Gravatar

#15731 Ispep 13 år siden

BN (15730) skrev:
grænse i forhold til, hvad de har lyst til at se på film

Det har du naturligvis ret i. Antichrist er også frastødende, selvom man godt kan finde "værre" film, men lige lidt hjælper det, når den stadig er frastødende ;) Min grænse ligger måske heromkring og hvad jeg gider se på film.
Gravatar

#15732 loki 13 år siden

Antichrist var forfærdelig kvindefjendsk og generelt uden logik. Så hellere Melancholia, den er genial.
www.peakoil.dk
Gravatar

#15733 Collateral 13 år siden

loki (15732) skrev:
Antichrist var forfærdelig kvindefjendsk og generelt uden logik. Så hellere Melancholia, den er genial.

Plejede ikke at forstå hvori det kvindefjendske lå, men har fanget det nu, ikke desto mindre finder jeg filmen fremragende. Magen til intens oplevelse har jeg simpelthen ikke haft. Eftersom instruktøren har haft masser af kvindelige roller, og at han langt fra altid gør dem til skurke, synes jeg ikke det er et problem at Von Trier havde et anfald af vrede i netop denne film. Særligt ikke når det giver sig udtryk i en fim, der indeholder andet og mere end bare kvindefjendskhed. Hvad jeg først bed mærke i var sorgfortællingen og jeg føler stadig det er den der er mest markant overordnet set.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#15734 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (15730) skrev:
Ærlighed efterlyses fra den herre og den dame.
Hey jeg stiller da blot et ÆRLIGT spørgsmål, baseret på dit rygte her på siderne;)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15735 wimmie 13 år siden

loki (15732) skrev:

Som kvinde var jeg ikke stødt over at den skulle være kvindefjendsk... Det er jo fiktion som så meget andet og hvis man har set Von Triers andre film ved man at han ikke er kvindehader ;)
Jeg synes der er så meget mere i det end bare "kvindehad"
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#15736 MMB 13 år siden

Ispep (15729) skrev:
Er det ikke også det eneste tidspunkt BN er kritisk på? ;)

Oh, snap! :P
Gravatar

#15737 Lord Beef Jerky 13 år siden

BN (15730) skrev:
ingen af os - heller ikke I to - jagter film, hvis historie/plot ikke interesserer os

Det gør jeg nu ret så ofte.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#15738 Pécuchet 13 år siden

Foeller (15724) skrev:
Jeg husker da ellers, du var ret glad for Antichrist? :)

Bevares, det er Triers bedste film, men hans brug af klassisk musik har siden Breaking the Waves og specielt i Dogville været distraherende, påtrængende og sjældent udmærket sig inden for det filmmedie, han er så ivrig efter at manipulere. Lidt ligesom hos Malick, der dog næppe ligefrem har voldtaget Mozart, Saint-Saëns og hvem han nu ellers har brugt, insisterer begge instruktører på at vildlede sine film med falsk storladenhed.

loki (15732) skrev:
Antichrist var forfærdelig kvindefjendsk og generelt uden logik.

Henry Miller ditto, og hvad så?
Der burde have været Roser.
Gravatar

#15739 Hr. Nielsen 13 år siden

Lord Beef Jerky (15737) skrev:
Det gør jeg nu ret så ofte.
Jeg tror nu dårligt, at der findes plots/historier, som jeg kan sætte så direkte i en sådan bås som BN (eller du). Så jeg hverken jagter dem eller det modsatte. Der kan være mange årsager til, at jeg måtte ønske at se en film, men de er ikke bygget på fravalg og fordomme (så meget man nu kan undgå det og indimellem sker det jo også her, at en film fravælges af sådanne årsager, men aldrig som udgangspunkt og derfor kan jeg ikke komme i tanke om en film jeg nogensinde har fravalgt pga plot/historie), tværtimod!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#15740 Lord Beef Jerky 13 år siden

#15739 Jeg kan dog mindes mange gange, hvor et plot umiddelbart har virket direkte kedeligt på papiret, men med den rette instruktør bag, har jeg nu stadig opsøgt pågældende film, og i mange tilfælde også holdt af filmen alligevel. Sådan lige fra hukommelsen passer The Cider House Rules, The Turin Horse og There Will Be Blood under den kategori.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: