Hvad med os? En lille spændende film af Henning Carlsen. Det er en interessant præmis i en lille historie på en stor baggrund.
7/10
----
Lincoln Stort set alt er perfekt. Undtagen tempo og spænding. Men jeg bøjer mig i støvet for Daniel Day-Lewis.
7/10
----
Trash Humpers Jeg aner slet ikke, hvad jeg skal mene om det her...Harmony Korines film er svære at blive kloge på...er den god eller er det lort? Det ved jeg absolut ikke...
?/10
----
Showdown in Little Tokyo En blanding af super action og vildt bizarre scener...
6/10
----
Direktøren For Det Hele Den sidste film af Trier jeg manglede at se. Ret fedt at se noget helt anderledes fra hans side. Der er mange finurligheder her, men den er ikke helt ført til ende.
Lincoln Stort set alt er perfekt. Undtagen tempo og spænding. Men jeg bøjer mig i støvet for Daniel Day-Lewis.
7/10
Jeg har også netop set den. For mig var plottet, der involverede Tommy Lee Jones' karakter og hans retoriske fights i House of Representatives, det bedste ved filmen, mens Lincoln selv (og hans mange prædikener) egentlig ikke sagde mig ret meget. Men flot produktion, ja.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Godnat, min mørkhårede pige. Husk, folk grubler og sælger elskov for penges værd. Find trøst og lyst i Josefs ABC: barnet hæmmes i sin færden, og får forbudt, hvad der er rart. Betragt da brystets væde, og udvisk den falske spæde. Godnat. Afslør ej din hemmelighed.
Bug - 7/10 Effektiv og til tider grotesk horrorfilm af den gode Friedkin, som dog ikke når samme højder som The Exorcist - så langt fra. Men stadig seværdig og velspillet til at holde en fanget langt hen af vejen.
Where Eagles Dare - 8/10 Go' gammeldaws action basker, der langsomt bygges op og med en god portion spænding. Måske en anelse langstrakt flere steder i "opbygningsfasen", simpelthen fordi den ikke helt formår at gøre persongalleriet interessant nok (bedre og mere vellykket eksempel: "The Dirty Dozen") men når filmen så kommer i omdrejninger, så er den ganske underholdende med fine actionscener. Mere en actionfilm end decideret krigsfilm.
Shane - 10/10 Superb western, en af de bedste jeg har set. Historien, tematikken, fotograferingen og alt andet holder fuldt ud. Den greb mig fra sart til slut!!
The Omen - 10/10 Møguhyggelig, atmosfærisk og særdeles velspillet horror af den dygtige håndværker, Richard Donner. Velsagtens hans bedste værk.
Kiss Me Deadly - 10/10 Robert Aldrichs meget foruroligende noir/thriller af den mere bizare og groteske slags. Han leverede varen med actionbraget "The Dirty Dozen" og det gør han så sandelig også med denne fantastiske, mørke og fantasifulde thriller. Elsker den!!
#19781 misuma 11 år siden
Filmen var lige så beskidt og mørk som jeg håbede på. Måske er jeg bare syg i roen, men jeg synes også filmen havde lidt syrede humor. Fed film!
5/6
#19782 Allan Jacobsen 11 år siden
En lille spændende film af Henning Carlsen. Det er en interessant præmis i en lille historie på en stor baggrund.
7/10
----
Lincoln
Stort set alt er perfekt. Undtagen tempo og spænding. Men jeg bøjer mig i støvet for Daniel Day-Lewis.
7/10
----
Trash Humpers
Jeg aner slet ikke, hvad jeg skal mene om det her...Harmony Korines film er svære at blive kloge på...er den god eller er det lort? Det ved jeg absolut ikke...
?/10
----
Showdown in Little Tokyo
En blanding af super action og vildt bizarre scener...
6/10
----
Direktøren For Det Hele
Den sidste film af Trier jeg manglede at se. Ret fedt at se noget helt anderledes fra hans side. Der er mange finurligheder her, men den er ikke helt ført til ende.
7/10
#19783 Driver 11 år siden
Den syrede humor er meget normal i Joon-ho Bongs film - Håber du har set The Host! Jeg er i øvrigt enig. Jeg elskede den! Joon-ho Bong er genial!
#19784 Riqon 11 år siden
Jeg har også netop set den. For mig var plottet, der involverede Tommy Lee Jones' karakter og hans retoriske fights i House of Representatives, det bedste ved filmen, mens Lincoln selv (og hans mange prædikener) egentlig ikke sagde mig ret meget. Men flot produktion, ja.
#19785 misuma 11 år siden
#19786 Pécuchet 11 år siden
Godnat, min mørkhårede pige. Husk, folk grubler og sælger elskov for penges værd. Find trøst og lyst i Josefs ABC: barnet hæmmes i sin færden, og får forbudt, hvad der er rart. Betragt da brystets væde, og udvisk den falske spæde. Godnat. Afslør ej din hemmelighed.
http://img5.douban.com/view/photo/photo/public/p14...
8/10
#19787 Lord Beef Jerky 11 år siden
#19788 Ispep 11 år siden
Effektiv og til tider grotesk horrorfilm af den gode Friedkin, som dog ikke når samme højder som The Exorcist - så langt fra. Men stadig seværdig og velspillet til at holde en fanget langt hen af vejen.
Where Eagles Dare - 8/10
Go' gammeldaws action basker, der langsomt bygges op og med en god portion spænding. Måske en anelse langstrakt flere steder i "opbygningsfasen", simpelthen fordi den ikke helt formår at gøre persongalleriet interessant nok (bedre og mere vellykket eksempel: "The Dirty Dozen") men når filmen så kommer i omdrejninger, så er den ganske underholdende med fine actionscener. Mere en actionfilm end decideret krigsfilm.
Shane - 10/10
Superb western, en af de bedste jeg har set. Historien, tematikken, fotograferingen og alt andet holder fuldt ud. Den greb mig fra sart til slut!!
The Omen - 10/10
Møguhyggelig, atmosfærisk og særdeles velspillet horror af den dygtige håndværker, Richard Donner. Velsagtens hans bedste værk.
Kiss Me Deadly - 10/10
Robert Aldrichs meget foruroligende noir/thriller af den mere bizare og groteske slags. Han leverede varen med actionbraget "The Dirty Dozen" og det gør han så sandelig også med denne fantastiske, mørke og fantasifulde thriller. Elsker den!!
#19789 BN 11 år siden
Hvis du også fjerner L i "slut", lyder det næsten som beskrivelsen af et livsløb:
Fra sart til sut
#19790 Ispep 11 år siden