Gravatar

#16331 Skeloboy 13 år siden

#16330 - den står lige på indkøbspause indtil januar :) - har dog Rififi
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#16332 Steffan Rasmussen 13 år siden

Skeloboy (16331) skrev:
#16330 - den står lige på indkøbspause indtil januar :) - har dog Rififi

Det er også den bedste, selvom Night and the City ikke er langt efter.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#16333 Riqon 13 år siden

loki (16328) skrev:
Alt i alt en glimrende film, men historien - plottet - fatter jeg ikke.

Hvilken del af handlingen finder du vanskelig?
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16334 MOVIE1000 13 år siden

Loki: Til din tekst med You and what army

Fordi invasions hæren ikke er større, er fordi "The bad guys" har undervurderet jorden, de så det bare som et svagt folk der kunne tvinges på knæ uden modstand. Det ser vi også til sidst i filmen hvor selve skurken bag det hele er overrasket over at jorden gjorde modstand.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16335 misuma 13 år siden

PANIC BUTTON

Fire brittiske deltagere har vundet i en online-konkurrence og sidder nu i et luksuriøst privatfly på vej mod New York. Undervejs kan de vinde flere premiere ved at svare ærligt på spørgsmål via hver deres monitor.

Spørgsmålene udvikler sig dog hurtigt fra trivielle til personlige og afslørende. Hvad der går fra uskyldigt ender i en kamp på liv og død. Hvem er i sidste ende den virkelige vinder?

For mig er filmen mest intens i starten hvor denne drives af dialogen og faktisk ikke senere hvor vi ender ud i fysisk vold.

Skuespillerne er relativ ukendte hvilket bidrager til ens indlevelse og disse gør det faktisk ganske overbevisende.

3,5/6

13 GAME OF DEATH

En sælger hvis uheld ikke bliver mindre da han bliver fyret da han ikke har nået sin salgskvote. Mens han stadig står i bygningen bliver han ringet op og bliver tilbudt en leg:

Gennemfør 13 udfordringer og vind 100 millioner.

Den rare telefondame fortæller at den første opgave er at fange fluen som har generet ham under samtalen og derefter spise den. Det starter nemt, men ender selvfølgelig med kaos og mord.

Ideen fejler intet og er fyldt godt op med twists og en....usædvanlig slutning.

Desværre kan jeg personligt ikke abstrahere fra det hysteriske skuespil fra næsten samtlige biroller. Yikes!

THE MAZE

En flok venner kører ud for at besøge en attraktion i en lille og støvede flække:

En labyrint formet i en kornmark. De kommer naturligvis for sent og i mørket bevæger de sig ind i marken. De er desværre ikke alene derude og en tavs hætteklædt fyr er på jagt.

Skuespillet er ret anonymt og ligger sig op af den dårlige side. Brugen af skræmmelyde er brugt lidt for ofte og lidt for højt....jeg må dog tilstå at det til tider ikke var uden effekt.

2,5/6

LOVELY MOLLY

Da jeg første gang så The Blair Witch Project ramte den hårdere end de fleste af mine filmoplevelser. Det var derfor ikke uden forventninger jeg lænede mig tilbage for at se Eduardo Sanchez seneste film, som han iøvrigt selv har skrevet, instrueret og klippet.

Molly er lykkelig nygift og parret flytter ind i det gamle hus hvor hun voksede op som barn. Manden er lastbilchaffør og sjældent hjemme (som iøvrigt spilles af Lefty fra SOA).

Ret hurtigt begynder lydene i natten. Nogen rusker i dørene og er det hove man kan høre ude på gangen?

Historien er set og hørt før, men det gør intet når skuespillet er så pokkers intenst, settet føles ægte og skræmmende, og sidst men måske vigtigst...at pacingen ikke lefler for popkorn-seeren. Denne her fortælling er i sandhed en slowburner, hvis man hader film som Innkeepers så bør du holde dig væk.

Filmen drives ligeledes af seerens nysgerrighed/tvivl. Hvad skete der i huset da Molly var barn, er hun langsomt ved at miste forstanden eller lurer en satanisk ondskab i mørket?

5,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16336 misuma 13 år siden

Ps:

På Lovely Molly skiven, er der fire fiktive dokumentar-afsnit om Molly-sagen. Fed idé!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16337 loki 13 år siden

Ja den forklaring køber jeg gerne hvis det ikke var fordi Loki skulle forestille at være The Mastermind bag hele invasionen. Det vil være utrolig skuffende, hvis vi vitterlig skal acceptere, at han i den grad har undervurderet situationen, for han virker SLET ikke som typen der

1) ...ikke er 100% klar over hvilke ressourcer han selv har til rådighed.
2) ...ikke kender fjendens styrker og svagheder ned til de mest intime detaljer.
3) ...starter en krig ved at lave et tåbeligt angreb på en civilbefolkning som ikke tjener noget direkte formål.

Jeg vil langt hellere acceptere, at hans større mål var forene jordens helte, og dermed skabe interesse for Thanos. Måske han håber Thanos vil nakke Thor, og dermed give ham lettere adgang til Asgårds trone, men det virker også lidt primitivt. Vi får se.
www.peakoil.dk
Gravatar

#16338 MOVIE1000 13 år siden

loki (16337) skrev:

Ja den forklaring køber jeg gerne hvis det ikke var fordi Loki skulle forestille at være The Mastermind bag hele invasionen. Det vil være utrolig skuffende, hvis vi vitterlig skal acceptere, at han i den grad har undervurderet situationen, for han virker SLET ikke som typen der

1) ...ikke er 100% klar over hvilke ressourcer han selv har til rådighed.
2) ...ikke kender fjendens styrker og svagheder ned til de mest intime detaljer.
3) ...starter en krig ved at lave et tåbeligt angreb på en civilbefolkning som ikke tjener noget direkte formål.

Jeg vil langt hellere acceptere, at hans større mål var forene jordens helte, og dermed skabe interesse for Thanos. Måske han håber Thanos vil nakke Thor, og dermed give ham lettere adgang til Asgårds trone, men det virker også lidt primitivt. Vi får se.

Loke er desperat på at få hævn og få væltet odin af tronen. Han har ingen rådighed over hæren han ska bare sørge for at åbne portalen.
Gravatar

#16339 loki 13 år siden

Men hvordan hjælper det ham at få væltet Odin ved at angribe jorden?
www.peakoil.dk
Gravatar

#16340 MOVIE1000 13 år siden

loki (16339) skrev:

Men hvordan hjælper det ham at få væltet Odin ved at angribe jorden?

Så ville ham der gav loke den opgave, hjælpe ham. Men igen som jeg skrev før Loke er desperat, så hvis han kunne bare få lidt magt ville han ikke sige nej tak uanset hvad han blev tilbudt.

Skriv ny kommentar: