Lyder til at passe meget godt med mine forventningerne. Jeg synes dog først det er med 'Alice in Wonderland' det er begyndt at gå rigtig skidt. Han har lavet en del film de sidste år jeg har synes om. Sweeney, Big Fish and so on and so forth. Jeg har ikke fået set Planet of the Apes remaket, men skal jeg nu nok have gjort, bare for at se om den virkelig er så ringe som snartsagt alle siger.
Synes ikke den er ringe, den er bare kedelig og Mark passer ikke ind i filmen, Men Tim roth, som skurk, Helena Carter er god som altid. Danny elfmans score, effekterne og aberne /kostumerne og slutningen tog røven på mig. 5/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#16507 Enig. Elsker også den serie. Engelsk humor ftw.
Ja de kan det lort. Herligt offbeat - har ikke fået købt theleague of gentlemen endnu. Har du set den? Synes at færste sæson af Psycoville også med Pemberton og Shearsmith er ganske sjov.
Denne sci-fi/fantasy noir film folder sig langsomt men sikkert ud i et mørkt og skyggefyldt miljø, hvor John Murdoch er på flugt efter at være beskyldt for mord, han ikke husker at have begået. Men der går ikke længe før det går op for en, at der stikker meget mere under i plottet. En visuel og stemningsfuld film, der indeholder mystik, og på visse punkter giver associationer til Svend Åge Madsens "Se Dagens Lys".
En klokkeklar 8/10'er!
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
Det er bogen jeg hentyder til, da jeg ikke har set filmen. :)
Nå, men det blev også lige til et kig på Time Bandits, der er en yderst fornøjelig fantasyfilm fra 80'erne, en "genre" jeg efterhånden er blevet glad for med Willow og Legend også.
7/10
"My first girlfriend turned into the moon." "That's rough, buddy."
#16512 Nej jeg har ikke set The League of Gentlemen. Så lige et par klip på Youtube, og jeg tror ikke umiddelbart det er helt min kop te (nudge nudge). Psychoville var ok synes jeg.
Mand, englænderne kan ting, når det kommer til period pieces. Jeg er sgu noget begejstret over denne film.
Den er jo nærmest overfyldt med nogle af de absolut bedste britiske skuespillere, placeret i nogle overbevisende omgivelser og et virkelig glimrende kameraarbejde. Jeg har ingen anelse om hvorvidt filmen er historisk korrekt og er hamrende ligeglad med Oscar-delen omkring den.
Uanset hvad, så har jeg svært ved at få hænderne ned igen og jeg kan kun anbefale, at folk gi'r den et kig, hvis de er ligeså langt bagud, som jeg er. :)
#16511 Batsy 13 år siden
Synes ikke den er ringe, den er bare kedelig og Mark passer ikke ind i filmen, Men Tim roth, som skurk, Helena Carter er god som altid. Danny elfmans score, effekterne og aberne /kostumerne og slutningen tog røven på mig. 5/10
#16512 jessup 13 år siden
Ja de kan det lort. Herligt offbeat - har ikke fået købt theleague of gentlemen endnu. Har du set den? Synes at færste sæson af Psycoville også med Pemberton og Shearsmith er ganske sjov.
#16513 Neranders 13 år siden
Denne sci-fi/fantasy noir film folder sig langsomt men sikkert ud i et mørkt og skyggefyldt miljø, hvor John Murdoch er på flugt efter at være beskyldt for mord, han ikke husker at have begået. Men der går ikke længe før det går op for en, at der stikker meget mere under i plottet. En visuel og stemningsfuld film, der indeholder mystik, og på visse punkter giver associationer til Svend Åge Madsens "Se Dagens Lys".
En klokkeklar 8/10'er!
"That's rough, buddy."
#16514 Riqon 13 år siden
Forhåbentlig bogen, ikke filmen :p
#16515 Neranders 13 år siden
Det er bogen jeg hentyder til, da jeg ikke har set filmen. :)
Nå, men det blev også lige til et kig på Time Bandits, der er en yderst fornøjelig fantasyfilm fra 80'erne, en "genre" jeg efterhånden er blevet glad for med Willow og Legend også.
7/10
"That's rough, buddy."
#16516 duuk74 13 år siden
Nej jeg har ikke set The League of Gentlemen.
Så lige et par klip på Youtube, og jeg tror ikke umiddelbart det er helt min kop te (nudge nudge).
Psychoville var ok synes jeg.
#16517 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
Der er sørme lige en lille anmeldelse der: http://www.lxxiv.dk/#post73
#16518 Slettet Bruger [2214553310] 13 år siden
Mand, englænderne kan ting, når det kommer til period pieces. Jeg er sgu noget begejstret over denne film.
Den er jo nærmest overfyldt med nogle af de absolut bedste britiske skuespillere, placeret i nogle overbevisende omgivelser og et virkelig glimrende kameraarbejde. Jeg har ingen anelse om hvorvidt filmen er historisk korrekt og er hamrende ligeglad med Oscar-delen omkring den.
Uanset hvad, så har jeg svært ved at få hænderne ned igen og jeg kan kun anbefale, at folk gi'r den et kig, hvis de er ligeså langt bagud, som jeg er. :)
#16519 Riqon 13 år siden
Helt enig, var også virkelig begejstret over den.
Og for en gangs skyld, så er det endda værd at nævne Helena Bonham Carter, som også er rigtig god i den.
#16520 Riqon 13 år siden
Star Trek: Generations
Og til trods for en lidt kedelig midterdel, så synes jeg, dette var en rigtig fin film, både med action, hjerte og dybde.