Gravatar

#1951 Lord Beef Jerky 15 år siden

#1950 Mht. In The Mouth Of Madness er det da også småting, men jeg synes at jeg mangler bare et eller andet før den er helt oppe og ringe hos undertegnede. Faktisk beskriver du godt hvad jeg synes der mangler, men det ser ud til, at vi opfattede lige præcis den del anderledes. Stemningen er helt fin, men med et lille skub i den rigtige retning, havde jeg nok fundet filmen direkte uhyggelig. Selvom det er noget fjollet noget at sige, ville det nok have hjulpet, hvis jeg havde vokset op med filmen. Aner ikke hvorfor jeg først tjekkede den ud nu, da jeg er fan af Carpenters (tidligere) film, og elsker genren i det hele taget.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1952 Highland Park 15 år siden

#1951: Jeg er skam ikke så uenig med dig igen. Filmen er langt fra så uhyggelig, som den kunne være men gør altså stadig indtryk på mig bl.a. grundet den grumme atmosfære, og fordi der trods alt bliver antydet en del. I dag finder jeg den også mere foruroligende end decideret uhyggelig.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#1953 Lord Beef Jerky 15 år siden

#1952 Så er vi nok ret enige om filmen.

The Legend Of Hell House (5/6) - Jeg havde aldrig hørt om den, før jeg så den høje karakter givet af bloodydisgusting.com, og jeg er ret glad for, at jeg tjekkede den ud. Ligesom House On Haunted Hill (den originale naturligvis), bør den anses som en klassiker, da den ganske foruroligende og overraskende interessant skildrer et hjemsøgt hus på troværdig manér. Anbefales!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#1954 filmz-Bruce 15 år siden

Descent - BD

Jeg var næsten skræmt inden jeg satte mig, for at se denne igen og var spændt på, om den stadig holdt vand. Det gjorde den heldigvis. Men havde man gået en anden vej midtvejs, istedet for gore og gys og istedet satset på god gammeldags menneske trængsler for at overleve, så tror jeg dette havde været en perfekt film.

Første halvdel er eminent, med den klaustrofobiske "sidde fast" scene, som den værste (læs: bedste). Damn, hvor kunne man forestille sig den trøstesløse situation og det uden at sidde fast.

Sidste halvdel kører på det sikre traditionelle gyserhåndværk og selvom det er effektivt, så havde jeg foretrukket 45 minutters psykologiske pinsler istedet også selvom det betød, at jeg skulle gennemføre med drop.

Lyden var state of the art lossless lfor knap to år siden, sikkert fordi man havde travlt med at svælge over de effektive surround effekter, men denne gang var det lettere at finde svaghederne. Dialogen, lyden fra centerhøjttaleren, virkede "muffled" og havde ikke den naturlige klang, som de fleste nye film har disse dage. Det er faktisk et ganske stort minus, eftersom akustikken i hulerne forstørrer problemet op. En perfekt dialog kunne lydmæssigt have tegnet illusionen af at være nede i disse huler, men det sker ikke. Så jeg har ikke nogen problemer med at fratrække lidt points siden sidst.

Billedet er flot, især de mørke sekvenser, hvor der afsløres flere detaljer end i DVD versionen. Havde skarpheden været i top, havde dette været tæt på en demo skive hvad mørke angår, men det trækker ned med en konstant blødhed i sværet.

Film: 8/10
Lyd: 7/10
Billed: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1955 filmz-Utyske 15 år siden

#1954 -

Helt enig, klaus-scenen er skrækkelig. Da jeg så filmen på BD første gang, måtte jeg holde pause der, fordi jeg fik det fysisk dårligt, mand, den er ubehagelig og lyden er mindst ligeså ubehagelig.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#1956 filmz-Bruce 15 år siden

#1955 Ja jeg fik det på samme måde og måtte prøve og tænke på noget andet. At "gå i stå" på et sådan tidspunkt, det er noget af det ultimativt mest skræmmende, i mit sind. Og ja på det tidspunkt, så er lyden med til at få det til at krible i tæerne, hvis nu nogle kravlede rundt dernede :(
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#1957 McPeter 15 år siden

ih bliver nødt til snart at gense min Descent blu-ray - har faktisk længe haft lyst til at sætte den på men har ikke haft tid. Er normalt overhovedet ikke til gyserfilm, men den var faktisk rigtig god synes jeg.
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#1958 Bobby Singer 15 år siden

1954 - Jeg blev også nødt til at gå ud trække noget frisk luft efter jeg havde set den for første gang. Jeg føltes nærmest at jeg måtte hive efter vejret under klaus-scenen.
Idjit
Gravatar

#1959 davenport 15 år siden

Så Labyrinth i går aftes, og jeg må desværre sige, at billedet ikke imponerede mig. Jo, det ser da godt ud på BD, men jeg havde forventet en del mere. Så et gensyn efter rigtigt mange år, blev sådan lidt blah.
Og Obersten kendte den slet ikke, og mistede næsten interessen tilsidst. Den var federe da jeg var yngre og sad og var lummer over Jennifer på mit 8 kvm. værelse mens vinduerne duggede...
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#1960 Highland Park 15 år siden

#1959: Har du mistet evnen til at dugge ruderne?!

Trist...

Jeg holder stadig meget af filmen, selv om jeg er blevet ældre. Gensynet med "The Dark Crystal", derimod, faldt ikke heldigt ud. Den er stadig flot at se på, men desværre ret kedeligt skruet sammen.
... as surely as there's a mouse behind your ear.

Skriv ny kommentar: