Jeg valgte for et års tid siden at se Sátántangó, mest for at udfordre min egen tålmodighed. Det endte med at være en ren fornøjelse, hvor jeg fik sat den ene skive på efter den anden. Spilletiden er ingen hindring når indholdet er SÅ godt!! En film der utvivlsomt fik fundet sin vej ind blandt mine absolutte favoritter.
Har desværre ikke fået set nogle af hans andre værker endnu, men den her tråd har da givet lyst på mere :)
Jeg valgte for et års tid siden at se Sátántangó, mest for at udfordre min egen tålmodighed. Det endte med at være en ren fornøjelse, hvor jeg fik sat den ene skive på efter den anden. Spilletiden er ingen hindring når indholdet er SÅ godt!! En film der utvivlsomt fik fundet sin vej ind blandt mine absolutte favoritter.
Har desværre ikke fået set nogle af hans andre værker endnu, men den her tråd har da givet lyst på mere :)
Du kan roligt se allesammen :) - dog har jeg ikke selv set Almanac of Fall og Macbeth
Det er svært ikke at have store forventninger til Take Shelter, fordi mange af dem, jeg deler filmsmag med, har rost den utrolig meget. Og desværre blev forventninger ikke helt indfriet. Michael Shannon er ufattelig god, og historien er også ret interessant - men den bliver trukket mere ud end den kan holde til. Jeg har intet imod stille film, tværtimod: jeg foretrækker ofte de stille, dvælende og sælsomme film. Det, jeg mangler her, er noget pay-off af en art. Men den vinder dog utrolig meget hen i mod slutningen - og taber det igen til sidst, fordi jeg ikke er så vild med den type slutning, som der er i filmen.
Den er absolut ikke dårlig, men blev ikke så fanget af den, som så mange andre.
6/10
Er glad for at høre at jeg ikke var den eneste der var en smule skuffet. Den har helt klart sine plusser, men jeg tror bare at jeg forventede lidt for meget af filmen, taget alt dens meget positive kritik in mente. Det kunne den desværre ikke leve helt op til.
Jeg ligger også på nogenlunde samme karakter. Hovedpersonens handlemåde irriterede mig grusomt, og det virkede dræbende at han ikke kunne tale om tingene og bare stop og stirrede ned i jorden hele tiden. (ok, jeg overdriver, men jeg håber i forstår alligevel).
Nu fik jeg købt Woman On The Beach... :) - og hvis den er noget for mig, så får jeg også købt Virgin Stripped Bare By Her Bachelors. Selvom det er lidt træls at betale 30 kr for en film og 70 kr. i forsendelse :)
Det tegner rigtig godt for denne serie. Jeg skreg af grin i de fire episoder jeg har set. Hvis du kan lide Arrested Development, så vil du helt sikkert også kunne lide denne serie. Serien har desuden også David Cross og Will Arnett i hovedrollerne.
I love you phillip morris BD....7-8/10 Wilbur begår selvmord..........5-6/10
Film jeg ikke har set før nu:
Magnolia BD...........................7/10 Europa...................................6/10 The Hunger games..................7/10 Marley and me........................7/10 Jackass: the lost tape..............4/10 The secret policemans ball.....4-5/10 X-files sæson 8.....................6-7/10 X-files sæson 9.....................6-7/10 X-files: I want to belive..........4-5/10
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
#16931 palooka 13 år siden
Det endte med at være en ren fornøjelse, hvor jeg fik sat den ene skive på efter den anden. Spilletiden er ingen hindring når indholdet er SÅ godt!!
En film der utvivlsomt fik fundet sin vej ind blandt mine absolutte favoritter.
#16932 Skeloboy 13 år siden
Du kan roligt se allesammen :) - dog har jeg ikke selv set Almanac of Fall og Macbeth
#16933 duuk74 13 år siden
Jeg ligger også på nogenlunde samme karakter.
Hovedpersonens handlemåde irriterede mig grusomt, og det virkede dræbende at han ikke kunne tale om tingene og bare stop og stirrede ned i jorden hele tiden. (ok, jeg overdriver, men jeg håber i forstår alligevel).
#16934 Pécuchet 13 år siden
Se dem! :)
Jeg er bange for, at flere af dem er OOP, men tjek yesasia.com ud. Ellers findes der en del på Amazon.com:
HaHaHa
On the Occasion of Remembering the Turning Gate
The Day He Arrives
Virgin Stripped Bare by Her Bachelors
Woman on the Beach
Det samme gælder Raúl Ruiz. Desværre er Lav Diaz noget sværere og meget dyrere at skaffe:
http://images.momentaries.multiply.multiplycontent...
Det er ganske vist 8-timers film, men 500 kroner stykket er meget dyrt.
#16935 Wangsgaard 13 år siden
Der fik jeg vidst lige byttet om på et par film :P Mit italienske har aldrig været særligt godt.. :D
Du er nu næsten tilgivet Allan !
#16936 Skeloboy 13 år siden
Nu fik jeg købt Woman On The Beach... :) - og hvis den er noget for mig, så får jeg også købt Virgin Stripped Bare By Her Bachelors. Selvom det er lidt træls at betale 30 kr for en film og 70 kr. i forsendelse :)
#16937 Skeloboy 13 år siden
Kun næsten? Den er da på min top250-liste :)
#16938 Snaden 13 år siden
Det tegner rigtig godt for denne serie. Jeg skreg af grin i de fire episoder jeg har set. Hvis du kan lide Arrested Development, så vil du helt sikkert også kunne lide denne serie. Serien har desuden også David Cross og Will Arnett i hovedrollerne.
Den kan findes på Netflix (US og UK)
#16939 Wangsgaard 13 år siden
Du synes stadigvæk ikke om Take Shelter så derfor kun næsten :P
#16940 MOVIE1000 13 år siden
Wilbur begår selvmord..........5-6/10
Film jeg ikke har set før nu:
Magnolia BD...........................7/10
Europa...................................6/10
The Hunger games..................7/10
Marley and me........................7/10
Jackass: the lost tape..............4/10
The secret policemans ball.....4-5/10