Det er svært ikke at have store forventninger til Take Shelter, fordi mange af dem, jeg deler filmsmag med, har rost den utrolig meget. Og desværre blev forventninger ikke helt indfriet. Michael Shannon er ufattelig god, og historien er også ret interessant - men den bliver trukket mere ud end den kan holde til. Jeg har intet imod stille film, tværtimod: jeg foretrækker ofte de stille, dvælende og sælsomme film. Det, jeg mangler her, er noget pay-off af en art. Men den vinder dog utrolig meget hen i mod slutningen - og taber det igen til sidst, fordi jeg ikke er så vild med den type slutning, som der er i filmen.
Den er absolut ikke dårlig, men blev ikke så fanget af den, som så mange andre.
6/10
Er glad for at høre at jeg ikke var den eneste der var en smule skuffet. Den har helt klart sine plusser, men jeg tror bare at jeg forventede lidt for meget af filmen, taget alt dens meget positive kritik in mente. Det kunne den desværre ikke leve helt op til.
Coens sætter bare ikke en fod forkert i filmen. Udover at være neglebiddende intens, så har den jo også små pointer indbygget om den ekstreme vold der præger samfundet som den gamle generation har meget svært ved at forstå eller gøre noget ved. Og så kunne jeg godt lide filmens uforudsigelighed. Samt de tekniske aspekter. Og så leverer Bardem jo en skurk som hører blandt de bedste.
#16921 Zombi 13 år siden
Er glad for at høre at jeg ikke var den eneste der var en smule skuffet. Den har helt klart sine plusser, men jeg tror bare at jeg forventede lidt for meget af filmen, taget alt dens meget positive kritik in mente. Det kunne den desværre ikke leve helt op til.
#16922 Ispep 13 år siden
Coens sætter bare ikke en fod forkert i filmen. Udover at være neglebiddende intens, så har den jo også små pointer indbygget om den ekstreme vold der præger samfundet som den gamle generation har meget svært ved at forstå eller gøre noget ved. Og så kunne jeg godt lide filmens uforudsigelighed. Samt de tekniske aspekter. Og så leverer Bardem jo en skurk som hører blandt de bedste.
#16923 Kruse 13 år siden
Du er absurd meget forkert på den!
Du er en del forkert på den!
;)
#16924 Wangsgaard 13 år siden
så den forleden for første gang og den kom helt ind under huden og grinede og græd på samme tid et stykke tid efter
+1
#16925 Benway 13 år siden
Du er et kløgtigt og smukt menneske. :)
#16926 Waldca 13 år siden
Jeg tror, hun tænker på La vita è bella. :D
#16927 Skeloboy 13 år siden
Jeg tror ikke, jeg lærer at kunne lide Fellini...sådan rigtig
The Turin Horse var meget tæt på at komme på min topliste. Hvor Damnation og The Man From London også er...
Mener du ikke La Vita E Bella? Den er superfed...mere end dobbelt så god som La Dolce Vita :)
#16928 Benway 13 år siden
#16927 The Turin Horse er den af Béla Tarrs film, jeg indtil videre har synes bedst om. At se den var virkelig en kæmpe oplevelse.
#16929 JannikAnd 13 år siden
#16930 Benway 13 år siden