Gravatar

#2501 Skeloboy 14 år siden

The Forbidden Kingdom

Jet Li og Jackie Chan i samme martial arts film. Det lyder meget fedt. Men det er det ikke rigtigt. Historien er meget, meget traditionel: mobbet dreng, hemmelig verden, lære hans styrke osv osv...den er også lidt fjollet til tider, hvilket også er rigtig træls.

Der er mange smukke scener og kampscenerne er selvfølgelig godt lavet. Men heller ikke her, er der noget nyt. Selvfølgelig giver det et lille kick at se Jackie Chan og Jet Li både kæmpe mod og med hinanden.

Men J & J kan ikke bære denne utrolige uinspirerende film alene, og tilbage har man kun et par smukke billeder og velkoreograferede, dog ideløse, kampscener.

2/6
Gravatar

#2502 evermind 14 år siden

#2501 Hehe, jeg synes så, den var ganske god og hyggelig underholdning med lidt af "that 80'es feel" i retning af Karate Kid og Neverending Story. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#2503 Skeloboy 14 år siden

#2502 - Karate Kid og Neverending Story er langt bedre:)
Gravatar

#2504 Kruse 14 år siden

#2498: Jeg er ikke enig i din bedømmelse, eller det vil sige at jeg VAR enig i din bedømmelse efter mit første syn. Men for mit vedkommende så var det en film der vandt utroligt meget ved gensyn et par år efter, hvor jeg gik fra at synes at det var en udemærket film med utroligt flotte scener, til et meget interessant portræt af en fascinerende og problemfyldt person, stadig med de utroligt flotte scener :)

Jeg siger ikke at du nødvendigvis vil skifte mening efter en gensyn, men jeg foreslår bare at du holder muligheden åben :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2505 filmz-Utyske 14 år siden

#2504 -

Nu har jeg jo BD'en, så er det ikke umuligt at jeg giver den et ekstra kig, i stedet for bare at sælge filmen, men jeg har virkelig svært ved at blive fascineret af sådan en person, når der overhovedet ikke er noget sympatisk ved ham og hans præstationer ikke har min interesse.

En film som "Overnight", hvor hovedpersonen er næsten ligeså usympatisk
(Ok, Troy Duffy banker i det mindste ikke sin kvinde, men alligevel..)
, synes jeg er mere interessant og fascinerende, da jeg har en interesse i det produkt som Duffy endte med at skabe og i den verden han forsøger at blive en del af, men sådan er det bare ikke med boksningens verden.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2506 filmz-Bruce 14 år siden

#2505 Erklærer mig enig med TheHet. Jeg var heller ikke så fanget af Raging Bull første gang. Men den vinder på én.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2507 Nicki52 14 år siden

En forelskelse
Carsten (Allan Hyde) og Melissa (Julie Grundvig Wester) er kærester. Men lige siden han mødte hendes forældre, har han være lun på svigfar Stig (Lars Brygmann). Men da de alle en weekend skal i sommerhus, beslutter han sig at gøre noget ved det.

En udemærket film. Allan og Lars gik over der egen grænser (se spoiler). Det er Christian Tafdrup tredje film, denne gang en kortfilm. Han både instruere og skriver godt. Hold øje med når den kommer i fjerneren. Den har desuden vundet en robert.

De er kysser er fint nok, men da de begge står med hænder i bukserne på hinanden og onanere med (forhåbenligvis) falske orgasmer, tror jeg de sprænger grænsen.

5/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2508 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg har lige set Lilya 4-ever som var en formidabel film. Jeg kan egentlig godt huske at have set slutningen før, men det ødelagde nu ingenting. Og selv om handlingen er forudsigelig (pga. det kendskab vi i den vestlige verden har til det) så er godtroenheden hos Lilja det som gør det til en hård nyser. Viser meget godt det syn på menneskerettigheder sådanne alfonser har. Og så synes jeg at Oksana Akinshina spiller fantastisk.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#2509 Nicki52 14 år siden

Max
Max er kommet ud af fængslet efter hun har røvet farens supermarked. Hun får et job i farens supermarked og prøver at opsøge faren. Hun får sig noget af et chok. Det viser sig at faren har en søn Peter. Men da hun beder sin gamle ven Spacy om at finde ud af hvem han er, finder hun ud af, han rigtig hedder Johnny. Hun opsøger Johnny og finder ud af at han arbejder for Rent A Family, og faren var hyret ham til den søn han aldrig har fået. Nu vil hun have hævn.

Filmen er virkelig dårlig. En dansk version af Kill Bill. Trine Piil kan simpelthen ikke finde ud af at lave film. Men skuespillerne fejler ikke noget.

2/6
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#2510 filmz-Narniabæver 14 år siden

Alene Hjemme 2
Culkin, Peschi og andre næsten glemte skuespillere medvirker i denne forrygende fortsættelse, hvor Kevin må overleve i New York.

Ikke Oscar værdig, men masser af flotte scener, og sjovere scener med de to uheldige røvere der får et par fortjente bank af den lille dreng.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: