Gravatar

#18471 Kruse 12 år siden

"Mother" (Madeo)

Hvor langt vil en mor gå for sin søn? Det spørgsmål stiller den sydkoreanske drama/thriller, der om handler en mors stræben efter at rense hendes lettere udviklingshæmmede søns navn, som er blevet anholdt og anklaget for mordet på en ung pige. Det er dog lettere sagt end gjort, og hun indser at hun bliver nødt til at finde frem til den rigtige morder, hvis hun vil have nogen chance for at se sin søn i frihed igen. Sydkoreanske film har boomet frem, især siden årtusindeskiftet, og "Mother" er endnu et eksempel på at Sydkoreanerne kan lave gode film. Den er veludført, spændende og indeholder også overraskelser undervejs. Den holder fint niveauet som instruktøren Joon-ho Bong lagde med "Memories of Murder".

8/10
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#18472 Skeloboy 12 år siden

#18471 - nice...vidste faktisk ikke det var den samme instruktør som Memories of a Murder...

Battle In Heaven, Carlos Reygades
Reygades Stellet Licht er fantastisk...det er Battle In Heaven ikke...

5/10

----

Red Hook Summer, Spike Lee
For det meste en ret fed film - dog bliver den lidt for hurtig afsluttet, og de to unge skuespillere er ret ringe...

7/10
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Skeloboy
Gravatar

#18473 jessup 12 år siden

#18471 jeg er enig - en ganske god film.
This is just until June
Gravatar

#18474 Batsy 12 år siden

Pacfic rim

Som jeg skrev på facebook, Pacific rim var med et tyndt plot, cheesy one liners, overreageret skuespil, eksplosioner og aliens
- Det ændre dog ikke min mening at jeg synes den gjorde et fremragende job! Popcorns basker i første klasse niveau!

8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#18475 McPeter 12 år siden

Fik i går set Keanu Reeves dokumentaren Side By Side om digital films indtog. Den findes på US Netflix hvis det skulle have interesse. Meget interessant, men ikke så godt lavet som man kunne have håbet.

7 / 10
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#18476 Mikkel Abel 12 år siden

Red Lights (BD)

Selve ideén er jeg vild med, nogle eksperter som afslører svindlende clairvoyanter osv. Desværre er ideén bare ikke udført helt vellykket. Filmen leger med nogle gode ideér, dog mister de sgu lidt luften hen af vejen. Robert De Niros mystiske skurkerolle er egentlig meget interessant, men når alt kommer til alt mister ballonen rimelig hurtigt luften. Og med det uundgåelige twist til sidst falder filmen virkelig ligegyldigt. Et sidesplot med Sigourney Weaver og hendes søn er ganske ligegyldigt, og generelt er Sigourney Weavers karakter bare ikke særlig godt skrevet. Hun har nogle tåkrummende ringe monologer hvor hun belærer om livet, det mærkeligste er dog at de altid kommer fuldstændig tilfældigt. Cillian Murphy der spiller hendes unge makker gør det godt som altid og har heldigvis noget lidt bedre materiale at arbejde med. Det var også en glædelig overraske at se Elizabeth Olsen var med. Hun kan spille og så ser hun sørme godt ud! :) Hun imponerer mig gang på gang, så hun er bestemt en jeg vil følge i kommende tid.. Desværre virker romancen mellem Olsen og Murphys karakterer meget forceret, da den ganske vist opstår ud af ingenting.

3/6

Short Cuts

Elsker den slags film. Dem hvor man følger en masse individers historier, som så overlapper hinanden på kryds og tværs og individerne er altid helt normale mennesker som man kan identificere sig med. Filmen er lang, hele tre timer. Men netop derfor er det så imponerende, at den kan være så skide spændende at følge med i. For i bund og grund handler den om ingenting, men alligevel handler den om alting. Den handler i hvert fald om os mennesker og på filmens tre timer, når den at repræsentere alle slags mennesker og de følelser vi kan havde. Filmen er yderst velskrevet, både dialogen og måden historierne lapper over hinanden. Det stjernebesatte store cast er fejlfrit og ingen karakterere føles overflødige, specielt Tim Robbins som sur familiefar er en fornøjelse at se. Selvom filmen er yderst godt skrevet, mangler man lidt nogle pay-offs på nogle af historierne, men det er ikke noget der ødelægger alt eller noget. Og så skal jeg lige love for at man kan se hvor P.T.A har fået inspiration fra til "Magnolia." Et eller andet sted tror jeg dog at jeg rent faktisk foretrækker den. Men Short Cuts er i hvert fald også en vildt god film!

5/6
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18477 Ispep 12 år siden

MikkelAbel (18476) skrev:
Et eller andet sted tror jeg dog at jeg rent faktisk foretrækker den

De er begge til samme karakter hos mig, men tror jeg vil vælge Short Cuts, hvis det skulle være. Altmans gode humor trækker for mig op, og så er jordskælvet måske lidt nemmere at sluge end frøer :D
Gravatar

#18478 Skeloboy 12 år siden

The Ballad of Cable Hogue, 6/10
Ride the High Country, 8/10
Pat Garrett and Billy the Kid, 8/10
Bring Me The Head of Alfredo Garcia, 6/10
Gravatar

#18479 Mikkel Abel 12 år siden

Ispep (18477) skrev:
De er begge til samme karakter hos mig, men tror jeg vil vælge Short Cuts, hvis det skulle være. Altmans gode humor trækker for mig op, og så er jordskælvet måske lidt nemmere at sluge end frøer :D

De ligger også til samme karakter hos mig, men som sagt ville jeg nok tage Magnolia i sidste ende. Selvom castet er fænomenalt i Short Cuts, så kan jeg bare lide det lige liiiidt bedre i Magnolia. Og enig med slutningen, jordskælvet er helt sikkert lettere at sluge, men måske er det også bare frøerne der lige gør det lidt mere spændende i Magnolia, da det bare er så totalt "what-the-fuck." :)
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#18480 Skeloboy 12 år siden

En aften i selskab med to kitchen sink-film:

The Loneliness of the Long Distance Runner
En absolut fantastisk film.

9/10

----

This Sporting Life
En absolut storspillende Richard Harris i et dystert drama. Han er den voldelige og talentfulde rugby-spiller, der ikke fungerer socialt.

Den bliver lidt for lang i spyttet, men ellers er alt ved den ret suverænt.

8/10

Skriv ny kommentar: