse mere tyngde end den gængse film i genren. Brosnan og Dyrholm er overraskende gode sammen, det løfter den banale historie.

Nuovo Cinema Paradiso (den lange udgave) - 9/10
Melankolsk på alle de rette måder, med en smuk hyldest til biografen og filmens magiske verden, men samtidig en kompetent og begavet sød fortælling om at mindes, sige farvel og leve livet med de op- og nedture det giver. Det her er kærlighed på film.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15624 MMB 13 år siden

Thomas E. Nielsen (15623) skrev:
Nuovo Cinema Paradiso (den lange udgave)

Set eller genset? :)
Gravatar

#15625 Hr. Nielsen 13 år siden

Foeller (15624) skrev:
Set eller genset?
Set!?!
Gravatar

#15626 BN 13 år siden

Thomas E. Nielsen (15623) skrev:
Nuovo Cinema Paradiso (den lange udgave) - 9/10
Melankolsk på alle de rette måder, med en smuk hyldest til biografen og filmens magiske verden, men samtidig en kompetent og begavet sød fortælling om at mindes, sige farvel og leve livet med de op- og nedture det giver. Det her er kærlighed på film.

Godt og meget præcist sagt! Jeg holder også virkelig meget af denne film, som befinder sig på min Top 100.

Har du set '1900' aka 'Legenden om pianisten på havet' af samme instruktør?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#15627 Hr. Nielsen 13 år siden

Tak. Nej den har jeg desværre ikke set. Kan den anbefales, for så tror jeg gerne jeg vil tjekke den ud, hvis muligt.
Gravatar

#15628 MMB 13 år siden

Thomas E. Nielsen (15625) skrev:
Set!?!

Så du har ikke set den korte version? :)

La leggenda del pianista sull'oceano kan også anbefales herfra (køb den italienske Blu-ray, da det er den eneste Blu-ray udgivelse med den originale forlængede version på). Den italienske Blu-ray har desuden det originale engelske lydspor med (og dermed ikke kun italiensk dubbed) samt engelske undertekster. :)
Gravatar

#15629 Hr. Nielsen 13 år siden

Foeller (15628) skrev:
Så du har ikke set den korte version?
Nope...Købte den på BD, men inden jeg fik den set, gav min søde kæreste mig den lange udgave på DVD (den fås ikke på BD så vidt jeg ved) og da jeg blev anbefalet (fra Sir Scott herinde bl.a.) at se den lange udgave, valgte jeg det. På et tidspunkt ser jeg dog nok også den 'korte' udgave. Kan du anbefale den mere eller...?

Takker for anbefalingen, den vil jeg få kigget efter!
Gravatar

#15630 BN 13 år siden

Thomas E. Nielsen (15627) skrev:
Tak. Nej den har jeg desværre ikke set. Kan den anbefales, for så tror jeg gerne jeg vil tjekke den ud, hvis muligt.

Ja, den kan jeg så absolut anbefales! Det er efter min mening Tim Roth i hans livs rolle. Selve cinematografien er virkelig flot og minder meget om den man så Sergio Leones i 'Once Upon a Time in America'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: