Gravatar

#2681 Skeloboy 14 år siden

#2679 - var introen for lang?
Gravatar

#2682 MMB 14 år siden

Jeg synes, denne anmeldelse rammer ret godt: http://www.scope.dk/forumemne/59742-sympathy-for-t...

Ja, det var den bestemt. Efter 40 minutter var jeg ved at blive sindssyg.
Gravatar

#2683 Skeloboy 14 år siden

#2682 - den kan også være hård at komme igennem, hvis man ikke er helt frisk. Men jeg synes den er meget vigtig for hele historien. Og resten er jo grænsende til det geniale :)
Gravatar

#2684 MMB 14 år siden

Resten af filmen er bestemt bedre, men jeg finder den ikke ligefrem genial på nogen måde.
Gravatar

#2685 Skeloboy 14 år siden

#2684 - tror vist lige du skal se den igen så ;)
Gravatar

#2686 MMB 14 år siden

Så hellere russisk roulette...
Gravatar

#2687 BN 14 år siden

Foeller (2682) skrev:

Jeg synes, denne anmeldelse rammer ret godt: http://www.scope.dk/forumemne/59742-sympathy-for-t...

En virkelig interessant anmeldelse, du dér linker til. Det er det hvad jeg vil kalde en god, velargumenteret analyse af filmen - også selvom jeg er meget uenig. Det efterfølgende lange svar rammer til gengæld plet med hensyn til min egen holdning til de anførte kritikpunkter og filmen som helhed.

For mange år siden - før jeg havde set 'The Deer Hunter' - var der en i min familie der reklamerede kraftigt for den, idet han nærmest omtalte den som en action-film. Han sagde til mig: 'Filmen er lidt længe om at komme i gang. Men bare vent til de kommer til Vietnam; så kommer der virkelig gang i action'en!' ...... I dag må jeg trække på smilebåndet af den udtalelse, for de få "action"- eller spændingssekvenser, der er i filmen, er en relativt hurtigt overstået midterdel, som blot skal illustrere krigens rædsler - filmens fokus er hverdagen FØR og EFTER de tre venners deltagelse i krigen. Ja, det er her langt de fleste af filmens ca. 182 minutter investeres.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2688 jessup 14 år siden

Jeg synes ikke Scope anmeldelsen er særlig god. Deer Hunter og Dommedag nu som han nyder at sammenligne med er film om krigens væsen og meget lidt om en specifik krig. Ingen tvivl om at de er vietnamneser er sadister i filmen og Baad Thomsen har nok ret i sin mening, men filmen handler ikke om Vietnamneseres sadistiske natur. Det vrimler heller ikke ligefrem med krigscener i filmen.

Med hensyn til Berlins "God save america" så er den tænkt som emmigranternes national sang - og de er (afkom af) russiske emmigranter. Men helt klart en slutning som jeg har skiftende mening om.

Med hensyn til starten og det "frygtelige bryllurp" er deres indbyrdes forhold meget præsist vist og udviklet igennem filmen.

Med hensyn til at han har uniform på så er det kun en egentlig symbolværdi. Han fungere socialt dårligt men er født til hæren "this is this" - efter krigen han er næsten knækket kun uniformen holder ham oppe - men på den anden side får han også pigen:)

En antikrigsfilm men ikke proside.

Ingen af de film han nævner handler om at vælge side.
This is just until June
Gravatar

#2689 loki 14 år siden

Up In The Air: 3.5 / 6
Ok lille fortælling med en relativ veloplagt George Clooney. Den prøver at komme med nogle budskaber omkring familie / sammenhold / venner, meeen måske den skulle havde holdt sig til morskaben.

A Serious Man: 2/6
Ugh. Jeg kan godt lide samfunds -/religionskritiske film, men dette var satme en af de mest frustrerende film jeg nogensiden har set. Mængden af problemer der opstår for hovedpersonen (familefaren Larry Gopnik spillet af Michael Stuhlbarg) er vildt overdrevne og ikke specielt morsomme - heller ikke som sort humor. Det er fint nok at skildre hvordan nogle folk har svært ved at sige fra (or go the bell-tower-with-a-sniper-rifle route) men dette er alt for meget, og mange grader over urealistisk. Men kritikerne ser ud til at kunne lide den...

Beautiful Kate: 2/6
Mand kommer hjem til sin døende far som passes af hans søster. Mand + far havde ikke et specielt godt forhold og uhhhh cue cliches. Mand havde dog et rimeligt godt og nært (hint lol) forhold til hans anden søster, og dette skal naturligvis gennemtærskes i flashbacks før vi når slutningen men ak... intetsigende og stillestående. Hvis så bare tilbageblikene med hans smukke søster havde været R-rated ;)

Whiteout: 3/6
Piv... Kate Beckinsale er en af mine farvoritter, og hun er da det eneste lyspunkt i denne tåbelige thriller, men reddes kan den ikke. Folk reagerer ikke som man bør forvente udfra deres karakter... hell, selv ikke vejret opfører sig som man forventer.
www.peakoil.dk
Gravatar

#2690 Skeloboy 14 år siden

#2689 - hey, er A Serious Man kommet på DVD?

Og er Up In The Air kommet i biffen?

Skriv ny kommentar: