Den første hele sæson jeg har set af den orginale serie, og det er klart også en serie som der nu er plads til i min samling. Er straks gået i gang med første sæson.
Selvom filmen helt sikkert er godt håndværk, og det er genialt med dokumentarstilen, men alligevel sidder jeg tilbage og føler, at jeg burde være blevet mere rørt end jeg egentlig gjorde.
#3124 - hehe...jeg bliver megarørt over den, og jeg er altså ikke amerikaner...men det superfede ved den film er, at den ikke fordømmer eller forherliger nogen(måske med undtagelse af passagerne i United 93). For mig at se er det en 6/6
Men jeg har også en svaghed for real-time dokumentarstil. Nu har jeg ikke set nogen af Bourne-filmene, men United 93 er gennemført. Så hvis man KUN har set United 93 og Bloody Sunday, som mig, så er Greengrass altså en rigtig god instruktør..:)
#3125 - det er lige netop ikke med undtagelse af passagerene, at Gressgrass undgår at forherlige. Læg mærke til scenen hvor de får kløerne i én af terroristerne og banker og stikker vedkommende til blods som vilde, utæmmede dyr.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
det superfede ved den film er, at den ikke fordømmer eller forherliger nogen(måske med undtagelse af passagerne i United 93)
Jovist fremstiller filmen dem som modige midt i deres dødsangst og nervøsitet, hvilket er baseret på autentiske sms'er og telefonopkald og det at flyet ikke nåede frem til terrormålet. Men ligefrem "forherliger" dem, synes jeg da ikke filmen gør.
De har fået et eftermæle gående på at de forsøgte at stoppe flykaprerne, og at derved forhindrede at endnu flere mennesker døde. Det er vel mere et faktum end det er forherligelse.
Det er ikke tit jeg ser ikke-engelsk sprogede film længere, desværre. Mest fordi jeg er gået over til serier og næsten kun ser film i biografen. Det har jeg lige taget op til revurdering efter at have set denne.
Jeg kan ikke helt putte min finger på hvorfor, men jeg synes generelt europæiske film, det være sig franske, spanske, ja sågår nogle danske, virker, i mangel af bedre ord, mere ægte og virkeligstro end amerikanske. Måske er det bare fordi jeg har været heldig at se de rigtige. Dette var en af de rigtige ;-)
4½-5/6
Bud White: The Nite Owl case made you. Do you want to tear all that down? Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?
#3121 MOVIE1000 14 år siden
#3122 Kiksmann 14 år siden
Den første hele sæson jeg har set af den orginale serie, og det er klart også en serie som der nu er plads til i min samling.
Er straks gået i gang med første sæson.
4/6
#3123 MMB 14 år siden
Selvom filmen helt sikkert er godt håndværk, og det er genialt med dokumentarstilen, men alligevel sidder jeg tilbage og føler, at jeg burde være blevet mere rørt end jeg egentlig gjorde.
6/10
#3124 wimmie 14 år siden
Det er fordi du ikke er amerikaner ;)
#3125 Skeloboy 14 år siden
Men jeg har også en svaghed for real-time dokumentarstil. Nu har jeg ikke set nogen af Bourne-filmene, men United 93 er gennemført. Så hvis man KUN har set United 93 og Bloody Sunday, som mig, så er Greengrass altså en rigtig god instruktør..:)
#3126 RasmusFL 14 år siden
#3127 BN 14 år siden
Jovist fremstiller filmen dem som modige midt i deres dødsangst og nervøsitet, hvilket er baseret på autentiske sms'er og telefonopkald og det at flyet ikke nåede frem til terrormålet. Men ligefrem "forherliger" dem, synes jeg da ikke filmen gør.
De har fået et eftermæle gående på at de forsøgte at stoppe flykaprerne, og at derved forhindrede at endnu flere mennesker døde. Det er vel mere et faktum end det er forherligelse.
#3128 El vez 14 år siden
:O
#3129 Skeloboy 14 år siden
Men forherligelse har selvfølgelig en negativ klang.
#3130 Locke 14 år siden
Det er ikke tit jeg ser ikke-engelsk sprogede film længere, desværre. Mest fordi jeg er gået over til serier og næsten kun ser film i biografen. Det har jeg lige taget op til revurdering efter at have set denne.
Jeg kan ikke helt putte min finger på hvorfor, men jeg synes generelt europæiske film, det være sig franske, spanske, ja sågår nogle danske, virker, i mangel af bedre ord, mere ægte og virkeligstro end amerikanske. Måske er det bare fordi jeg har været heldig at se de rigtige. Dette var en af de rigtige ;-)
4½-5/6
Ed Exley: With a wrecking ball... You want to help me swing it?