Blev færdig med sæson 1 af "True Blood" forleden. Jeg har været helt "bidt" af serien, som bedst kan beskrives som endnu en perle fra HBO, fra start af . Dog synes jeg at sæsonens sidste afsnit var lidt fesent, jeg harvde forventet lidt større cliffhangers!! Anyways! der er blod, der er splat, der er sex, der er kulsort humor, hell! der er sågar lidt romantik :o) Som altid med HBO (fristes man til at sige) er dialogen knivskarp og skuespillet i verdensklasse. Billedsiden på BD-udgivelsen er helt fantastisk og lydsiden er ganske glimrende.
5/6
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Sikke en fornøjelig filmoplevelse! Vel instrueret. Vel spillet, og i særdeleshed vel skrevet. Dialogen er fremragende og skarp, og bliver ligeledes leveret perfekt af et glimrende cast.
Og så kan det ikke siges nok, men Natalie Portman er super sød og dejlig! :)
5/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
For 11 år siden faldt Tunnel 5 sammen i minerne i provinsbyen Harmony og Tom Hanniger var den eneste der overlevede. Harry Warden var den eneste udover, Tom Hanniger, som kom ud af minen med et lille åndedrag og han røg i koma på hospitalet. Et år efter vågnede han op og gik grassat. Han tog ned til Tunnel 5 ved minerne og slagtede de unge mennesker som vil se der hvor den faldt sammen. Tom, hans kæreste Sarah og deres venner Axel og hans kæreste Irene overlevede, og Harry Warden blev dræbt af politiet. Tom rejser væk fra byen, da han lige var ved at dø. 10 år efter vender Tom tilbage til Harmony. Axel og Sarah er blevet gift og har en søn Noah. Men da man finder Irene død, mistænker man Tom, fordi Harry Warden er død. Eller er han?
Den var meget skuffende - jeg havde glæder mig til filmen længe. Altså, det var fordi den kun gjorde mig lidt bange og 3D'en hjalp ikke på skrækeffekterne. Tror versionen fra 80'erne er bedre, men den her var forudsigelig. 3 ud 6 stjener.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
#1586 Det kunne da godt være, det lige skulle tjekkes ud. Og hvis jeg så tilfældigvis falder over lidt zombie-porno, mens jeg er ved det, kan det jo bortforklares som en "følgeskade" ... ;)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Jeg er stor Michael Mann-fan og har da også skrevet artikler om ham før, men jeg havde ikke forventet det helt store af denne her pga. foromtalen. Og selvom jeg ikke syntes, den var i top, så endte jeg dog alligevel med at være positivt overrasket. Der er stadigvæk et pænt stykke vej op til mesterværket "Heat", men Mann beviser endnu engang, at han kan lave effektive ildkampe. Mit store problem var nok, at det var svært at finde ud af, hvad Mann ville med filmen. Det var ikke en rigtig biopic, for der var alt for lidt historiske detaljer om Dillinger og tiden. Men det var på den anden side heller ikke et rigtigt vellykket portræt af et menneske, der har valgt at leve på den anden side af loven (som flere andre af Manns film), dertil var Dillinger alt for groft skitseret.
Det var ret interessant at se Manns brug af det digitale kamera og den dokumentariske effekt, der nogle gange havde, fx sammenlignet med mere traditionelt skudte gangsterfilm som De Palmas "The Untouchables". Til gengæld syntes jeg også, at filmen viste HD-kameraernes svagheder. Især hvad angår natoptagelser kan HD stadigvæk ikke hamle op med celluloid.
4/5
Ringu
Jeg har i mange år kun set denne her i Tartan Videos gamle (ikke-anamorfe) dvd-udgave, men jeg købte fornyligt den udgåede amerikanske boks med hele serien, og det var som at se en helt ny film. Lydarbejdet er simpelthen fremragende, og i mine øjne er det den bedste nyere spøgelsesfilm, der findes.
5/5
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
The same holds true of “Public Enemies,” which looks and plays like no other American gangster film I can think of and very much like a Michael Mann movie, with its emphasis on men at work, its darkly moody passages, eruptions of violence and pictorial beauty. Mr. Mann’s digital manipulations, in particular, which encompass almost pure abstraction and interludes of hyper-realism, is worthy of longer exegesis, one that explores how this still-unfamiliar format is changing the movies: it allows, among other things, filmmakers to capture the eerie brightness of nighttime as never before.
Jeg ved egentligt ikke, om det er bedre. Det er noget andet. Det giver en anden effekt. Så må man gøre op med sig selv, om man kan lide det eller ej. Jeg syntes i hvert fald, at det passede til det kolde, praktiske gangsterportræt i "Public Enemies".
#1581 wiseguy 15 år siden
Anyways! der er blod, der er splat, der er sex, der er kulsort humor, hell! der er sågar lidt romantik :o)
Som altid med HBO (fristes man til at sige) er dialogen knivskarp og skuespillet i verdensklasse.
Billedsiden på BD-udgivelsen er helt fantastisk og lydsiden er ganske glimrende.
5/6
#1582 evermind 15 år siden
Mhm, soundtracks, right ... :)
#1583 Kruse 15 år siden
Sikke en fornøjelig filmoplevelse! Vel instrueret. Vel spillet, og i særdeleshed vel skrevet. Dialogen er fremragende og skarp, og bliver ligeledes leveret perfekt af et glimrende cast.
Og så kan det ikke siges nok, men Natalie Portman er super sød og dejlig! :)
5/6
#1584 filmz-jonasgr 15 år siden
'Cause I'm evil"
#1585 wimmie 15 år siden
Du tager helt fejl; det er Jude Law der er sød og dejlig ;p
Men ja, rigtig god film.
#1586 Michael Andersen 15 år siden
He he :P De har desuden en masse signerede horror-stuff, så det kunne også være noget for dig.
http://www.darkdel.com/
#1587 Nicki52 15 år siden
For 11 år siden faldt Tunnel 5 sammen i minerne i provinsbyen Harmony og Tom Hanniger var den eneste der overlevede. Harry Warden var den eneste udover, Tom Hanniger, som kom ud af minen med et lille åndedrag og han røg i koma på hospitalet.
Et år efter vågnede han op og gik grassat. Han tog ned til Tunnel 5 ved minerne og slagtede de unge mennesker som vil se der hvor den faldt sammen. Tom, hans kæreste Sarah og deres venner Axel og hans kæreste Irene overlevede, og Harry Warden blev dræbt af politiet. Tom rejser væk fra byen, da han lige var ved at dø.
10 år efter vender Tom tilbage til Harmony. Axel og Sarah er blevet gift og har en søn Noah. Men da man finder Irene død, mistænker man Tom, fordi Harry Warden er død. Eller er han?
Den var meget skuffende - jeg havde glæder mig til filmen længe. Altså, det var fordi den kun gjorde mig lidt bange og 3D'en hjalp ikke på skrækeffekterne. Tror versionen fra 80'erne er bedre, men den her var forudsigelig. 3 ud 6 stjener.
#1588 evermind 15 år siden
#1589 Thomsen 15 år siden
Jeg er stor Michael Mann-fan og har da også skrevet artikler om ham før, men jeg havde ikke forventet det helt store af denne her pga. foromtalen. Og selvom jeg ikke syntes, den var i top, så endte jeg dog alligevel med at være positivt overrasket. Der er stadigvæk et pænt stykke vej op til mesterværket "Heat", men Mann beviser endnu engang, at han kan lave effektive ildkampe. Mit store problem var nok, at det var svært at finde ud af, hvad Mann ville med filmen. Det var ikke en rigtig biopic, for der var alt for lidt historiske detaljer om Dillinger og tiden. Men det var på den anden side heller ikke et rigtigt vellykket portræt af et menneske, der har valgt at leve på den anden side af loven (som flere andre af Manns film), dertil var Dillinger alt for groft skitseret.
Det var ret interessant at se Manns brug af det digitale kamera og den dokumentariske effekt, der nogle gange havde, fx sammenlignet med mere traditionelt skudte gangsterfilm som De Palmas "The Untouchables". Til gengæld syntes jeg også, at filmen viste HD-kameraernes svagheder. Især hvad angår natoptagelser kan HD stadigvæk ikke hamle op med celluloid.
4/5
Ringu
Jeg har i mange år kun set denne her i Tartan Videos gamle (ikke-anamorfe) dvd-udgave, men jeg købte fornyligt den udgåede amerikanske boks med hele serien, og det var som at se en helt ny film. Lydarbejdet er simpelthen fremragende, og i mine øjne er det den bedste nyere spøgelsesfilm, der findes.
5/5
#1590 mr gaijin 15 år siden
Jeg mener, at det netop er i natoptagelser, at HD er bedre end celluloid. Som Manohla Dargis udtrykker det i sin anmeldelse:
Jeg ved egentligt ikke, om det er bedre. Det er noget andet. Det giver en anden effekt. Så må man gøre op med sig selv, om man kan lide det eller ej. Jeg syntes i hvert fald, at det passede til det kolde, praktiske gangsterportræt i "Public Enemies".