Gravatar

#4021 MOVIE1000 14 år siden

Public enemy no. 1 Part I & II
jeg regnede med at der ville være en del stille scener ligesom i Godfather, men Jacques Mesrine har hele tiden nye planer som skal udføres her og nu, man keder sig ikke i 2 min, franske film har aldrig været mig, måske er det bare en fordom, men jeg har kun set 3 franske film, som jeg synes godt om. Jeg elsker simpelhen disse 2 film man følger hele tiden Jacques Mesrine og lærer ham bedre og bedre at kende samtidig følger man hvordan han forandrer sig i hele hans forbryder karriere. Jeg er bare utrolig meget i tvivl om at, er denne film baseret på virkelighed eller er det fra en bog? men det er rigtig lang tid siden jeg er blevet så positiv overrasket så der er ingen tvivl om at de får,
5/6
Jeg kunne bedst lide Part II fordi der er han Public enemy no. 1
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4022 HonoDelLoce 14 år siden

Pearl Harbor

Det var kærestens tur til at vælge film, og jeg har jo været så smart at købe den på BD fordi jeg fik meget positive ting at vide om især lyden.. Så med ordene "det kan vi godt, hvis vi skruer lidt ekstra op" blev den sat på..

Og føj! Jeg havde da fuldstændig glemt at den film var SÅ sentimental og overdrevet sukkersød ! Den første halvanden time kunne jo nemt barberes ned til et kvarter..

Men til gengæld skal den så også have ros for sin portrættering af angrebet på flåden.. Det kan godt være, at den rent historie-mæssigt tager sig nogle friheder.. Men rent visuelt er det en fryd, og lyd-mæssigt.. Føj, hvor højttalerne arbejdede og hunden kiggede underligt !

Og alligevel lykkedes det min kæreste at falde i søvn.. Det er hun en slags mester i, når vi ser film..

Film: får 3/6
Billede: 4/6
Lyd: 6/6

Det kan godt være, at jeg aldrig får set hele filmen igen. Men der bliver fremvist japser-angreb på Hawaii hver gang en ven skal høre surrounden spille, det er helt sikkert !
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#4023 Skeloboy 14 år siden

davenport (4018) skrev:
Allan, du ser satme nogle sjældne film!!!!

Ja, det er pissefedt :)

Highland Park (4019) skrev:
Den var kun sjælden, indtil Second Run udgav den. ;)

Og Second Run kommer til at tjene endnu flere penge på mig...jeg skal have alle deres øst-europæiske, det er helt sikkert.

Salaam Bombay!, 1988
Indisk film om gadebørn. Det lyder som en film, der kan være rigtig grum, men det er det egentlig ikke. Tilgengæld er den superrealistisk. Det føles som at være der, og lydene er 100% autentiske. Den er optaget on location og mange af historierne er taget fra børns fortællinger.

Den 11-årige Krishna skal tjene 500 rupees, før han må komme hjem, fordi han har sat ild til en motrocykel. Det cirkus han arbejder for efterlader ham, og derfor bruger han pengene på at komme til den nærmeste by. Det er Bombay. Her møder han andre fattige børn, junkier og prostitueret.

Filmen er rigtig velspillet, men der er stadig en del potentiale, som ikke bliver brugt.

7/10
Gravatar

#4024 filmz-Bruce 14 år siden

Red Riding - 1974 - BD

Julian Jarrold (Becoming Jane, Brideshead Revisited) er instruktøren på denne første engelske Channel 4 spillefilm af tre, omhandlende en serie af mord, i det nordlige England i perioden 1974 og nogle år frem. Et lag af fiktion er spundet udenom rigtige begivenheder, som kort fortalt foregår i et provinssamfund, som formår at være udenfor lovens lange arm.

... the North, where we do what we want., er seriens gennemgående citat.

Specifikationerne på første film er:

Red Riding 1974 BD Spec:
Format: 1080p / 24p
Aspect Ratio: 1.85:1
Format: 16mm
Length: 1h 46min
Region: B
Audio: 5.1 Dolby Digital, 5.1 DTS-HD Master Audio
Subtitles: Swedish, Finnish, Norwegian

Og hvis man tror, at 16mm ikke er godt nok til blu-ray, så lad os med det samme konkludere ... det er det.

Første del foregår tidsmæssigt i samme periode som Life on Mars, også optaget i 16mm, og farvenøglen er næsten den samme, en svag brunlig toning, som passer formidabelt i tidsbilledet. Filmgryn er tilstede i mindre grad end i LoM, men så absolut synligt og adderer til følelsen af autencitet.

Den unge Eddie Dunford, kommer direkte fra sydengland til et job som journalist på The Yorkshire Post. Han bliver sat til at dække et mord på en lille pige, som snart viser sig at være den 3. i rækken i lokalområdet. Hans initiativ bliver ikke mødt med forståelse og det ser ud som om der både er kræfter i poltiet og på avisen, som ikke ønsker at Eddie stikker næsen for langt frem.

Det er de gamle engelske dyder, som der lægges vægt på. En god pacing af plot, med vægt på detaljer, som fremhæves af ikke mindst den fremragende cinematografi og det kompetente skuespil af især Rebecca Hall (The Prestige, Vicki Cristina Barcelona) og Andrew Garfield som Eddie Dunford. Det var en intens filmnydelse, som jeg ser frem til at gense senere i denne uge på stort lærred.

Miljøerne emmer af tidstypisk atmosfære, ikke mindst pga. settings og perfekt casting af ensemblet. Efterfølgerne får svært ved at leve op til første del, men jeg håber de gør et godt forsøg!

Film: 9/10
Video: 8/10
Audio: Jeg venter med en kompetent udtalelse til senere

Og en tilføjelse. I oktober 2009, købte Ridley Scott rettighederne til en amerikansk genindspilning.

Scott drove the deal after seeing the Red Riding trilogy and taking it to Oscar-winning screenwriter Steve Zaillian, with whom he previously collaborated on American Gangster and Hannibal.

Zaillian (Schindler's List) will be responsible for translating Peace's own distinctive brand of Tyke noir into an American setting. According to Andrew Eaton, the producer of the C4 series who will also co-produce the remake, the plan is to relocate the story from Yorkshire to a run-down industrial state such as Pennsylvania.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#4025 duuk74 14 år siden

Jeg synes Salaam Bombay er en fantastisk film og rigtig grum.
Hvorfor synes du ikke at den er det?
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#4026 Skeloboy 14 år siden

#4025 - havde nok bare forventet lidt mere af den
Gravatar

#4027 Skeloboy 14 år siden

Song at Midnight, 1937

Oh, ak og ve. Havde frygtet for kvaliteten af udgivelsen, og jeg fik ret. Fuldstændig urestaureret med kinesiske embedded undertekster, hvor de engelske er ovenover. Jeg har det ok, hvis billedkvalitet er ringe, det kan jeg sagtens se bort fra. Men lyden svinger også op og ned. Det skal være en lille advarsel, hvis man har lyst til at give sig i kast med kinesiske film: Cinema Epochs udgivelser skal man være påpasselige med(det begynder jeg på baggrund af denne film, Spring In A Small Town, som er knap så dårlig, og så The Spring River Flows East, som er ok).

Hvorom alting er, så skal det jo handle om filmen. Det er en meget interessant fortolkningen af Phantom of the Opera, hvor der dog er lidt for meget vægt på sang. Der er lige kommet en venstreorienteret sidehistorie med.

Film er ikke supergod, men det er da ganske interessant at se noget tidlig kinesisk film.

5/10
Gravatar

#4028 MMB 14 år siden

LOST - Sæson 1

Hold kæft, hvor er det en god serie - det er da helt vildt. Allerede fra første afsnit formår denne fantastiske serie at tryllebinde en, for selvom historien måske umiddelbart bare er Robinson Crusoe om igen, så formår den her serie alligevel at gøre det noget mere spændende.

For hvad er det for en mystisk ø med mærkelige væsener? Og hvad er det i det hele taget nogle mystiske personer, der ved et kæmpe held har overlevet et flystyrt? Selvom man får en del svar på disse spørgsmål, kommer der dog alligevel hele tiden nye spørgsmål, og det kan måske virke irriterende for nogle, men ikke for mig, nej det er ganske enkelt røvgod underholdning.

På den tekniske front er alt stort set i toppen. Det er et rigtig godt cast og især Terry O'Quinn, Naveen Andrews, Matthew Fox og Evangeline Lilly er jeg helt vilde med, især sidstnævnte. ;)
Jorgo Garcia og Josh Holloway gør det også fremragende, ligesom resten af castet.

Musikken, der er lavet af den nu oscarvindende komponist Michael Giacchino, er også helt i top og er med til at skabe en fantastisk atmosfære. De visuelle effekter, instruktkionen, og manuskriptet er også helt i top.

Ja, jeg er blevet fuldstændig afhængig af denne fremragende serie, og det skyldes kun nogle få mindre gode afsnit, at jeg ikke giver serien 10/10.

9/10
Gravatar

#4029 MOVIE1000 14 år siden

#4028 er det første gang du ser serien??

jeg følger med i sæson 6 på 6eren de har vist de 3 første afsnit, det første var rigtig godt, men de sidste 2 har ligner meget hinanden og er knap så spændende :(
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4030 MMB 14 år siden

Ja, det er det! :)

Bliver det bedre eller værre i sæson 2? :)

Skriv ny kommentar: