Gravatar

#17611 Hr. Nielsen 12 år siden

BN (17609) skrev:
Hvad mener du? Var ordet "samfundssatirisk" for svagt? Jamen, så siger vi da "samfundskritisk". ;-)
Begge dele kan fungere tænker jeg. Jeg ville egentlig blot påpege, at der måtte være noget om snakken (hvad der også er!) i det du skrev. Jeg fremhævede det mere, for at understrege at det var lige den del jeg kommenterede på. Det fremgik nok for svagt:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17612 BN 12 år siden

#17611:

I see. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17613 Snaden 12 år siden

Et par dokumentarfilm.

The Dungeon Masters (Netflix UK)

You're Gonna Miss Me director Keven McAlester shifts his focus from the troubled mind of a rock 'n' roll legend to the frail psyche of the American middle-class by exploring the lives of three devoted Dungeons and Dragons enthusiasts who find the harsh realities of life impeding on their rich worlds of fantasy. Aspiring novelist Scott possesses a sharp wit and an active imagination. But when Scott's writing career fails to pay off, the strain of supporting his family finds him retreating into a land of orks and elementals. Meanwhile, divorced twenty-three year old Elizabeth searches for a companion who can accept her penchant for dressing up like a dark elf, and enthusiastic RBG addict Richard reaches out to the stepson he previously left behind.

Jeg elskede hans dokumentar om Roky Erickson, men desværre er denne ikke helt lige så interessant og gennemført.

3,5/6

---

Indie Game: The Movie (Netflix UK)

Indie Game: The Movie, directed by James Swirsky and Lisanne Pajot, looks at the underdogs of the video game industry, indie game developers, who sacrifice money, health and sanity to realize their lifelong dreams of sharing their creative visions with the world. This Sundance award-winning film captures the tension and drama by focusing on these artists' vulnerability and obsessive quest to express themselves through a 21st-century art form.

5/6
Gravatar

#17614 Thomsen 12 år siden

Driver (17562) skrev:
Nu læste jeg bl.a. meget Spider-Man i min ungdom og jeg kan ikke helt nikke genkendende til, at det skulle være så børnevenligt, som du udgiver det for at være. Bare det faktum, at Onkel Ben dør er jo langt fra børnevenligt

Bare lige for at tage den op igen, så er onklens død faktisk netop et typisk tegn på, at det er henvendt til børn. Separationsangst er et klassisk element i børnefiktion - tænk bare på Hans og Grete, Bambi og Chihiro og heksene - fordi det er en ufarlig måde at træne sin egen selvstændiggørelse på.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#17615 Riqon 12 år siden

#17614 -

I min barndom var det The Land Before Time og Lion King...og det var formodentlig også derfor de stadig er blandt mine yndlingsbørnefilm.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17616 Thomsen 12 år siden

Muldgraver (17593) skrev:
Noget specifikt Bava, eller er det hele bare sus og dus?

Det kommer lidt an på, hvad du er til?

Personligt er jeg mest til hans gotiske film, og her vil jeg især anbefale The Whip and the Body (min favorit), Black Sunday, Kill Baby Kill og Black Sabath.

Blood and Black Lace er den prototypiske giallo (uden den ikke nogen Argento), og så kan jeg også ret godt lide den hæsblæsende kriminalfilm Rabid Dogs, selvom den falder lidt uden for Bavas normale output.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#17617 Muldgraver 12 år siden

Glimrende, mange tak for anbefalingerne :) Jeg kunne godt finde på at begynde med det gotiske.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#17618 misuma 12 år siden

Et par doku's via amerikansk Netflix:

Cropsey

Spændende og foruroligende

3,5/6

The Wild and Wonderful Whites of West Virginia

Jeg blev mere og mere glad for min egen familie, efter at ha' set denne her. Deliverance virker pludselig ikke så usandsynlig.

3,5/6

Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#17619 Riqon 12 år siden

Total Recall (2012)

Udover den trepattede luder og en mundtlig reference til Mars i begyndelsen, så har denne film lagt god afstand til Verhoevens lidt fjollede, men bestemt uforglemmelige sci-fi eventyr fra 1990. Denne film har sat handlingen på jorden og gør egentlig et glimrende job med at etablere universet og situationen i starten (selv hvis det ikke virker videre troværdigt som et egentligt fremtidsscenario). Platformen er altså okay.

Desværre bliver plottet aldrig videre interessant derefter. Dialogen flyder over med stupide one-liners og kan i mange samtaler virke decideret fordummende, ikke mindst når de prøver at sige nogle "dybe" ting om virkelighed og identitet. (I en samtale med en ansat på Rekall, begynder den ansatte at forklare forskellen på objektiv og subjektiv virkelighed - bare så publikum er helt med!!) Kemien mellem Farrell og Biel var ikke det mindste overbevisende, og Beckinsale, som stadigvæk ser godt ud, blev hurtigt et irriterende element som den morderiske kone.

På plakaten til filmen står der "What is real?" Men i denne film bliver jeg aldrig i tvivl om, hvad som faktisk er virkeligt. Filmens indledning har allerede etableret, hvad der var virkeligt! Når det kommer til de alt for mange actionsekvenser, så er det den sædvanlige actionkoreografi, hvor de skiftesvis slår, sparker, parerer og til sidst løber fra kuglerne, bare for at gøre det samme igen 30 sekunder senere. Også på det punkt er der meget få kreative indslag. Som med så mange andre remakes, så kan man ikke lade være med at spørge "Hvorfor?" 2/6
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#17620 MMB 12 år siden

Foeller (17594) skrev:
To the Wonder

Jeg ved, filmen blev vist på CPHPIX i dag. Er der nogen, som har set den? Jeg kan ikke vente med at høre andres mening om den. :)

Skriv ny kommentar: