Last House On The Left, 1972 Jeg kunne ikke lade være med at tænke, hvordan The Virgin Spring er en bedre film og mindre out-dated. Dette er utvivlsomt en 70'er-film, og jeg var ikke vild med den. Den glade musik var forstyrrende, og selvom det gør hele oplevelsen lidt mere grum, så havde det nok været bedre uden. Ringe skuespil.
3/10
-----
I Spit On Your Grave, 1977 Første del overraskede mig lidt - det var bedre lavet end forventet og faktisk ganske ubehageligt at se på. Men det er bare for langt og ligegyldigt, og det pay-offet i sidste halvdel er virkelig ringe lavet.
3/10
-----
I Heart Huckabees Rodet og forglemmelig, men fin skuespil.
Udover Ichi the Killer og Cannibal Holocaust har jeg ikke set mange grafiske, ekstreme film. Så det skulle der selvfølgelig rettes op på...
A Serbian Film Meget er blevet skrevet om filmen også af dem, der ikke har set den. Og ja, filmen er da også ekstrem til tider, men den er ikke sådan rigtig god. Den bryder med mange tabuer på film, men meget andet har den ikke at byde på. Især et par scener - inkl. den mest omtalte - er ikke specielt godt lavet, og historien er ekstrem tynd.
3/10
----
Martyrs Martyrs er straks mere interessant, og jeg var lidt overrasket over, at jeg kunne lide den. Al blod og tortur bider dog ikke på mig, men det var faktisk en fin historie.
7/10
----
Jeg tror ikke, at den ekstrem voldelige genre er genre for mig. Det er der flere grunde til:
1) Der skal meget til, før jeg ikke kan holde til at se på det. Det siger jeg ikke for at virke sej, men jeg kan godt se en hjerneoperation, mens jeg spiser en gang kødsauce.
2) Historie er vigtig for mig, og jeg hvis filmen bare er en dårlig undskyldning for at lemlæste tilfældige personer, så kan det ikke holde mig fanget.
3) Når jeg ser film, er jeg ofte meget bevidst om, at det netop er en film, jeg ser. Især hvis den ikke er indlevende.
#413 Jep, har det også lidt på samme måde med gore/slashers. Der skal mere kød på, for at det bliver rigtig interessant. Martyrs kunne jeg rigtig godt lide p.g.a. historien, og også Cronenbergs' body-horror film.
Synes det var en rigtig fin film, plottet var lidt svagt, men skuespillet og ideen var egentlig meget fed.
Soundtracket, billederne og lydsiden er klart det bedste ved den her film.
Synes rent faktisk den er bedre en Elysium hvis vi skal Samligne science fiction film som kom ret tæt på hinanden. Elysium var skam god, men synes der var meget district 9 over den. Især hovedpersonen minder mig meget om Wikus fra District 9, hvordan de starter ud at være og hvordan de ender med at blive.
Synes der bare mere mindeværdige scener, referencer og den er bare mere eventyrlig end Elysium. Kan jeg samligne dem, det ved squ ikke om jeg kan men Tom Cruise er hvertfald i topform i stunts og de Droids er satme nogle fede fjender selvom de blot var nogle kugler der fløj rundt og lavede fede lydeffekter. Det havde elysium ikke, hvis vi skal samligne med deres meget "Shrimp" inspirede robot designs. Sharlto Copley var da cool nok, men Wikus rollen er stadig en mere mindeværdig skuespils præstation.
Føler lidt jeg anmelder 2 film på samme tid, så de for lidt en bedømmelse begge to. Dobbel konfekt.
Elysium 7/10 Oblivion 8/10
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
#19413 - Hvad var din bedømmelse af Cannibal Holocaust og Ichi?
Det er lang tid siden, jeg har set Ichi, men kan jeg se, at jeg har givet den et 7-tal. Kan dog ikke huske hvorfor :)
Cannibal Holocaust bedømmer jeg til 6/10, men hvis det ikke havde været for al den unødvendige vold mod dyr, havde den fået højere. Det fjerner fokus fra den egentlig historie, som er ret god.
Ak. Den lider desværre under det tilbagevendende problem ved filmatiseringer af bøger: alt for hurtigt tempo og alt for lidt karakterudvikling. De burde have splittet den op i 2 film, og gjort personerne mere runde. Vil klart anbefale at læse bogen først.
#19411 Sweetiebellefan 11 år siden
Et kig bag ved scenen hos Alfred Hitchcock under Psycho.
Flot men langtrukken.
8/10
#19412 Skeloboy 11 år siden
Jeg kunne ikke lade være med at tænke, hvordan The Virgin Spring er en bedre film og mindre out-dated. Dette er utvivlsomt en 70'er-film, og jeg var ikke vild med den. Den glade musik var forstyrrende, og selvom det gør hele oplevelsen lidt mere grum, så havde det nok været bedre uden. Ringe skuespil.
3/10
-----
I Spit On Your Grave, 1977
Første del overraskede mig lidt - det var bedre lavet end forventet og faktisk ganske ubehageligt at se på. Men det er bare for langt og ligegyldigt, og det pay-offet i sidste halvdel er virkelig ringe lavet.
3/10
-----
I Heart Huckabees
Rodet og forglemmelig, men fin skuespil.
4/10
#19413 Skeloboy 11 år siden
A Serbian Film
Meget er blevet skrevet om filmen også af dem, der ikke har set den. Og ja, filmen er da også ekstrem til tider, men den er ikke sådan rigtig god. Den bryder med mange tabuer på film, men meget andet har den ikke at byde på. Især et par scener - inkl. den mest omtalte - er ikke specielt godt lavet, og historien er ekstrem tynd.
3/10
----
Martyrs
Martyrs er straks mere interessant, og jeg var lidt overrasket over, at jeg kunne lide den. Al blod og tortur bider dog ikke på mig, men det var faktisk en fin historie.
7/10
----
Jeg tror ikke, at den ekstrem voldelige genre er genre for mig. Det er der flere grunde til:
1) Der skal meget til, før jeg ikke kan holde til at se på det. Det siger jeg ikke for at virke sej, men jeg kan godt se en hjerneoperation, mens jeg spiser en gang kødsauce.
2) Historie er vigtig for mig, og jeg hvis filmen bare er en dårlig undskyldning for at lemlæste tilfældige personer, så kan det ikke holde mig fanget.
3) Når jeg ser film, er jeg ofte meget bevidst om, at det netop er en film, jeg ser. Især hvis den ikke er indlevende.
#19414 duuk74 11 år siden
Jep, har det også lidt på samme måde med gore/slashers.
Der skal mere kød på, for at det bliver rigtig interessant.
Martyrs kunne jeg rigtig godt lide p.g.a. historien, og også Cronenbergs' body-horror film.
#19415 dyg 11 år siden
#19416 Batsy 11 år siden
Synes det var en rigtig fin film, plottet var lidt svagt, men skuespillet og ideen var egentlig meget fed.
Soundtracket, billederne og lydsiden er klart det bedste ved den her film.
Synes rent faktisk den er bedre en Elysium hvis vi skal Samligne science fiction film som kom ret tæt på hinanden. Elysium var skam god, men synes der var meget district 9 over den. Især hovedpersonen minder mig meget om Wikus fra District 9, hvordan de starter ud at være og hvordan de ender med at blive.
Synes der bare mere mindeværdige scener, referencer og den er bare mere eventyrlig end Elysium. Kan jeg samligne dem, det ved squ ikke om jeg kan men Tom Cruise er hvertfald i topform i stunts og de Droids er satme nogle fede fjender selvom de blot var nogle kugler der fløj rundt og lavede fede lydeffekter. Det havde elysium ikke, hvis vi skal samligne med deres meget "Shrimp" inspirede robot designs. Sharlto Copley var da cool nok, men Wikus rollen er stadig en mere mindeværdig skuespils præstation.
Føler lidt jeg anmelder 2 film på samme tid, så de for lidt en bedømmelse begge to. Dobbel konfekt.
Elysium 7/10
Oblivion 8/10
#19417 Skeloboy 11 år siden
Det er lang tid siden, jeg har set Ichi, men kan jeg se, at jeg har givet den et 7-tal. Kan dog ikke huske hvorfor :)
Cannibal Holocaust bedømmer jeg til 6/10, men hvis det ikke havde været for al den unødvendige vold mod dyr, havde den fået højere. Det fjerner fokus fra den egentlig historie, som er ret god.
#19418 loki 11 år siden
De har taget alle højdepunkterne fra en træg bog, og lavet en ganske fornøjelig drama/actionfilm med ukompliceret revolutionære koncepter.
4-5/6
-----
The Best Offer 2013
Interessant -> Spændende -> Overraskende. Kan godt ses.
4/6
-----
The Philosophers 2013
Kan normalt godt lide tænkte film, men desværre bliver denne meget overfladisk og lommefilosofisk. Ligegyldig slutning.
2/6
#19419 Giraffen 11 år siden
Aladdin - 5/6
Gravity - 5/6
Star Wars: A New Hope - 5/6
Star Wars: The Empire Strikes Back - 6/6
Pacific Rim - 3/6
Raiders of the Lost Ark - 5/6
#19420 loki 11 år siden
Ak. Den lider desværre under det tilbagevendende problem ved filmatiseringer af bøger: alt for hurtigt tempo og alt for lidt karakterudvikling. De burde have splittet den op i 2 film, og gjort personerne mere runde. Vil klart anbefale at læse bogen først.
2-3/6