Da The Owl Ship stiger op af vandet fik jeg gåsehud, det mest utrolig er hvordan filmen er direkte fremstillinger af scener fra bogen af, det lyder meget søgt, en det er som om man ser siderne i bogen få liv 8-)
Meeennnn...
Jeg er dog stadigvæk skuffet, hvor blev min sprutte af 8-)
Nu har jeg så ikke set min Dir cut endnu, lige fået den idag, men jeg glæder mig til og se den.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3171 Jeg vil faktisk gerne have lidt trivia fra en der har læst tegneserien
Jeg havde godt hørt noget med den sprutte inden, men hvordan foregår slutningen egentlig i tegneserien. Er det kæmpe blæksprutter i stedet for bomber? og hvordan hænger det sammen med at give Dr. Manhattan skylden?
Jeg glemte helt at nævne at jeg forresten synes der er et fantastisk valg af musik i filmen - man blev helt nostalgisk undervejs.
Jeg er sikker på Zombie Pædagoen kan forklare det nemmer, lige præcis hele den her del med
The Squid, og forskerne
var den del som jeg havde sværest ved og forstå, fordi de hele tiden bliver referet til og forbundet gennem historien.
Men...
Spoilers til The Comic om slutningen.
I bogen bliver Dr. Manhattan ikke framed, Ozymandias har genetisk skabt den her gigant Sprutte, med utrolige telepatiske evner, ved hjælp fra nogle Forsker og Kunstere, de blir efterfølgende dræbt. Sprutten der er så kraftig telepatisk kan ikke overleve og blive teleporteret og detonere så at sige den dræber over halvdelen af befolkningen, ide'en er at USA og Sovjet skal danne fælles front, imod en trusle fra det ydre rum, så Ozymandias faker så at sige en Alien Invasion.
Evermind du retter bare til hvis du vil, og Tiany tror mig jeg sad også første gang WTF! da jeg læste det, som du sikkert gør nu 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
ALIEN-rip-off, der foregår i en fremtid, hvor rumforskningen er delt op mellem to dominerende virksomheder: en amerikansk og en vesttysk(!). Et hold amerikanske arkæologer finder et 200.000 år gammelt laboratorium på Saturns måne Titan. Det er tilsyneladende fuldt af beholdere, der har indeholdt eksemplarer af livsformer fra hele universet. De fleste er i stykker, men enkelte er hele, og da en af dem knækker, mister man pludseligt forbindelsen med holdet. En redningsekspedition bliver sat i værk, men kommer galt afsted under landingen og fra deres ødelagte rumskib må de kæmpe med både et farligt rumvæsen og deres tyske konkurrenter, der også har indfundet sig på månen.
Som de fleste andre ALIEN-kloner, så lider CREATURE i høj grad under ikke at have forbilledets fænomenale produktionsdesign. Det er såmænd ikke, fordi historien er så dårlig, men selv ikke den eller en altid underholdende Klaus Kinski i rollen som tysk videnskabsmand kan redde filmen fra at drukne i en sump af middelmådighed, dårlige kulisser og uinspirerende kameraarbejde.
2/6
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Team America World police - uncensored and unrated version
Hva pokker skulle man alligevel tages ved næsen og ja åbenbart! Selvom TAWP ikke er meget anderledes end originalen, så er den helt klart et kig værd! Den ellers forkortede sex-scene udspiller sig i denne version lidt værre, dog med en varm og vammel indgang til sex! At gå over grænsen ville jeg ikke kalde det, men sjovt er det! Hvis man kan skrige af grin af lummer humor er Team America(Fuck yeah) World Police hele klart mega god underholdning!
Helt fortjent den blev nomineret til en Oscar 2004. Minder mig lidt om Hitlers Elite, hvilket ikke gør spor overhovedet. Ærgrer mig over jeg først har fået den set nu, godt 6 år efter den kom ud. Men bedre sent end aldrig.
#3171 elwood 14 år siden
Meeennnn...
Nu har jeg så ikke set min Dir cut endnu, lige fået den idag, men jeg glæder mig til og se den.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3172 tiany 14 år siden
Jeg vil faktisk gerne have lidt trivia fra en der har læst tegneserien
Jeg glemte helt at nævne at jeg forresten synes der er et fantastisk valg af musik i filmen - man blev helt nostalgisk undervejs.
#3173 elwood 14 år siden
Men...
Spoilers til The Comic om slutningen.
Evermind du retter bare til hvis du vil, og Tiany tror mig jeg sad også første gang WTF! da jeg læste det, som du sikkert gør nu 8-)
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#3174 Geekalot 14 år siden
#3175 Thomsen 14 år siden
ALIEN-rip-off, der foregår i en fremtid, hvor rumforskningen er delt op mellem to dominerende virksomheder: en amerikansk og en vesttysk(!). Et hold amerikanske arkæologer finder et 200.000 år gammelt laboratorium på Saturns måne Titan. Det er tilsyneladende fuldt af beholdere, der har indeholdt eksemplarer af livsformer fra hele universet. De fleste er i stykker, men enkelte er hele, og da en af dem knækker, mister man pludseligt forbindelsen med holdet. En redningsekspedition bliver sat i værk, men kommer galt afsted under landingen og fra deres ødelagte rumskib må de kæmpe med både et farligt rumvæsen og deres tyske konkurrenter, der også har indfundet sig på månen.
Som de fleste andre ALIEN-kloner, så lider CREATURE i høj grad under ikke at have forbilledets fænomenale produktionsdesign. Det er såmænd ikke, fordi historien er så dårlig, men selv ikke den eller en altid underholdende Klaus Kinski i rollen som tysk videnskabsmand kan redde filmen fra at drukne i en sump af middelmådighed, dårlige kulisser og uinspirerende kameraarbejde.
2/6
#3176 Kiksmann 14 år siden
#3177 davenport 14 år siden
#3178 Geekalot 14 år siden
hehe jo da der var engang de var gode :) da man var 7 eller noget hehe
#3179 filmz-Martychris 14 år siden
Hva pokker skulle man alligevel tages ved næsen og ja åbenbart! Selvom TAWP ikke er meget anderledes end originalen, så er den helt klart et kig værd! Den ellers forkortede sex-scene udspiller sig i denne version lidt værre, dog med en varm og vammel indgang til sex! At gå over grænsen ville jeg ikke kalde det, men sjovt er det! Hvis man kan skrige af grin af lummer humor er Team America(Fuck yeah) World Police hele klart mega god underholdning!
5/6
#3180 knipsknips 14 år siden
Helt fortjent den blev nomineret til en Oscar 2004.
Minder mig lidt om Hitlers Elite, hvilket ikke gør spor overhovedet. Ærgrer mig over jeg først har fået den set nu, godt 6 år efter den kom ud. Men bedre sent end aldrig.
5/6