Gravatar

#2711 duuk74 14 år siden

Du får da ellers uddelt nogle topkarakterer :)
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#2712 BN 14 år siden

Bony (2707) skrev:
Jeg kunne egentligt godt tænke mig, at vide hvordan den oprindelige version, kan være så forskellig fra denne? Findes der et kort svar på dette?

Som et supplement til bruce's oplysninger, er her en oversigt fra wikipedia:

The new director's cut provides information that may change how some interpret several characters and the story arc:

- The village priest who taunts Balian and is killed by him is revealed to be his half-brother (his mother's son by her lawful husband). The animosity between them is shown as originating from the priest's coveting of the firstborn Balian's meager inheritance.

- Godfrey is not only the father of Balian but the younger brother of the village lord who believes that Godfrey is looking for his own son to be Godfrey's heir in Ibelin. It is this lord's son and heir who organizes the attack on Godfrey's party in the forest and is subsequently killed.

- Both subplots above hinge on the firstborn son's right to exclusive inheritance: this is what apparently drove Godfrey to the Holy Land and the priest to his scheming against Balian.

- Baldwin IV is shown refusing the last sacrament from Patriarch Heraclius.

- Another major change is the re-insertion of the character of Baldwin V (who was shown in some of the trailers), the son of Sibylla by her first husband (William of Montferrat, not named in the film). The boy is crowned King after Baldwin IV's death, but is then discovered to have leprosy, like his uncle. His death is depicted as an act of euthanasia by his mother, dropping poison in his ear. Only then is Sibylla crowned queen and has Guy crowned, as in the theatrical version.

- Balian fights a climactic duel with Guy near the end of the film, after Jerusalem is surrendered and Guy has been released by Saladin (an act intended to humiliate Guy in the eyes of his former subjects). Guy is humiliated furthermore by challenging Balian to a duel, being defeated, and then spared by Balian.

- More violence, blood and gore are re-inserted.

- A scene with Balian discussing his situation with the Hospitaller in the desert, which included the line "I go to pray" (featured in most trailers) is re-inserted.

- It is made clear that Guy de Lusignan knows that Sibylla is having an affair with Balian; however, he is interested in her only for political reasons.

- It is revealed that Balian has fought in several battles in the past, is skilled at strategic fighting and is well known for building siege engines.

- Saladin decapitates Raynald de Chatillon instead of only cutting his throat; this is generally believed to be more historically accurate.

- Sibylla is portrayed much more as a corrupt princess and unpredictable as she herself stated.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#2713 Bony 14 år siden

#2711 - Det har været en rigtig god tid hvad angår film, det indrømmer jeg da gerne. Hehe.. :)

Jeg plejer normalt, at være ret striks med at give topkarakterer, men benene blev ganske enkelt slået væk under mig op til flere gange. Det er sgu fedt! Fire topkarakterer ud af fjorten film, er dog ikke helt ualmindeligt synes jeg. Der er selvfølgelig også en grund til, at jeg overhovedet valgte at se filmene i det hele taget. Ridley Scott, Pixar og rosende ord fra andre Filmz-brugere, så er man jo godt lidt klar over hvad man går ind til. Så er spørgsmålet jo bare om man bliver skuffet eller blæst væk. Jeg blev lidt af hvert i denne omgang. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#2714 wimmie 14 år siden

Suspiria

Min første Dario Argento-film :)
Stemningen var fed, den var visuelt flot lavet og filmet - og effekterne var bedre end jeg havde troet. Det var også nogle ganske blodige scener (omend der var lidt langt imellem dem) - og det behager jo altid mit blodtørstige lille hjerte :)
Jeg er ambivalent mht. til musikken; på sin vis var den ret fed og passer rigtig godt til stilen/stemningen - nogle gange bliver man dog i tvivl om, om det er soundtracket eller lyde/skrig der virkelig er i filmen.
Skuespillet rangerer fra ok til pænt dårligt - men jeg forventede nu heller ikke oscarvindende skuespil i en giallo-film.
Min interesse for Argento er nok blevet vækket, men jeg må se at få skaffet nogle bedre udgaver så - for lydsporet er elendigt og den italienske dubbing horribel.

4/6

The 'Burbs

Tom Hanks er en god skuespiller - men Funny Tom Hanks har tendens til at irritere mig. Dog vil jeg mene at The 'Burbs (Nabokrigen) er én af hans bedste, selvom det nu er personensemblet i sin helhed der gør filmen med.
Filmen er underholdende på en befriende fjollet og meget nostalgisk måde :)

4/6

First Snow

En ganske fin lille film om en mand, Jimmy, (Guy Pearce) hvis bil bryder sammen i en lille halvforladt flække i New Mexico på en kold vinterdag. Mens han venter på at få bilen repareret får han tiden til at gå hos en spåmand (JK Simmons) der fortæller ham at han snart vil dø. Jimmy er først skeptisk men da det viser sig at flere af de ting han blev spået omkring går i opfyldelse, indleder han en desperat jagt på den person der kunne ske at ville ham ondt.
Filmen er spændende nok og ganske velspillet - måske en anelse slow paced, men personerne er realistiske og filmens lidt langsomme tempo passer godt med stemning i de øde ørkenlandskaber som virker mere øde og golde om vinteren.

4/6

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2715 Lord Beef Jerky 14 år siden

#2714 Helt enig med dine udtalelser og karakterer til Susperia og The Burbs (på nær at Tom Hans skulle være en god skuespiller, det synes jeg bestemt ikke han er).... First Snow har jeg ikke set, men den lyder som en jeg vil opsøge i en nær fremtid.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#2716 MMB 14 år siden

Jeg så Indy 4 for anden gang i går, og jeg blev ret skuffet. Første gang synes jeg, den var helt i top, og den stemning jeg kom ud af biografen med, var helt fantastisk.

Denne gang får den kun 6/10 af mig.
Gravatar

#2717 Kiksmann 14 år siden

Taxi driver

Nu har mange nævnt den i deres top 200, og jeg må ærgligt indrømme at jeg ikke helt kunne huske om den nu var så god.
Det er den, den er flot filmet på en banebrydene måde dengang. Skuespillet er også i top. Robert De Niro viser mesterskuespil (han var også i form fra Godfather 2, 1974) i hans potræt af Travis, med Cybill Shephard og Jodie Foster overfor sig som sine kvindlige modstykker, og også hinanden. Harvey Keitel er fæmominal som alfonsen Sport.
Det er ikke kun drivkraften fra De Niro og Scorsese som gør filmen til det som den er, uden de andre implecerede havde filmen ikke haft samme driv kraft.

En sidste ting man må sige har en stor indflydelse for filmen er den musik som der er valgt til. Desværre var det sidste gang for Bernard Herrmann, Alfred Hitchock's ynglings komponist.

Selvom filmen har nogen år på bagen, kan den sagtens ses igen og igen. Emnet om den forvirrede veteran der kommer hjem fra krig, er jo desværre også i dag aktuelt. Og selvom Travis's handling ender med en form for heltedåd, har man set nogle handlinger som kunne minde om dem i virkelighedes verden, og de ender desværre med den rigtige hensigt.

Filmen er klart på højde med Goodfellas.

6/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#2718 wimmie 14 år siden

Helt enig :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2719 Skeloboy 14 år siden

#2717 - har ikke set Taxi Drivers i laaang tid, og jeg husker den som om, jeg ikke var vildt begejstret for den...og det kan jo ikke passe, så nu ser jeg den igen:)
Gravatar

#2720 Skeloboy 14 år siden

Ok...nu genså jeg Taxi Driver, og er enig i alt, hvad Kiksman skriver...:)

5½/6

Skriv ny kommentar: