Gravatar

#16361 Batsy 13 år siden

Skeloboy (16358) skrev:
Episode 1?

Nu burde jeg nok have sagt at jeg godt gad at se, hvad der skete imellem episde I og II :), Hans træning med Obi wan.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#16362 Hr. Nielsen 13 år siden

BN (16352) skrev:
Jeg må indrømme, at jeg med tiden er kommet til at synes at 'Unforgiven' er noget overvurderet. Jeg ligger nok på 7/10 idag.
Really???? Er det en ny måde at fange os på, for du har da lige smidt den på din top 200:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16363 Riqon 13 år siden

The Young Victoria

Jeg så dette kostumedrama sammen med min kæreste og var ganske tilfreds (hvis ikke mere). Nej, den er ikke videre original, men det er generelt godt håndværk, fornøjelig og rørende historie, hvor man er oprigtig interesseret i samtlige karakterer. Den vil formodentlig være for sød og sentimental for mange mennesker, men så er det nok heller ikke dem, der typisk vil sætte sig til at se et kostumedrama om en ung dronning. Som en date-film var den ganske perfekt. ;) 4.5/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16364 BN 13 år siden

Thomas E. Nielsen (16362) skrev:
Really???? Er det en ny måde at fange os på, for du har da lige smidt den på din top 200:)

Hehe .... mjah, jeg kunne jo ikke så godt afsløre, at det var næste film, og da jeg tit ser folk skrive, at en film har tabt med tiden, så lod jeg lige som jeg havde det sådan med 'Unforgiven', i håb om at du ville modsige mig ... hvorefter jeg så havde tænkt mig bare at skrive følgende til dine indvendinger: 'Du har ret, Thomas. Den film skal da på min Top 200 straks!'
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#16365 Hr. Nielsen 13 år siden

#16364 Ha ha ha, din bandit:-D Jeg har læst din anmeldelse af den og her kan jeg til gengæld så skrive, at jeg er enig i filmens styrker, som du fint får fremhævet.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#16366 Zombi 13 år siden

The Dark Knight Rises

Det er meget, meget længe siden at min holdning om en film har ændret sig så radikalt fra det første syn til det andet. Da jeg så pågældende film i biografen for en små 4-5 måneder siden, sad jeg tilbage med en lidt tom fornemmelse, dette skyldtes ikke nødvendigvis at det var en dårlig film, men nok nærmere at jeg sad tilbage med en masse indtryk, som jeg ikke havde fordøjet. Tænkepausen har gjort underværker.

8 år efter Dents død og Batmans forsvinden vender vi nu tilbage til Gotham. Bruce Wayne har ikke bare lagt masken og kappen på hylden, men også resten af verden. Tynget af sorg og skyldfølelse lever Wayne nu et isoleret liv i Wayne Manor. Alt dette ændre sig da den frygtindgydende Bane gør sin entre: Wayne må nu genoplive Batman fra de døde en sidste gang.

Trilogiens sidste del retter igen søgelyset over på Wayne, i modsætning til anden del hvor Wayne var reduceret til en biperson, og det bliver filmen kun bedre af. Det var nemlig Bruce Waynes forvandling til Batman der gjorde Batman Begins spændende og med tredje og afsluttende kapitel er trilogien endelig tilbage på rette spor.

Rollebesætningen gør det fremragende og Bale leverer sin bedste præstation til dato i rollen som den mørke ridder. Men i stedet for at opremse samtlige medvirkende, for der er vitterligt et ton af glimrende skuespillere med, så lad os i stedet rette fokuset i mod to af de nye ansigter: Hathaway og Hardy.

Da jeg første gang hørte navnene Catwoman og Bane i forbindelse med TDKR blev jeg ærlig talt en smule skeptisk. De er trods alt nogle af de lidt mere tegneserieagtige karakterer i Batman universet. Hvis de ikke blev håndteret helt rigtigt kunne de hurtigt blive komiske, i stedet for spændende. Heldigvis falder hverken Hathaway eller Hardy i den fælde. De er begge fantastiske på hver deres måde og efter andet syn står Bane solidt placeret på førstepladsen som den bedste skurk i Nolans trilogi.

Tom Hardy levere en kraftpræstation og man er aldrig i tvivl om at han på flere punkter er Batman dybt overlegen. Kampscenen mellem Bane og Batman er måske ikke den hurtigste af sin slags, men den virker sgu alligevel. Slagene virker fulde af kraft og man kan nærmest mærke dem fysisk takket være en solid lydside. Fraværet af musik i pågældende scene øger kun intensiteten og brutaliteten.

Nolan har altid haft ambitionerne, men har aldrig helt haft evnerne, til at kunne udføre de store actionscener... før nu. Endelig er det lykkedes ham at levere på denne front. For en gangs skyld lykkedes det faktisk også Nolan at involvere mig på et lidt mere følelsesladet plan, hvor jeg finder Inception en smule mekanisk i det, formår Rises faktisk at fange mig.

Nolan slutter med andre ord sin trilogi på toppen og måske med sin bedste film til dato.

6/6 eller 9/10 (det kan være den ryger op de 10 efter næste syn).
Gravatar

#16367 MMB 13 år siden

Zombi (16366) skrev:
Tænkepausen har gjort underværker.

Nu er jeg nok en kælling, men hvad er der at tænke over? Det er tomme kalorier, siger jeg dig. ;)
Gravatar

#16368 Lord Beef Jerky 13 år siden

Foeller (16367) skrev:
Nu er jeg nok en kælling, men hvad er der at tænke over? Det er tomme kalorier, siger jeg dig. ;)

Det er alle Batman-film i mine øjne indtil videre... men tomme kalorier kan også være gode, hvis de er pakket ind i bacon.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16369 MOVIE1000 13 år siden

Lord Beef Jerky (16368) skrev:
Det er alle Batman-film i mine øjne indtil videre... men tomme kalorier kan også være gode, hvis de er pakket ind i bacon.

AHA!! så forstår jeg bedre Johans anmeldelse
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#16370 BN 13 år siden

Foeller (16367) skrev:

Lord Beef Jerky (16368) skrev:

Jojo, jeg HAR skam fanget, at det er sagt med et smil. Men derfor alligevel denne lille kommentar:

Indiana Jones, James Bond, Star Wars, Back to the Future, Toy Story, diverse filmklassikere og anmelder-favoritter fra de herrer Chaplin, Keaton, Orson Welles, Frank Capra, Howard Hawks, John Ford, Hitchcock, Sam Peckinpah, Ridley Scott, Steven Spielberg ... ja, fortsæt selv den uendelige liste af berømte underholdningsfilm fra alskens genrer - allesammen kan betegnes som "tomme kalorer".

Altså strengt taget. Meget strengt. For mange af dem indeholder vel i stort eller småt inspiration fra, reflektion over, parodier på eller betragtninger omkring forskellige sider af tilværelsen og/eller rammer ofte plet i skildringen af mennesker og deres konflikter, problemer, følelser, tanker og tilbøjeligheder.

Nolans Batman-film er først og fremmest underholdning, men selvom de i deres egenskab af moderne action-eventyr forenkler tingene og stadig trækker linjen mellem godt og ondt skarpere op end den er i virkelighedens verden, er man i mine øjne en underlig snegl, hvis man ikke får kraftige associationer til de problemer med mafia-ledet kriminalitet og terror, som verden slås med, eller hvis man ikke kan se, at visse af personerne (Bruce Wayne, Alfred, Gordon og Blake) er skildret med lidt flere troværdige og ægte karaktertræk og følelser end man er vant til i såkaldte superhelte-film.

Det er ikke kun socialrealistiske dramaer og politiske film, der kan sige noget om livet og om mennesker eller reflektere over tingene. Det kan underholdningsfilm også (og jeg siger "kan", for der findes ret mange, der bestemt ikke gør det på nogensomhelst måde). ..... Så det der med "tomme kalorier" er en sandhed med modifikationer.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/

Skriv ny kommentar: