2. sæson forgår på et sindsygehospital, og giver lidt mere baggrundshistorie på nogle af de centrale karakterer. Vi farer stadig frem og tilbage i tiden. Efter første afsnit lover det virkelig godt
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Er der overhovedet en overordnet historie i "American Horror Story" eller er det udenlukkende enkeltstående episoder?
Den overordnede historie er, at et ægtepar med deres teenage datter er flyttet tværs over USA for at forsøge at redde deres ægteskab. Konen Vivien (Connie Britton - mums!) har lige fået en spontan abort langt inde i graviditeten, mens manden Ben (Dylan McDermott) har haft travlt med at være hende utro med en af hans unge elever. De har nu købt et stort flot palæ i L.A. til en meget billig pris, men det viser sig også lyn hurtigt, at der var et par små detaljer, som ejendomsmægleren undlod at fortælle dem. Palæet har været scenen for mange bestialske mord igennem tiderne og ofrene spøger nu. Hvert afsnit afslører lidt omkring fortidens drab i huset og i takt hermed vokser persongalleriet, men samtidig følges den overordnede historie omkring familien Harmon og ikke mindst deres excentriske nabo Constance, som spilles helt fantastisk af Jessica Lange.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Bond er Bedre end Batman - Skyfall er alt det Batmanfilmen burde have været ... Bedre action, Bedre skurk, Bedre skuespil og vigtigst af alt en Bedre historie ... Bare Bedre på alle punkter :)
Bond er Bedre end Batman - Skyfall er alt det Batmanfilmen burde have været ... Bedre action, Bedre skurk, Bedre skuespil og vigtigst af alt en Bedre historie ... Bare Bedre på alle punkter :)
5 Stjerner
Men bond er ikke batman på nogle punkter!?, nah im just gonna go past this... :p
Men glæder mig absurd meget til den.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Steve Van Zandt spiller i denne tv-serie Frank Tagliano, en New York gangster der ryger i et vidnebeskyttelsesprogram, og bliver, af eget ønske, flyttet til Lillehammer i Norge.
Hvis man har set The Sopranos, så vil man hurtigt få en ide om hvordan Steve Van Zandt spiller i den her serie, for hans karakter er næsten helt identisk til Silvio Dante i The Sopranos. Der er ikke rigtig noget nyt eller originalt ved den her serie, hvis man gerne vil have noget nyt og anderledes er det ikke Lilyhammer man skal se. Men jeg synes faktisk meget godt om den, det er fedt at det foregår i snefyldte Norge, og at der for det meste bliver snakke norsk.
Og jeg finder det dejlig morsomt når de store kulturforskelle imellem hovedpersonen og Lillehammers indbygger rammer hinanden. Et af mine favoritøjeblikke er når Frank, efter at der har været hærværk på sin natklub, snakker med en af de lokale om at der hvor han kommer fra havde de en "forening" der sørgede for at sådan noget ikke ville ske i deres kvarter. Og nordmanden, helt uvidende om at der bliver snakket om mafiaen, ivrigt fortæller om at de også har det i byen, og at Frank bare kan møde op til deres næste nattur. Så i næste scene ser man Frank møde spændt op hos Natteravnene med et Baseballbat :D
"I'm single! I love being single! I haven't had this much sex since I was a Boy Scout leader!"
Umuligt, hvis det er 'The Dark Knight Rises' du hentyder til!
Men bortset fra det, så forventer jeg da, at 'Skyfall' er værdig til en plads på min Top 200 over favoritfilm, hvor Craigs to foregående Bond-film allerede befinder sig. :-)
Men bortset fra det, så forventer jeg da, at 'Skyfall' er værdig til en plads på min Top 200 over favoritfilm, hvor Craigs to foregående Bond-film allerede befinder sig. :-)
Den fortjener klart en plads på din liste. Den er mørk, dyster ... pokkers velspillet og vellavet ... jow Craig er i min bog klart Bedste Bond # 2
Den fortjener klart en plads på din liste. Den er mørk, dyster ... pokkers velspillet og vellavet ... jow Craig er i min bog klart Bedste Bond # 2
#15971 lyspunkt 13 år siden
2. sæson forgår på et sindsygehospital, og giver lidt mere baggrundshistorie på nogle af de centrale karakterer. Vi farer stadig frem og tilbage i tiden. Efter første afsnit lover det virkelig godt
#15972 Zombi 13 år siden
#15973 wiseguy 13 år siden
Den overordnede historie er, at et ægtepar med deres teenage datter er flyttet tværs over USA for at forsøge at redde deres ægteskab. Konen Vivien (Connie Britton - mums!) har lige fået en spontan abort langt inde i graviditeten, mens manden Ben (Dylan McDermott) har haft travlt med at være hende utro med en af hans unge elever.
De har nu købt et stort flot palæ i L.A. til en meget billig pris, men det viser sig også lyn hurtigt, at der var et par små detaljer, som ejendomsmægleren undlod at fortælle dem. Palæet har været scenen for mange bestialske mord igennem tiderne og ofrene spøger nu.
Hvert afsnit afslører lidt omkring fortidens drab i huset og i takt hermed vokser persongalleriet, men samtidig følges den overordnede historie omkring familien Harmon og ikke mindst deres excentriske nabo Constance, som spilles helt fantastisk af Jessica Lange.
#15974 lyspunkt 13 år siden
Den ligner på mange måder "Lost" og derfor kan man ikke misse et afsnit og så tro at man kan følger med igen. Det er både en styrke og en svaghed.
#15975 Takfornu 13 år siden
5 Stjerner
#15976 Batsy 13 år siden
Men bond er ikke batman på nogle punkter!?, nah im just gonna go past this... :p
Men glæder mig absurd meget til den.
#15977 TP-DK 13 år siden
Steve Van Zandt spiller i denne tv-serie Frank Tagliano, en New York gangster der ryger i et vidnebeskyttelsesprogram, og bliver, af eget ønske, flyttet til Lillehammer i Norge.
Hvis man har set The Sopranos, så vil man hurtigt få en ide om hvordan Steve Van Zandt spiller i den her serie, for hans karakter er næsten helt identisk til Silvio Dante i The Sopranos. Der er ikke rigtig noget nyt eller originalt ved den her serie, hvis man gerne vil have noget nyt og anderledes er det ikke Lilyhammer man skal se.
Men jeg synes faktisk meget godt om den, det er fedt at det foregår i snefyldte Norge, og at der for det meste bliver snakke norsk.
Og jeg finder det dejlig morsomt når de store kulturforskelle imellem hovedpersonen og Lillehammers indbygger rammer hinanden. Et af mine favoritøjeblikke er når Frank, efter at der har været hærværk på sin natklub, snakker med en af de lokale om at der hvor han kommer fra havde de en "forening" der sørgede for at sådan noget ikke ville ske i deres kvarter. Og nordmanden, helt uvidende om at der bliver snakket om mafiaen, ivrigt fortæller om at de også har det i byen, og at Frank bare kan møde op til deres næste nattur. Så i næste scene ser man Frank møde spændt op hos Natteravnene med et Baseballbat :D
#15978 BN 13 år siden
#15979 Takfornu 13 år siden
#15980 BN 13 år siden
Uha-uha, det lyder forbistret godt! :-)