Gravatar

#19011 Muldgraver 12 år siden

HonoDelLoce (19004) skrev:
Tværtimod kom det lige nøjagtig som så stort et chok for omverdenen, da han blev fanget og afsløret, fordi han netop var så dedikeret en familiefar, og alt det andet var bare et job for ham.

Den dokumentar jeg har set om ham, taler han nu om at han var særdeles voldelig imod dem, han nævner det som en grund til en af hans døtre ikke vil tale med ham. I dette interview med hustruen er han ej heller just en helgen... Jeg så i øvrigt et andet interview med ham på et tidspunkt, hvor han modsagde sig selv på nogle punkter, så jeg ved ikke, hvor meget man skal lægge i hans udtalelser, men interviewet med hustruen synes dog at pege på en vis sandhedsværdi, når det kommer til vold i hjemmet.

Ispep (19003) skrev:

King Kong (1933)

Gammel og teknisk dateret måske nok, men alligevel spektakulær, godt spillet og utrolig livlig monsterfilm med stor underholdningsværdi, stramt fortalt historie uden "fyld" som unødigt sænker tempoet. Peter Jacksons remake er godt, men foretrækker faktisk originalen, da den virker mig mere underholdende, bedre afbalanceret, mindre poleret (Kong er mere dyrisk, voldsom og ond i den originale). Til trods for filmens alder, så har den forbavsende veldrejet actionscener. Animationen af Kong er naturligvis forældet, men yderst charmerende at se på, hvor man tydeligt kan fornemme de kreative ideer og tankerne bag. Scenen på Empire State Building er uforglemmelig.

6/6

Helt enig, en dejlig, dejlig eventyrfilm. Ikke enig angående Jacksons udgave dog, den er lidt af en skændsel :)
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#19012 Ispep 12 år siden

Ja okay, så er vi noget uenige om Jacksons version. Selvom den har nogle svagheder, så synes jeg den fungerer fint både som hyldest til originalen men også som selvstændigt værk. Jackson rammer noget poetisk som jeg godt kan lide, selvom filmen er enorm lang, også mere end godt er. Men nu skal der også meget mere til i min bog, før en film er en skændsel hehe.
Gravatar

#19013 Muldgraver 12 år siden

Skændsel er måske også et hårdt ord :) Men jeg kan ikke lige huske noget godt ved filmen, men en del irritationsmomenter.
"Mørk ånde i det grønne krat." G. Trakl
Gravatar

#19014 Driver 12 år siden

Hvor er det fedt, at det ikke kun er mig, der har fået øjnene op for Chris Evans, der er langt mere end et pretty face med en muskuløs krop. Han er en fremragende ung skuespiller og jeg glæder mig meget til at se The Iceman og ENDNU MERE til at se Snowpiercer. Snowpiercer er en af de film, jeg faktisk glæder mig allermest til at se.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19015 Åkepool 12 år siden

Siden sidst:

Thunderbirds 5/10
Lola Rennt 7/10
Arthur et la guerre des deux mondes 6/10
Lilja 4-ever 8/10
Sandheden om mænd 6/10
Jodaeiye Nader az Simin 7/10
Monsters University 7/10
Welcome to the punch 7/10
Jack the Giant slayer 7/10
Submarino 8/10
Viceværten 5/10
The Switch 6/10
The Big Year 6/10
You Again 5/10
Despicable Me 8/10
The Blue Umbrella 7/10
Den som Dræber - Fortidens skygge 5/10
Red Dawn (2012) 5/10
Arbitrage 6/10
Spring Breakers 4/10
Olympus has Fallen 7/10
The Smurfs 5/10
Seeking a Friend for the End of the World 7/10
Nobels Testamente 5/10
The Wolfman 5/10
Pain & Gain 6/10
World War Z 8/10
Now You See Me 7/10
Scary MoVie 3/10
Abduction 5/10
Riddick 6/10
Daybreakers 5/10
Epic 7/10
City of Ember 6/10
Hope Floats 5/10
White House Down 7/10
This is the End 7/10
Flushed Away 6/10
The Place Beyond the Pines 6/10
Open Season 6/10
The Brass Teapot 6/10
Thank you for smoking 7/10
Man on a Ledge 7/10
The Croods 7/10
The Way Way Back 7/10
The Conjuring 9/10
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#19016 Driver 12 år siden

Åkepool (19015) skrev:

The Place Beyond the Pines 6/10

The Way Way Back 7/10

Giver dem begge 9/10

The Way, Way Back, er så god, at da jeg lige var færdig med at se den, så satte jeg den på igen. Det gør jeg ufatteligt sjældent, men Steve Carrell og især Sam Rockwell var eminente i den film. Carrel får virkelig vist, at han mestrer andet end de sjove roller fra The Office osv. og Sam Rockwell er bare en af de bedste skuespillere fra sin generation. Elsker den film!
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Gravatar

#19017 Collateral 12 år siden

Ispep (19009) skrev:
The Texas Chainsaw Massacre, 1974

Et gensyn var tiltrængt eftersom jeg ikke har set filmen i årsvis. Jeg har kørt noget horror/gyser show den senere tid, og må nok konstatere, at Hoopers foruroligende, galehus film fra 1974 stadig er forbandet skræmmende (ikke forveksle med bøh-uhyggelig) men decideret ondskabsfuld, rådden og foruroligende affære hele vejen. Hooper får tilskueren næsten til at se syner, for vi ser reelt mere end der vises. Holder i den grad og mere end jeg havde regnet med. Fri for fordummende forhistorier, morale og andet.... pure evil!!

6/6

Spot on! En af mine absolutte favoritter indenfor genren!
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#19018 Lord Beef Jerky 12 år siden

Ispep (19009) skrev:
The Texas Chainsaw Massacre, 1974

Et gensyn var tiltrængt eftersom jeg ikke har set filmen i årsvis. Jeg har kørt noget horror/gyser show den senere tid, og må nok konstatere, at Hoopers foruroligende, galehus film fra 1974 stadig er forbandet skræmmende (ikke forveksle med bøh-uhyggelig) men decideret ondskabsfuld, rådden og foruroligende affære hele vejen. Hooper får tilskueren næsten til at se syner, for vi ser reelt mere end der vises. Holder i den grad og mere end jeg havde regnet med. Fri for fordummende forhistorier, morale og andet.... pure evil!!

6/6

Spot on! En af mine absolutte favoritter!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#19019 Ispep 12 år siden

Spot on :D
Gravatar

#19020 Sweetiebellefan 12 år siden

The Rugrats Movie

Den her gang er børnene strandet i en skov.

Der er en masse hilsner til klassiske film her.

Tara Strong medvirker her.

En af de bedre Nickelodeon film.

7/10
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.

Skriv ny kommentar: