Gravatar

#18681 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Avatar: The Last Airbender - sæson 1.

Efter at have set "The Legend of Korra" (se #18657), fik jeg hurtigt fingrene i forgængeren. Jeg skal lige se hele serien igennem, før jeg danner mig et komplet indtryk. Det er selvfølgelig en lidt fjollet rækkefølge at se dem i, men pyt nu med det.

Indtil videre, er jeg dog rigtig godt underholdt. Serien taler lidt mere til børn, end "Korra.." gør og animationen er ikke af helt så høj kvalitet, der er bl.a. lidt mere af det, som jeg ikke er så vild med ved animé (som serien jo reelt er mht. animationstil), nemlig genbrug af visse shots, overdrevne ansigtsudtryk og småfjollede lyde, der følger med disse ansigtsudtryk.

Det er dog småting, som ikke kan rokke ved det overordnede positive indtryk af en serie, der godt nok taler til børn, men på ingen måde taler ned til dem. Selv som voksen, kan man dårligt undgå lidt blanke øjne i visse afsnit og det er virkelig et godt univers, fyldt med potentiale for masser af gode historier.

Jeg glæder mig i hvert fald til at se de to næste sæsoner og gå i gang med anden sæson af "Korra..".

Kan nogen herinde oplyse om tegneserierne er værd at tage fat på?
Gravatar

#18682 Ispep 12 år siden

Jeg holder mig til Shymalan's "The Last Airbender" :D
Gravatar

#18683 Neranders 12 år siden

Særligt tredje sæson indeholder mange af seriens bedste øjeblikke, så der er rigtig meget at se frem til. :) Har desværre ikke læst nogle af tegneserierne, så kan ikke sige noget om dem.
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#18684 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Ispep (18682) skrev:
Jeg holder mig til Shymalan's "The Last Airbender" :D

Jeg har ikke set den og umiddelbart har jeg ikke planer om at se noget som helst fra Shamalamadingdong nogensinde igen. :)

Neranders (18683) skrev:

Særligt tredje sæson indeholder mange af seriens bedste øjeblikke, så der er rigtig meget at se frem til. :) Har desværre ikke læst nogle af tegneserierne, så kan ikke sige noget om dem.

Check :)
Gravatar

#18685 Ispep 12 år siden

Det var skam ironisk ment. Filmen er helt igennem forfærdelig som mandens karriere efterhånden.
Gravatar

#18686 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

Ispep (18685) skrev:

Det var skam ironisk ment. Filmen er helt igennem forfærdelig som mandens karriere efterhånden.

Det er jeg slet ikke i tvivl om. Man kan måske fristes til at tilskrive en del af den dårlige karakter på IMDb til hidsige fanboys og fangirls af den animerede serie, men når det er præcis Shyamalan, tvivler jeg faktisk ikke på, at filmen reelt er noget bras. :)
Gravatar

#18687 Ispep 12 år siden

Ja, den er bare ringe ud fra filmiske grundelementer. Den mand er sgu næsten den nye Owe Boll og det er ikke engang en overdrivelse.
Gravatar

#18688 Sweetiebellefan 12 år siden

Darkness Falls

For ti år siden udkom denne gyser version af tandfeen.

En typisk lille amerikansk landsby er plaget af et væsen som lurer i mørket.

Værd at leje.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#18689 knipsknips 12 år siden

Silver Linnings Playbook

4,5 / 6
Gravatar

#18690 Slettet Bruger [2214553310] 12 år siden

loki (18659) skrev:

Er vild med The Last Airbender, men finder samtidig The Legend of Korra ganske jammerlig. Nuvel jeg er klar over, at de ikke troede de ville få mere end 1 sæson, men alligevel var det en kedelig omgang ligegyldigheder (arenakampene) i et "pop-smart" univers, hvor hovedskurken/plottet er udefineret. Benders Vs. Non-benders er et latterligt koncept, og for at udjævne styrkeforholdet bøjer man lige reglerne for hvad non-benders kan.

Af ren nysgerrighed, hvad er det præcis almindelige mennesker kan, der er ekstraordinært i serien, som ikke er etableret allerede?

Pigetrioen fra The Fire Nation, der jager Aang igennem sæson to af "Avatar.." kan en eller anden form for teknik, der midlertidigt "slukker" for benders kræfter - det etableres flere gange. Det beskrives ikke som noget kun benders kan, man skal bare kende den menneskelige krop virkelig godt.

Udover dét, har de jo kun en fordel ved at bruge hemmelig teknologi. Der er gået en rum tid siden Aang, der har været teknologiske fremskridt pga. velstanden og det nuværende samfund er en slags sen-industrialiseringssamfund, i retning af 1930'erne, men selvfølgelig stadig i det fantasy-univers, der allerede eksisterer, hvilket giver steampunk-følelsen. Hemmelig teknologi er jo ikke ligefrem uhørt, bare se på hvad der er blevet udviklet under den kolde krig, for at give hhv. USA og Sovjet en lille fordel frem for den anden.

Arenakampe er også allerede etableret, det er jo sådan Toph præsenteres i "Avatar...", det er bare en mere primitiv udgave. Sammenlign boksning lige omkring det forrige årtusindskifte med boksning i dag - der er en verden til forskel, selvom sporten jo i bund og grund er den samme.

Skriv ny kommentar: