Gravatar

#16751 Riqon 13 år siden

#16750 -

Hm, jeg har noget svært ved at se lighedspunkterne: Mens 1'eren handler om Franks forsøg på at efterkomme sin gæld til en druglord, så handler 2'eren om Tonnys forsøg på at tage ansvar i sin nye rolle som far og finde anerkendelse. Miljøet er også et andet. Hovedpersonen er en meget anderledes karakter, med helt andre bekymringer.

Udfaldet er også et andet:
1'eren ender med, at Frank er på røven - og hint'er til, at han vil blive slået ihjel. 2'eren ender med, at Tonny dræber filmens skurk og stikker af med sit barn.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#16752 Lord Beef Jerky 13 år siden

#16751 Jeg husker den slet ikke godt nok til, at kunne drage sammenligningerne. Det kan sagtens være, jeg er forkert på den. Jeg husker bare hele hændelsesforløbet og udfaldet som nogenlunde det samme i 1'eren, og netop derfor sad jeg hele vejen igennem og småkedede mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#16753 Riqon 13 år siden

#52 -

Kan godt leve mig ind i, at du småkedede dig under 2'eren :) Det gjorde jeg også, måske netop fordi den ikke var lige så spændende som 1'eren.
Gravatar

#16754 Riqon 13 år siden

De to første afsnit af Sherlock.

Fantastisk :) selve mysterierne siger mig godt nok ikke så meget lige foreløbig, men Cumberbatch og Freeman som Sherlock og Watson er virkelig en fornøjelse. Den bedste buddy-kombination, jeg længe har set. Og Cumberbatch's præstation er virkelig også noget særegent. Jeg hørte i sin tid, at House (tv-serien) også er baseret på Sherlock Holmes, og jeg ser en del lighedstræk mellem karaktererne, deres besættelse af puzzles og deres anti-sociale træk. Giver mig lyst til at tjekke Sherlock-bøgerne ud.. :)
Gravatar

#16755 Skeloboy 13 år siden

Heroes Sæson 2
Slet ikke så slemt som frygtet.

Der går lidt tid før den kommer i gang, men efter afsnit 7 kommer sammenhæng.

Dog er Hiros historie i fortiden alt for lang, og tidsrejser er altid noget pjat. Desuden er der en del plothuller og steder, hvor man tænker: "hvorfor gør de ikke bare det?". Men altså...hovedhistorien er interessant, og det er meget fedt at se deres abilities voksne. Personerne gør, at man gerne vil se mere.

7/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#16756 Riqon 13 år siden

Skeloboy, kan være du vil finde denne artikel interessant. Tim Kring nævnte nogle af de samme ting, du selv er inde på. ;)
Gravatar

#16757 knipsknips 13 år siden

Hobbitten 2-d - Falkoner Bio

Frygtede de 3 timer, men blev kun positivt overrasket.
En del af scenerne bragte minder fra år tilbage da jeg læste bogen.
Kan ikke vente til de næste to, desværre skal Jackson trække det i langdrag :(

5/6
Gravatar

#16758 elwood 13 år siden

Sylar som klart var min farvorit gennem serien, går dog hen og ændrer sig en hel del, synes nærmest der går lidt Soap opera i nogen af de ting han oplever.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#16759 misuma 13 år siden

Texas Chainsaw, 3D.

Blot nogle få og umiddelbare tanker om oplevelsen:

Det var næppe instruktørens hensigt, at publikum skulle grine op til flere gange under filmen. Det rev mig desværre lidt ud af filmen.

HVIS jeg skulle vælge mellem dårlig CGI-blod/splat og dårlige oldschool-effekter, så ville jeg til enhver tid vælge sidstnævnte, men desværre måtte jeg nøjes med førstnævnte.

Jeg respekterer at filmen prøver at ligge sig op ad originalen. Selv skuespillet virker til tider B-filmsagtigt...tænkt sig hvis det var hensigten? Wauw!

Mod slutningen tager filmen sig en mindre drejning og jeg har det overraskende godt med denne drejning.

Remaken fra 2003 er stadig kongen.

3,5/6
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#16760 Hr. Nielsen 13 år siden

Åkepool (16747) skrev:
Der har jeg det lige omvendt. 2'eren er i mine øjne langt bedre end 3'eren, som jeg fandt en kende kedelig.
Enig!
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: