Gravatar

#1821 Lord Beef Jerky 15 år siden

#1818 Det er sandt! Jeg har en samling på ca. 700 DVDer, men jeg har stadig rigtig dårlig smag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1822 Bony 15 år siden

Wow, tak for den anmeldelse Jonas. Den fik mig ud i et køb, for den lyder virkelig interessant. Jeg kender kun til "Caché" og den fandt jeg virkelig god, så nu skal jeg klart have fingrene i denne. Jeg tror også hellere, at jeg må anskaffe mig "Funny Games", for den har jeg også hørt så meget om. Så jeg kunne egentligt have nøjedes med, at citere heTTeh:

heTTeh (1808) skrev:
Al den snak om Michael Haneke har fået mig til at bestille Funny Games og Benny's Video.

Tak for inspiration. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#1823 filmz-jonasgr 15 år siden

#1822 Velbekomme :) Og god fornøjelse med dem.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#1824 Bates 15 år siden

Har lige set David Michôd dokumentar Solo, som handler om Andrew McAuley, og hans rekord forsøg i 2007 på at krydse havet mellem Australien og New Zealand i en kajak (En alm. plastik kajak! En tur på 1600km! Alene! i 30 dage!) Tragisk nok kændrede han 30 kiloeter fra kysten, og druknede.

Dokumentaren er en blanding, af private optagelse fra forberedelsen og turen i kajaken, samt interviews med familie og venner.

En utrolig stærk og rørende dokumentar, som jeg kun varmt kan anbefale. Samtidig er den rigtig godt lavet.

TRAILER
Gravatar

#1825 filmz-Bruce 15 år siden

wimmie (1813) skrev:
Tjah..jeg kender godt det dér film-eller-mad dilemma ;)

Dilemma? Mad Men?!?! Ikke noget film dilemma her!!!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1826 McPeter 15 år siden

Har lige set District 9 og var positivt overrasket. Ud over sine Peter Jacksonske splatter-elementer så synes jeg faktisk den indeholdt meget mere end blot endnu en sci-fi flick. Synes den klarer sci-fi genrens fornemmeste opgave meget fint - at være samfundskritisk overfor nutiden igennem billeder fra fremtiden. :-) Kan sagtens anbefale den til dem af jer der endnu ikke har set den.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#1827 wimmie 15 år siden

Notes on a scandal

Så den i flyet på vej til USA - så intet om billede og lyd her, hehe ;)

Suverænt skuespil af Cate Blanchett og især Judy Dench. Jeg har flere gange tøvet med at leje den, hvilket jeg da burde have gjort for længst.
Judy Dench kryber virkelig ind under huden på én i sin rolle som stærkt jaloux og ensom skolelærerinde. Man får virkelig lyst til at smække hende en lussing eller to når hun på manipulerende vis skaber splid og gør sig selv til offer.
Samtidig kan man ikke lade være med at have lidt ondt af hende - på en ynkelig måde.

5/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1828 Lord Beef Jerky 15 år siden

Homecoming (2/6) - En alt for velkendt historie, der er udført halvhjertet. Hovedsageligt bliver filmens troværdighed manet i bund af Mischa Barton. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg forventede ikke hun ville være så dårlig.

Train (3/6) - Formår at holde sig underholdende og interessant nok hele vejen igennem trods for dens mange problemer og klicheer. Splat er sjældent så dårligt, at man ikek kan finde en eller anden form for underholdningsværdi i det.

Ghosts Of Girlfriends Past (1/6) - Hvorfor fanden ville jeg se den? Amerikansk sentimental bullshit.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1829 RasmusFL 15 år siden

'Det syvende kontinent' er et fantastisk køb, og Jonas' anmeldelse er spot on. Her er min egen, hvis nogen skulle have lyst til lidt ekstra Haneke-skamros:

http://scope.dk/film.php?id=5309&fil=5
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#1830 wimmie 15 år siden

The Sting

En meget veloplagt Robert Redford og en altid charmerende Paul Newman i en lille hyggelig perle af en klassiker. Filmen er meget á la Oceans 11 og jeg kunne gode lide opbygningen - dog kunne klimakset - det endelige "sting" godt have haft lidt mere power. Dog meget veludført og underholdende slutning.

4½/6

The Hangover

Sjov men ikke ligefrem nyskabende. Masser af gode replikker - især fra Zach Gaffa-something-something som klart havde de bedste momenter - til gengæld var der også masser af dem.
Ed Helms gør det også godt - selvom han nu aldrig topper sin rolle fra The Office - han har masser af komisk timing og håber på at se mere fra ham Det tyder da på at han kan variere sin komik lidt (lær lidt af ham Will Ferrell!).

4/6

Vicky Christina Barcelona

En hyggelig lille film. Ikke helt typisk Woody Allen - og dog alligevel så familiært. Det er nu rart nok at se ham flytte lokation - Spanien klæder i hvert fald filmen.
Skuespillet er upåklageligt fra alle sider og stemningen er fin. Den er dog noget mindre dramatisk end traileren lagde op til, men så kan jeg lære det ;)
Den stiler dog ikke efter noget den ikke opnår, og selvom jeg ikke råber "mesterværk" så var den ganske bestemt god og tematikken ligeså. Man ønsker lidt at hade Javier Bardems rolle (på samme måde som Vicky gerne vil) men finder ham alligevel sympatisk.

4½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”

Skriv ny kommentar: