Wow... Ved ikke helt hvordan jeg skal anmelde denne film. Jeg vil dog lige fastslå at jeg synes det var en ret fantastisk film og noget af det smukkeste jeg har set. Scenerne som har været så omdiskuterede chokerede mig ikke specielt; de var da ubehagelige, men jeg har set dét der var værre... Dét der virkelig var svært for mig at se var introen; smuk som den var, så var det noget af det mest ubehagelige jeg nogensinde har set på film -og ja, jeg er 100% sikker på at jeg ikke havde haft samme problem med at se den scene, hvis jeg ikke havde haft Mila... :S Jeg er uden tvivl nødt til at se filmen igen, men puha, bare jeg hører musikken fra startscenen gør det helt ondt indeni. Ham Von Trier ved virkelig hvordan han skal ramme én lige i solar plexus :)
Karakter...? Uden tvivl i toppen, men det kræver nok et gensyn for at beslutte mig helt. Skal vist bare lige samle modet til at se den igen (måske jeg bare skal skippe de første 10 minutter... ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Jeg husker da ellers, du var ret glad for Antichrist? :) Jeg kom lige til at læse Antichrist-tråden her på siden. Fantastisk underholdning. BN formår at lave en vaskeægte BN, når de er bedst. :)
Argumenterer han voldsomt imod dens kvaliteter, selv om han ikke har set den?
wimmie (15727) skrev:
Jep ;P
Ærlighed efterlyses fra den herre og den dame.
Hele kernen i mine indvendinger mod filmen går på plottet (ingen af os - heller ikke I to - jagter film, hvis historie/plot ikke interesserer os, ja, hvis historie/plot er decideret tåbelig og frastødende i vores øjne). Dertil kommer, at de fleste har en grænse i forhold til, hvad de har lyst til at se på film - hvem husker f.eks. ikke Bruce, der nægtede at se en film med udpenslet voldtægt af småbørn?
I selvsamme tråd, nærmere bestemt indlæg #190, forsvarer jeg faktisk Von Trier-filmens kvaliteter, idet jeg skriver:
"Det er muligt, den er godt filmet, godt instrueret og godt spillet, samt at filmfolkene har opnået den helt rette stemning som de ønskede. Det vil og kan jeg ikke udtale mig om ...."
Thomas, er dét at argumentere voldsomt imod dens kvaliteter?
EDIT: Nåja, og så var det ikke at forglemme kun dengang jeg ikke havde set filmen.
#15721 wimmie 13 år siden
Wow... Ved ikke helt hvordan jeg skal anmelde denne film. Jeg vil dog lige fastslå at jeg synes det var en ret fantastisk film og noget af det smukkeste jeg har set. Scenerne som har været så omdiskuterede chokerede mig ikke specielt; de var da ubehagelige, men jeg har set dét der var værre... Dét der virkelig var svært for mig at se var introen; smuk som den var, så var det noget af det mest ubehagelige jeg nogensinde har set på film -og ja, jeg er 100% sikker på at jeg ikke havde haft samme problem med at se den scene, hvis jeg ikke havde haft Mila... :S
Jeg er uden tvivl nødt til at se filmen igen, men puha, bare jeg hører musikken fra startscenen gør det helt ondt indeni.
Ham Von Trier ved virkelig hvordan han skal ramme én lige i solar plexus :)
Karakter...? Uden tvivl i toppen, men det kræver nok et gensyn for at beslutte mig helt. Skal vist bare lige samle modet til at se den igen (måske jeg bare skal skippe de første 10 minutter... ;)
#15722 Skeloboy 13 år siden
#15723 Pécuchet 13 år siden
Ak ja! Bach, Händel, Vivaldi, Wagner... Trier har voldtaget dem alle.
#15724 MMB 13 år siden
Jeg kom lige til at læse Antichrist-tråden her på siden. Fantastisk underholdning. BN formår at lave en vaskeægte BN, når de er bedst. :)
#15725 Muldgraver 13 år siden
Så sandt, [url= sandt.[/url]
#15726 Hr. Nielsen 13 år siden
#15727 wimmie 13 år siden
Jep ;P
#15728 Hr. Nielsen 13 år siden
#15729 Ispep 13 år siden
Er det ikke også det eneste tidspunkt BN er kritisk på? ;)
Men appropos Antichrist, så faldt den virkelig ikke i min smag. Om jeg orker at få den genset tvivler jeg meget på.
#15730 BN 13 år siden
Ærlighed efterlyses fra den herre og den dame.
Hele kernen i mine indvendinger mod filmen går på plottet (ingen af os - heller ikke I to - jagter film, hvis historie/plot ikke interesserer os, ja, hvis historie/plot er decideret tåbelig og frastødende i vores øjne). Dertil kommer, at de fleste har en grænse i forhold til, hvad de har lyst til at se på film - hvem husker f.eks. ikke Bruce, der nægtede at se en film med udpenslet voldtægt af småbørn?
I selvsamme tråd, nærmere bestemt indlæg #190, forsvarer jeg faktisk Von Trier-filmens kvaliteter, idet jeg skriver:
"Det er muligt, den er godt filmet, godt instrueret og godt spillet, samt at filmfolkene har opnået den helt rette stemning som de ønskede. Det vil og kan jeg ikke udtale mig om ...."
Thomas, er dét at argumentere voldsomt imod dens kvaliteter?
EDIT: Nåja, og så var det ikke at forglemme kun dengang jeg ikke havde set filmen.