Det burde man praktisere herhjemme også. Men det betyder jo færre forestillinger, som betyder mindre penge i biografernes lommer. Måske derfor Island gik konkurs for nogle år siden. :p
Haha, er ret sikker på det var bankerne som var nogle spader men måske!
Dog for de lange film vil det måske være en god ide, ligesom gi-jones siger. Ved ikke hvorfor det er sådan til alle film, og ikke bare de længere.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".
Bevares, det er da en gang religiøst sludder, men ellers er det da en ok popkornsfilm som man ikke skal tænke så meget over. Sjældent har jeg set så meget cgi/effekter i en film.
3/6
-----
Transcendence 2014
Bevares, det er da en gang teknologisk sludder, og desværre er det end ikke en ok popkornsfilm. Sjældent har jeg set så meget cgi/effekter i en film.
... og damn hvor er stort set alle helt fejlcastet. Især forholdet mellem Will & Evelyn virker helt i skoven - nok primært pga. deres aldersforskel (19 år). Men også Cillian Murphy og Morgan Freeman kunne sagtens være erstattet med en vilkårlig anden. Kun Paul Bettany virker som den rette til sin rollen.
The Americans sæson 1 Med serierne Justified og Americans bider FX kanalen sig virkelig fast i haserne på AMC og HBO. Med formentlig noget lavere budgetter, formår man alligevel at lave seværdig og ikke nedladende underholdning, med fokus på kvalitets manuskripter og en god casting.
Americans følger et par såkaldt sovjetrussiske "directorate S" agenter, bosat i Washington USA, som under Reagantiden infiltrerer og livkiderer, under dække af at være et traditionelt amerikansk ægtepar med to børn.
Man skal ikke forvente nogen hardcore krimi, men et skævt syn på jobbet som russisk agent, når dette skal kombineres med at leve et normalt liv, med ægteskabelige problemer og opdragelsen af to unger, som absolut intet aner om mor og fars eskapader.
Spændende, morsomt, velskrevet, og så er det svært ikke for engang skyld at holde med "de røde". Eftersigende skulle 2. sæson være startet med lyn og torden med voldsomt gode anmeldelser.
Tim Goodman skrev efter finalen på sæson 2, som toppede hans power ranking liste!
"Well done, The Americans. All hail the king!"
Sæson 1: 8/10
I think it's safe to say, that nobody here is gonna be splitting the atom, Marty!
Så er jeg kommet lidt videre med at Christopher Guests film. Og jeg troede, at jeg havde gemt én af de bedste til sidst.
Men jeg blev lidt skuffet over "This Is Spinal Tap". Jo, den havde da en del sjove scener, men jeg synes stadig betydelig bedre om "Waiting for Guffmann", "Best in Show" og "A Mighty Wind".
Jeg har også fået set "For Your Consideration", som er en sjov og charmerende lille film, om en aldrende skuespillerinde, som arbejder på en film, som pludselig begynder at få Oscar-buzz på nettet. Efter at have set en del af Guests film, så er jeg blevet ret vild med Catherine O'Hara. Hun er meget dygtig og ret sjov. Jeg synes, at hun mangler noget anerkendelse.
This Is Spinal Tap - 6/10 For Your Consideration - 7/10
Jeg er gået i gang med at se "Attack on Titan" på Netflix.
Historien er virkelig god, så god, at jeg bliver hængende igennem første sæson, eller hvad det nu viser sig at være.
Den er dog ikke helt uden problemer, først og fremmest er det oldschool animé, så en god procentdel er slet ikke animeret, men bare tegnet og man flytter kameraet over billedet, mens man lejlighedsvis har noget i siderne af billedet der blinker. Der er en virkelig stor portion ekstra-super-dramatiske replikker, der selvfølgelig råbes og alle tuder for et godt ord.
Den del kan jeg leve med, til en vis grænse og det største problem er, at serien skifter stil undervejs. Et afsnit kan godt bestå af tre markant forskellige tegnestile: den klassiske animé-stil, en stil der mest minder om Telltales stil i deres spil (blandet med animé/manga) og så 3D-animationer - det kan godt være noget forstyrrende, når man hopper blandt de tre stile indenfor få minutter.
Jeg nåede igennem første sæson i løbet af et par dage, hvilket siger en del om historien, taget ovenstående i betragtning.
Jo, det er en god historie, jeg er også overbevist om, at den kunne skæres ned til en tredjedel af spilletiden, hvis man strammede historien op og sprang over størstedelen af animé-klichéerne.
Henad slutningen fes historien dog lidt ud og jeg måtte kæmpe mig igennem de sidste par afsnit, der sikkert skulle være den store afsløring og episke afslutning på sæsonen. I stedet var jeg bare kommet frem til konklusionen, at animé i serieform, nok ikke er noget for mig.
Er man til den slags og til et spøjst mix af steampunkagtig sci-fi, blandet med noget fantasy, bør man bestemt checke serien ud.
#20071 Batsy 10 år siden
Haha, er ret sikker på det var bankerne som var nogle spader men måske!
Dog for de lange film vil det måske være en god ide, ligesom gi-jones siger. Ved ikke hvorfor det er sådan til alle film, og ikke bare de længere.
#20072 loki 10 år siden
Bevares, det er da en gang religiøst sludder, men ellers er det da en ok popkornsfilm som man ikke skal tænke så meget over. Sjældent har jeg set så meget cgi/effekter i en film.
3/6
-----
Transcendence 2014
Bevares, det er da en gang teknologisk sludder, og desværre er det end ikke en ok popkornsfilm. Sjældent har jeg set så meget cgi/effekter i en film.
... og damn hvor er stort set alle helt fejlcastet. Især forholdet mellem Will & Evelyn virker helt i skoven - nok primært pga. deres aldersforskel (19 år). Men også Cillian Murphy og Morgan Freeman kunne sagtens være erstattet med en vilkårlig anden. Kun Paul Bettany virker som den rette til sin rollen.
2/6
#20073 Rust Cohle 10 år siden
Med serierne Justified og Americans bider FX kanalen sig virkelig fast i haserne på AMC og HBO. Med formentlig noget lavere budgetter, formår man alligevel at lave seværdig og ikke nedladende underholdning, med fokus på kvalitets manuskripter og en god casting.
Americans følger et par såkaldt sovjetrussiske "directorate S" agenter, bosat i Washington USA, som under Reagantiden infiltrerer og livkiderer, under dække af at være et traditionelt amerikansk ægtepar med to børn.
Man skal ikke forvente nogen hardcore krimi, men et skævt syn på jobbet som russisk agent, når dette skal kombineres med at leve et normalt liv, med ægteskabelige problemer og opdragelsen af to unger, som absolut intet aner om mor og fars eskapader.
Spændende, morsomt, velskrevet, og så er det svært ikke for engang skyld at holde med "de røde". Eftersigende skulle 2. sæson være startet med lyn og torden med voldsomt gode anmeldelser.
Tim Goodman skrev efter finalen på sæson 2, som toppede hans power ranking liste!
"Well done, The Americans. All hail the king!"
Sæson 1: 8/10
#20074 loki 10 år siden
Af en eller anden årsag glemte jeg alt om denne serie (så kun første afsnit), så tak for påmindelsen og anmeldelsen ^^
#20075 Rust Cohle 10 år siden
#20076 knipsknips 10 år siden
God politiserier, med alle de klassiske klicher. Jeg har slugt første sæson på lidt over 1 uge, så noget må den da kunne.
4½/6
#20077 Herrguth 10 år siden
Og jeg troede, at jeg havde gemt én af de bedste til sidst.
Men jeg blev lidt skuffet over "This Is Spinal Tap". Jo, den havde da en del sjove scener, men jeg synes stadig betydelig bedre om "Waiting for Guffmann", "Best in Show" og "A Mighty Wind".
Jeg har også fået set "For Your Consideration", som er en sjov og charmerende lille film, om en aldrende skuespillerinde, som arbejder på en film, som pludselig begynder at få Oscar-buzz på nettet.
Efter at have set en del af Guests film, så er jeg blevet ret vild med Catherine O'Hara. Hun er meget dygtig og ret sjov. Jeg synes, at hun mangler noget anerkendelse.
This Is Spinal Tap - 6/10
For Your Consideration - 7/10
#20078 Riqon 10 år siden
Er de 2 timer, synes jeg, de fortjener en pause. Det havde de i hvert fald fået flere af, hvis det var hjemme på sofaen.
#20079 knipsknips 10 år siden
3/6
#20080 Slettet Bruger [1118230488] 10 år siden
Jeg nåede igennem første sæson i løbet af et par dage, hvilket siger en del om historien, taget ovenstående i betragtning.
Jo, det er en god historie, jeg er også overbevist om, at den kunne skæres ned til en tredjedel af spilletiden, hvis man strammede historien op og sprang over størstedelen af animé-klichéerne.
Henad slutningen fes historien dog lidt ud og jeg måtte kæmpe mig igennem de sidste par afsnit, der sikkert skulle være den store afsløring og episke afslutning på sæsonen. I stedet var jeg bare kommet frem til konklusionen, at animé i serieform, nok ikke er noget for mig.
Er man til den slags og til et spøjst mix af steampunkagtig sci-fi, blandet med noget fantasy, bør man bestemt checke serien ud.