Gravatar

#2551 wimmie 14 år siden

Jeg er til gengæld normalt rigtig glad for hende i film - dog mest de "ældre" film...Der har desværre ikke været meget at råbe hurra for siden hendes roller i Cold Mountain og Cinderella Man.
Det er det samme der sker med Nicole Kidman som også er begyndt at botox'e sig selv...det er så svært at abstrahere fra at det påvirker ens nydelse af filmen :/

Forstår ikke at de ikke selv kan se hvor grimt botox gør deres ansigter - stive, oppustede og udtryksløse. Det er en skræmmende udvikling at man ikke kan fylde 40 uden at proppe fjæset med det stads - håber snart tendensen vender...lad os få flere naturlige skuespillerinder - med sul på kroppen tak! ;)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2552 filmz-Bruce 14 år siden

#2549 Enig. Grundlaget er i orden, men der er desværre ikke meget i historien at gøre godt med. Og Zellwegger ligner virkelig en klat voks.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2553 RasmusFL 14 år siden

Das Weisse Band (Michael Hanekes guldpalme-vinder)

En intens og uhyre fokuseret omgang menneskedrama/symbolsk ondskabsfabel. Lammende flot fotografering og fantastiske indsatser fra skuespillerne i alle aldre - og særligt de kuede børn var ubegribeligt velspillende. Haneke er knivskarp i sin måde at instruere og filme sine scener på og hans pay-offs (der ofte er længe undervejs) har altid tyngde, selv i de mest langtrukne, og dog, fængslende enkelscener.

Steven Spielberg sagde om Kubrick, at han var verdensmester i at skyde sine film. Det er jeg helt enig i. Men som Haneke præsterer her er han meget nær toppen af den liste.

Altså: Meget stille, meget roligt, uhyre intenst og ved nærmere eftertanke tilnærmelsesvist rystende.

5/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#2554 filmz-Bruce 14 år siden

#2553 Har den allerede fået premiere? Den vil jeg meget gerne se.
Gravatar

#2555 RasmusFL 14 år siden

Nope, så den på forpremiere i Grand. Den er ikke Hanekes bedste (den ære må stadig tilfalde 'Kode ukendt' for mit vedkommende), men for fans kan den næsten ikke skuffe. At se den i en bumstille biograf er en virkelig kraftfuld oplevelse. Nærmest som at se Dreyers 'Ordet' eller Bressons 'Balthazar' med sin dybe moral og langsomme tempo, men hele tiden nærværende og intense atmosfære. Glæd dig.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#2556 filmz-Bruce 14 år siden

#255 Det vil jeg. Temaet er lige mig :)
Gravatar

#2557 Kruse 14 år siden

It's a Wonderful Life

Så kom turen til at få se denne julefilm for første gang, som regnes for den største juleklassikere nogensinde, og lad mig sige det med det samme......Sikke en vidunderlig film! Den er smuk, rørende og sjov, i hvad der må siges at være den bedste kombination til en julefilm. Ikke nok med en fantastisk historie og eksekvering, der byder på smukke scener såsom George Bailey der løber gennem en snefyldt gade og lykkeligt hilser på alle i byen og endda også hilser glædeligt på selve byen. Dialogen er skarp og bliver leveret med største perfektion. Men den største stjerne ved filmen er James Stewart! Han er virkelig vidunderlig i rollen som George Bailey og man kan ikke andet end at elske ham med det samme han kommer frem på skærmen. Han leverer en fantastisk præstation og det er simpelthen svært at få øjnene fra den karismatiske skuespiller. Denne film er med det samme røget ind på min nummer 1 over bedste julefilm, og den er også røget højt ind på min favoritliste over bedste film. Vidunderlig film!

6/6
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2558 wimmie 14 år siden

Spørgsmålet er; Kunne James Stewart overhovedet lave dårlige film? ;)
Gravatar

#2559 Kruse 14 år siden

#2558: Det er et godt spørgsmål. Jeg har i hvert fald endnu ikke set ham i en dårlig film ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2560 wimmie 14 år siden

#2559 Heller ikke her - han lavede vist aldrig "En Nicholas Cage" ;)

Skriv ny kommentar: