Gravatar

#1591 Thomsen 15 år siden

#1590 - Tja, for mig sprang det i øjnene, hvor dårligt digital video endnu er under svære lysforhold. Billedet bliver meget kornet i forhold til en "hurtig" celluloidfilm. Men jeg er enig i, at det også tilføjede en sjælden set realisme, som jeg dog ikke kunne beslutte mig for var af det gode eller ej.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#1592 Highland Park 15 år siden

#1589: Natoptagelserne havde jeg nu ikke det store problem med. Jeg var derimod voldsomt generet af nogle frygtelige, decideret pinlige, billeder mod slutningen af filmen, f.eks.
i den scene hvor Dillinger er inde på politistationen. Især et nærbillede med kraftigt modlys i baggrunden lignede noget, der snarere hører hjemme i "Idioterne" end i en film som "Public Enemies".
Det gik også grueligt galt i slowmotionsekvensen i slutningen, hvor billedet blev frygteligt uskarpt og farverne blødte.

Jeg gad godt vide, hvordan Dante Spinotti har det med de pågældende indstillinger.

Jeg er helt enig med dig Thomsen, hvad "Ringu" angår. Den skræmmer mig i lige høj grad, hver gang jeg ser den. En lille perle af en gyser.
Jeg holder i øvrigt også meget af toeren, selv om (måske netop fordi) den er rodet og rummer flere idéer og sidespor, end hvad godt er for en helstøbt gyser. Den er lidt som en uregerlig, hyperaktiv lillebror til etteren.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1593 filmz-Bruce 15 år siden

Watchmen - BD

Ja den bliver sgu ikke dårligere anden gang. Total referencekvalitets blu-ray udgivelse. Komplet fejlfri med en uhyggelig skarphed. Og sætter samtidig referencen for sin genre. HER er den første superhelte film, som er en Oscar nominering værdig. Zack Snyder opnår total tilgivelse for 300.

Og hvilken ... hehe ... herlig folder struktur, Ozmandias har på sin PC. Boys hehe :)

Film: 9/10 (opgradering)
Audio: 10/10
Video: 10/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1594 Bony 15 år siden

#1593 - Det er vist den pæneste karakter, jeg endnu har set dig give en film. Men den fortjener det sgu også! :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1595 evermind 15 år siden

Amen! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1596 Bony 15 år siden

#1595 - Uh, du der. Har de flere pils? Jeg er desværre selv løbet tør. :(

Faktisk giver jeg dig skylden for, at jeg røg lidt i de grønne og gyldne i går, bare så du ved det.. Din snak om guldøl gjorde mig yderst tørstig!
Gravatar

#1597 evermind 15 år siden

Jeg har også fået set et par BD'er de senere dage. Den ene er:

Sukiyaki Western Django

Plotmæssigt endnu en omgang Yojimbo/A Fistful of Dollars/Last Man Standing om to samuraiklaner på jagt efter en guldskat, der selvfølgelig aldrig kan være stor nok til dem begge - og så manden i midten som medspiller på skiftevis det ene og det andet hold. Dertil en knivspids Shakespeare i baggrunden. Takashi Miike er i legehjørnet med sin "eastern western" og dens bizarre samurai-cowboys, og hans skaber flotte, til tider lidt syrede billeder, der fremstår flot på BD'en. Hovedpersonen forbliver den anonyme fremmede type fra fortællingens andre inkarnationer, mens vi hovedsagelig involveres i en familie, hvis tragedie kan tilskrives begge de fæle klaner. Rivaliseringen, intrigerne og hævntørsten bygger naturligvis op til det obligatoriske klimaks, der naturligvis indeholder både skydere og samurai-sværd.

Sukiyaki Western Django er et ejendommeligt miskmask af westerns og samurai-film, billedpoesi, action, vold, tragedie, overspil og den dér særlige japanske humor, der med vestlige øjne undertiden kan synes både barnlig og malplaceret. Den er et ganske underholdende kludetæppe uden på nogen måde at efterlade en med følelsen af en større filmoplevelse i sin genre - hvad genre, vi så taler om. På en eller anden måde føles det nærliggende at sammenligne den med Azumi, der dog var langt mere jævn i sin form og i øvrigt havde langt bedre actionscener. Hvor klimakset i Azumi var storartet volds-underholdning, kommer opgøret i Sukiyaki næsten til at føles en lille smule langt i spyttet.

Alle de medvirkende taler engelsk, den ene værre end den anden, hvilket kan være lidt distraherende i starten, men er noget, man vender sig til. Som det eneste ikke-asiatiske fjæs medvirker Quentin Tarantino i en birolle.

Men altså: En hyggelig lille sag, som det ikke er nogen skade til at koble hjernen fra og underholde sig med en flade eftermiddag/aften på sofaen. Og så er det jo altid lidt skægt at se, hvad nogen nu har gjort ved den efterhånden velkendte historie ...

Den anden film, jeg fik set så sent som i aftes, er Sidney Lumets dystre affære Before the Devil Knows You're Dead, som jeg nok kommer til at vende tilbage til senere, da jeg skal lidt tidligt op i morgen for en lørdag ...
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#1598 evermind 15 år siden

#1596 Beklager, mester, ingen pils i aften. Jeg havde faktisk en lille tragedie under min hjemlige hyggedruk i går.

Jeg pimpede min sidste G.I. Joe-øl og var døset lidt hen til Robot Chicken Star Wars Episode II, da jeg pludselig slog øjnene op og havde det virkelig skidt. Ikke et øjeblik for tidligt fik jeg slæbt mig ud til kummen, før jeg vendte vrangen ud af sækken.

Temmelig ubehageligt, så jeg holder lige en pause med bajerne ... :S
Gravatar

#1599 Bony 15 år siden

#1598 - Ahh, surt med sådan en kedelig afslutning på aftenen. Hvis det er maven den er galt med, så kan en Fernet Branca altså redde meget. Det er medicin på flaske. :)
Gravatar

#1600 evermind 15 år siden

#1599 Hehe, tror nu bare, jeg skal holde et par dages lav profil med indtagelse af den slags sjov.

Skriv ny kommentar: