Gravatar

#2821 filmz-Bruce 14 år siden

#2814 Godt at høre, du kunne lide AoaM.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#2822 Kruse 14 år siden

wimmie (2814) skrev:

The Verdict

Paul Newman er som altid fænomenal i dette retssalsdrama - men skuespillet er generelt upåklageligt, filmen er spændende og slutningen er god ;)

4/6

Blasphemy!!! Den fortjener minimum 5/6!

Nå, men så håber jeg at du synes bedre om The Hustler og Cool Hand Luke :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#2823 wimmie 14 år siden

Jeg synes den var helt fantastisk - ikke 12 Angry Men - men ret tæt på faktisk :)
Og så har den jo James Stewart - dét i sig selv er jo topkarakterer værd.

Ved du hvad, jeg tror faktisk du har ret ;)
Ved nærmere eftertanke er det nok en 5'er - i hvert fald læner den sig meget op ad den højere karakter. Hvad retssagsfilm angår er den ikke helt oppe at nå tidligere omtalte "Anatomy of a murder" og "12 Angry Men".

Cool Hand Luke har jeg set (dog nogle år siden - et gensyn er tiltrængt), og jeg var rigtig glad for den - den ligger også på min top-liste. Paul Newman er helt igennem fantastisk i den.
Glæder mig meget til at få set The Hustler.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#2824 Kruse 14 år siden

#2823: Godt! Så fik vi det på plads ;)

Og nej, den kan selvfølgelig ikke nå helt op på niveau med 12 Angry Men, og jeg har endnu ikke set Anatomy of a Murder (Den er på vej fra PLAY!).
Gravatar

#2825 Skeloboy 14 år siden

Killer Clowns Froom Outer Space

Der er ingen tvivl om, at en film som denne skal have 1/6, men tilgengæld er det også en af de 1/6-film, der er værd at se. Film som Troll 2, Manos The Hands of Fate, Robot Monster, Horrors of Spider Island er nærmest pinlige at komme igennem.

Men Killer Clowns From Outer Space har helt sikkert sin charme, fordi den er så total absurd. Klovnene kommer ned på jorden i deres rumskib, der har form som et cirkustelt. Alt inde i teltet er legetøjs-agtigt. Personerne der bliver taget til fange, er smurt ind i candy-floss. Der er popcorn i våbnene og ballondyr bliver levende. Det er hylemorsomt. Selvfølgelig skal det herlige 80'er soundtrack tages i betragtning. Skuespillet er halvringe, men stadig bedre end så mange andre film af samme type.

1½/6 får den sgu
Gravatar

#2826 Thomsen 14 år siden

#2792 - Dejligt at høre, at der også er andre, der falder for IN THE MOOD FOR LOVE. Hos mig steg den efter et par gensyn fra at være en smuk oplevelse til at være et mesterværk, og det er i dag en af mine yndlingsfilm.

#2812 - Jeg er helt enig mht. HOUSE OF THE DEVIL. Jeg så den selv i Husets biograf ved en særforestilling i august sidste år. Har læst en del, der kritiserer den for at være for langsom, men efter min mening er det netop dens store force: den tager sig god tid til at skabe stemning, og hele det lange forløb i huset er ufatteligt nervepirrende i mine øjne, hvor jeg til gengæld synes, at den falder lidt sammen, når den skifter tempo til sidst.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#2827 Kiksmann 14 år siden

Skeloboy (2825) skrev:
Killer Clowns Froom Outer Space
Der er ingen tvivl om, at en film som denne skal have 1/6, men tilgengæld er det også en af de 1/6-film, der er værd at se. Film som Troll 2, Manos The Hands of Fate, Robot Monster, Horrors of Spider Island er nærmest pinlige at komme igennem.
Men Killer Clowns From Outer Space har helt sikkert sin charme, fordi den er så total absurd. Klovnene kommer ned på jorden i deres rumskib, der har form som et cirkustelt. Alt inde i teltet er legetøjs-agtigt. Personerne der bliver taget til fange, er smurt ind i candy-floss. Der er popcorn i våbnene og ballondyr bliver levende. Det er hylemorsomt. Selvfølgelig skal det herlige 80'er soundtrack tages i betragtning. Skuespillet er halvringe, men stadig bedre end så mange andre film af samme type.
1½/6 får den sgu

Guud har du den :D Jeg syntes den er herre griner, og som du selv nævner, så er det en skævert af en film som vil fremstå totalt syret i ens hukommelse bagefter. Hollywood make a remake here!!!!

Hack!

En flok stundenter tager på en studie tur på en næsten øde ø, så de kan optjene flere points til deres karaktere. På øen bor et par som bare elsker horror film. De beslutter derfor at lave deres helt egen film, med de studerende som skuespillere.

Er du til gys og splat er der her en lille perle. Det flyder med henvisninger og andre referencer til alle gyser film fra den klassiske Dracula til Fredag den 13.
Det er ikke en som jager skræk i dig som tilskuer, men den er tilstrækkeligt underholdene til at man gider se den. En lille perle ja, men så er filmen heller ikke mere end det.
Skuespillet halter nogen steder, men specielt Danica McKellar (hende fra mine glade 60'ere Winnie Cooper) og Justin Chon (New Moon og Twilight) viser sig som en positiv overraskelse.

4/6

http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#2828 Kruse 14 år siden

X-Men Origins: Wolverine

Har lige fået set denne film om ham dersens Wolverine. Det var godt nok en sørgelig omgang. Hvad sker der får det åndsvage og unaturligt hurtige tempo hver en scene foregår i? Videre fra scene til scene til scene, hurtigt og uden at man på nogen måde kommer ind på karaktererne eller hvad der sker. Det er som om at alle i filmen bare vil have den overstået så hurtigt som muligt, så de kan komme videre med andre projekter. Og derfor bliver den ene replik efter den anden også sagt i en fart, uden at nogen af karaktererne eller publikum når at reagere på hvad der bliver sagt. Det er nok også godt det samme, da manuskriptet er meget svagt, og det der bliver sagt er fuldstændigt ligegyldigt. Det kan være at det er derfor de bliver afviklet i så hurtigt et tempo, at folkene bag håber at vi ikke lægger mærke til manuskriptets kvalitet. Actionscenerne er kedelige, da vi på intet tidspunkt har noget indvesteret i karaktererne og at man iøvrigt knapt nok kan se noget. I hvert fald ikke noget man ikke har set bedre i masser af andre actionfilm. Og hvorfor skal Wolverine nu pludselig have hud/knogle/"træ" kløer fra han er barn? Det virkede i hvert faldt dumt. Og så passer den heller ikke særligt godt med de tidligere X-Men film kronologisk set.

Efter denne film opnåede popularitet, kom der også et masse snak om hvor fed en karakter Deadpool er i filmen og hvor god Ryan Reynolds er i filmen, men det kan jeg ærligt talt ikke forstå. Man ser knapt nok noget til figuren, og Ryan Reynolds leverer den kedeligste præstation jeg har set fra ham. Han fungerede endda langt bedre i Blade: Trinity, hvor jeg rent faktisk kunne smile noget af ham og hans one liners, hvilket jeg på ingen måde kunne i Wolverine.

2/6
Gravatar

#2829 knipsknips 14 år siden

DAYBRAKERS

Lige kommet hjem fra biografen.
Super fede splatter effekter og en del fede punchliners. Ingen nyskabende film, men sindsygt underholdende, og er det ikke det film skal?

4/6
Gravatar

#2830 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg kan simpelthen ikke overhovedet ikke bedømme Avatar.. Jeg kan ikke finde ud af, hvor god jeg egentlig synes den var..

Historien var, som mange før mig har sagt, ret banal og set før.. Men alligevel var det en god eventyrsfilm..

Min kæreste sagde til mig, at historien i Ringenes Herre jo også er banal - en dude får en ring, og skal smide den i en vulkan.. Spot on.. Alligevel praiser jeg jo gerne Ringenes Herre ved hver en mulighed jeg får..

Det, der gør Ringenes Herre så utrolig vellykket, er en troværdig verden.. En gennemtænkt verden, som lidt ligner den vi lever i, men alligevel ikke.. Man kan se sammenligningerne med vores eget liv, selvom det umiddelbart ligner noget helt andet.. Og vigtigst af alt - så glemmer man i løbet af historiefortællingen, at den verden man sidder og ser, slet ikke findes, men blot er udtænkt af en mand med en skrivemaskine (eller pen eller whatever ;) )..

Det samme gjorde sig gældende for mig, da jeg i går aftes sad i biffen med 3D-brillerne på.. Efter den første halve time var gået med at være betaget af det utrolige look, filmen havde, glemte jeg simpelthen at det her var en fantasi-verden - ene og alene fordi den var gennemtænkt.. Og så gjorde det ikke så meget, at det var nemt nok at regne ud, hvad der snart ville ske, og hvem der ville blive sure på hvem, og hvem der ville dø (selvom der var et enkelt dødsfald der overraskede mig :) ).. Det var også nemt at regne ud i Ringenes Herre.. Men man blev betaget af historien og fantasien..

Jeg gik ind til denne film som.... Skeptisk, vil jeg sige... Jeg er som regel lidt på tæerne over for film, der får ALT for meget praise, da det ofte har en tendens til at være film, der egentlig ikke interesserer mig (se bare på Twilight - føj!).. Hvis ikke det havde været for 3D'en, havde jeg slet ikke valgt at tage ind i biffen for at se Avatar - men jeg tænkte, at jeg hellere måtte prøve at se hvor godt det så ud.. Og jeg er rigtig glad for, at jeg gjorde det, for filmisk var det lige så stor en oplevelse, som da Ringenes Herre kørte på det store lærred - også selvom de tre film alle var bedre end Avatar..

Nu glæder jeg mig blot til at se filmen i 2D i hjemmebiffen for at se, om den så falder igennem...

5/6 herfra..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!

Skriv ny kommentar: