Gravatar

#17971 Ispep 12 år siden

Fanboy! :D

Men det bliver spændende at se. Baseret på Scorsese's seneste to film, så er mine forventninger nu ikke voldsomt høje. Det kan en god trailer muligvis lave om på.
Gravatar

#17972 MMB 12 år siden

Ispep (17971) skrev:

Fanboy! :D

Men det bliver spændende at se. Baseret på Scorsese's seneste to film, så er mine forventninger nu ikke voldsomt høje. Det kan en god trailer muligvis lave om på.

Traileren vil jeg passe på med at lægge for meget i. Den første trailer til Hugo var i hvert fald noget hø.
Gravatar

#17973 BN 12 år siden

Whispering Horse (17969) skrev:
Han mener jo selv at det er kedeligt hvis instruktøren skal komme med konklusionerne og svarene. Livet er for komplekst til den slags og det er i virkeligheden at gøre grin med seerens intelligens.

Nah, at enhver film hvor instruktøren/manuskriptforfatteren kommer med konklusioner og svar, ligefrem skulle gøre grin med seerens intelligens, er vist noget af en overdrivelse og firkantet måde at betragte tingene på, er det ikke?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#17974 Åkepool 12 år siden

Foeller (17972) skrev:
Den første trailer til Hugo var i hvert fald noget hø.

Og det var filmen også, så det går meget fint i spænd ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17975 Ispep 12 år siden

Problemet er ikke nødvendigvis instruktøren/forfatteren, men producenter - som regel ikke tænker på intelligens, men det der giver penge i kassen. Og som regel er det film med svar, afklaringer og deraf en "mæthedsfornemmelse". Jeg kan anbefale dig en meget kort bog skrevet af David Mamet, som hedder "om at instruere film"! Men du har også ret i, at tingene kan forklares og afklares uden at være fornærmende eller påtagede. Det kommer alt an på udførslen.
Gravatar

#17976 BN 12 år siden

Ispep (17975) skrev:
Men du har også ret i, at tingene kan forklares og afklares uden at være fornærmende eller påtagede. Det kommer alt an på udførslen.

Nemlig.

En af mine absolutte yndlingsfilm, Kubricks '2001', har - for nu at sige det mildt - ikke svar og afklaringer. Så jeg er ikke imod det ene og for det andet. Jeg ved bare, at der også findes en masse bras blandt den type film, der ikke kommer med konklusioner og svar. Og selve det at undlade at give dette, gør ikke automatisk en film intelligent. Sommetider endda tværtimod. Også her kommer det an på udførslen, ligesom det kommer an på historien eller plottet.
Gravatar

#17977 Hr. Nielsen 12 år siden

#17976 Ja, alt kan virke og fungere, bare det virker og fungerer godt! Heldigvis er der ingen facit i den retning, der skal og kan diktere hvad der gør en god film.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#17978 Ispep 12 år siden

Ja, afgjort. Jeg tænker straks på Prometheus. Muligt den direkte undlader at besvare de store spørgsmål, selvom den så sandelig rejser dem meget kluntet og åbenlys, så er intentionen mere prisværdig end udførslen. Men jeg skal ikke gøre mig til dommer over for, hvad folk som Heneke, Mamet eller Gilliam foretrækker af film, og hvad for nogle krav de stiller herom. Hvis du læser den bog jeg anbefalede dig, så har Mamet specifikke krav til, hvordan en historie skal skrues sammen.
Gravatar

#17979 BN 12 år siden

Ispep (17978) skrev:
Hvis du læser den bog jeg anbefalede dig, så har Mamet specifikke krav til, hvordan en historie skal skrues sammen.

Den vil jeg da lige notere mig. Tak for tippet.
Gravatar

#17980 Sweetiebellefan 12 år siden

Ronal Barbaren

Ronal og hans venner tager ud for at finde et magisk sværd der kan besejre et monster og hans hær.

Hvor dansk film har udviklet sig godt siden flere flops i 1990erne.

10/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: