Gravatar

#3401 wimmie 14 år siden

Som sagt er novellen ganske kort og plottet meget simpelt - det er nok ikke noget man kan basere en hel film på uden at tage sig nogle kreative friheder som det lyder til at de har gjort med The Box.
Den passer godt til et afsnit af Twillight Zone f.eks. (ved ikke om det kunne ske at være lavet allerede)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3402 Bony 14 år siden

Lady In The Water
M. Night Shyamalan - 2006

Har længe haft denne film stående på hylden og har egentligt ikke haft så fandens travlt med at se den, da den sidste M. Night Shyamalan film jeg så, faktisk var en af de dårligste jeg endnu var stødt på, altså af alle film jeg nogensinde havde set. Her taler jeg om filmen "Signs". Jeg fandt "Signs" umådelig kedelig, uinteressant, latterlig og på mange måder direkte elendig på alle tænkelige leder og kanter. Så var det at jeg smed "Lady In The Water" blu-ray'en i afspilleren og "Signs" fandt sin overmand. Wow, jeg mangler ord om hvor færdelig en oplevelse denne film var. Eller, det passer ikke helt at jeg mangler ord, for jeg kan sagtens smide et par eder og forbandelser efter dette skidne eksempel på en film.

For det første, så er skuespillet da helt hen i vejret. Jeg krummede tæer over persongalleriet. Historien er håbløs. Alt bliver serveret lynhurtigt og når pointerne og de forventede twist endelig dukker op, så er de ligegyldige og uinteressante. Det ender med at de flyver direkte hen over hovedet på seeren. Hvad vil filmen overhovedet gøre for os? Underholde os eller latterliggøre os? Vil det være en komedie, en gyser eller en fantasy-fortælling? Svaret er en kombination, hvilket i sig selv er helt iorden, hvis altså bare det bliver serveret så det er til at have med at gøre - i det mindste så det er til at holde ud at kigge på. Det er det bare ikke i dette tilfælde. Filmen ender med at spænde ben for sig selv. CGI'en eller "computer" effekterne om man vil, er direkte pinlige. Selvfølgelig skal man tænke på, at filmens budget var på omkring 75.000 dollars, hvilket måske ikke er så meget igen, men det kan gøres bedre og langt mere realistisk. Dette er set før.

Selve udgivelsen var desuden heller intet at råbe hurra for. Fesen lyd (DD 5.1 EX) og et billede i DVD-kvalitet.

Nu til karakteren, som i alle sammen sidder og venter på. Den får én stjerne. Den ene stjerne er dog udelukkende fordi, at den faktisk havde en slutning og endte, så man kunne vende tilbage til livet udenfor. Væk fra denne grusomme oplevelse. Det føltes lidt som at være fastlåst i helvede, mens den stod på. Nu håber jeg bare ikke, at jeg får mareridt i nat. Mareridt om spildte minutter, helt præcist 93 minutter som jeg aldrig får igen. Damn you M. Night Shyamalan...

1/6
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3403 Highland Park 14 år siden

Bony (3402) skrev:
Selvfølgelig skal man tænke på, at filmens budget var på omkring 75.000 dollars, hvilket måske ikke er så meget igen...

Det tør siges. ;D
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#3404 filmz-Bruce 14 år siden

El Secreto de Sus Ojos

Oscarvinderen for bedste ikke engelsk talende film, blev dette ganske nedtonede argentinske drama og det skal jeg så sandelig ikke beklage. Med forbehold for Das Weisse Band, så fandt jeg denne helt på højde med den franske Un Prophet.

Historien finder sted over en periode af 25 år i Argentina, fra 1974 til 1999, med centrum i et advokatkontor i Buenos Aires og et brutalt mord på en kun 23 årig pige. Handlingen filtrer mord, menneskelige relationer og passion sammen i et skønt sammensurium, som skaber en hel unik stemning i filmens første halvdel, ikke mindst takket være en naturlighed over skuespillet og fortællingens flow, med en lettere komisk undertone, som aldrig træder forkert. Det var ren nydelse at overvære.

Anden halvdel udvikler sig anderledes i en mere mørk retning, men dramatisk altid nedtonet. De tre hovedpersoner med Ricardo Darin i front er formidable. Man har ofte smil om læben i filmens første time og føler altid med de involverede, især i et par scener, hvor ikke gengældt kærlighed føles så intenst, som man selv var tilstede.

Filmen har én spektakulær cinematografisk longshot sekvens, som faktisk er helt unødvendig for filmens flow, nærmest lidt malplaceret, men som nok er den, som indfanger folk, har man ikke set filmen endnu. Men derudover er det ren filmnydelse og en i mine øjne, ganske velfortjent Oscar ... nu den bedste film for året ikke var nomineret.

Film: 6/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3405 filmz-Bruce 14 år siden

24 timer - sæson 8 - afsnit 1

Og jeg kan garantere, at jeg IKKE kommer til at se flere afsnit! Mine værste formodninger (og de VAR enorme!!!), blev overgået med bravour.

Det er som at overvære sadomasochisme fra første parket. Fox må have stillet sig spørgsmålet allerede for et par sæsoner siden, "hvordan udvikler vi denne serie?" og da ingen kunne svare, blev stilheden brugt til at gøre det man hele tiden havde gjort. Blot sagde de bedste folk på produktionen, manuskriptforfatterne, op og man var nødt til at hyre subsistensløse ind, dem som havde arbejdet på Gamer og Transformers, og resultatet var:

1) Antallet af muldvarpe i CTU var på et tidspunkt halvdelen af de samlede ansatte
2) Jack Bauer skulle i 24 timer lide helvedes kvaler dobbelt op af Jesus på korset
3) Gæt en skurk. Ved første øjekast af en ny person, gæt det modsatte af hvad du tror
4) Er man ved at køre kold, så skriv en puma, virus, eller Bauers datter ind i historien, eller bedre endnu, få muldvarpene i CTU til at lege med computerne

Hold kæft noget amatøragtigt lort! Bortset fra skønne skønne Starbuck fra Battlestar Galactica er der INTET værd at se i denne serie mere. Det er så forudsigeligt og det går nøjagtig de samme veje som altid, blot ser det forfærdelig amatøragtigt ud efter hånden.

Forskellen mellem den tidligere sværvægtsmester og serier som Mad Men og Sons of Anarchy er i niveauet Kærlighed ved første Hik og Festen.

R.I.P

0/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3406 Antlion 14 år siden

#3404:

Jeg glæder mig til at se den! "Un prophète" har jeg stadig behov for at reflektere videre over...

"Jal Aljido Mothamyeonseo" er dog, og vil nok også forsat forblive, min absolutte favorit fra 2009. :)
Gravatar

#3407 evermind 14 år siden

@ Bony
Enig, den film sugede da lige bundpalle! Shyamalan lagde lovende ud i sin tid med The Sixth Sence og toppede med Unbreakable, men derefter gik der desværre mere og mere nonsens i den, og Lady in the Water er bare endnu en fjollet omgang spåen i corn flakes-pakker og lignende fæle fortænktheder. :S
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3408 Bony 14 år siden

#3407 - "The Sixth Sense" husker jeg kun svagt, da det er længe siden jeg har set den. Har dog på fornemmelsen, at den kun er god første gang man ser den. "Unbreakable" har jeg ikke set og min store offensiv mod M. Night Shyamalans film in mente, så går der nok et stykke tid før det sker - hvis nogensinde. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#3409 evermind 14 år siden

Bony (3408) skrev:
"Unbreakable" har jeg ikke set og min store offensiv mod M. Night Shyamalans film in mente, så går der nok et stykke tid før det sker - hvis nogensinde. :-)

But ... you gotta! :O

Jeg vil absolut opfordre dig til at tilsidesætte dine forbehold og give Unbreakable en chance! På trods af Shyamalans twist-tendens, synes jeg faktisk, denne har mere at byde på og en god gensynsværdi, og så viser filmen sig faktisk undervejs at bekende sig til et tema, jeg er meget glad for, og behandle det på en interessant måde.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3410 Kiksmann 14 år siden

Out of reach

William Lancing (spillet af Steven Seagal) har i den unge og uskyldige Irena, fundet et sponsor barn i Polen. Men da hun forsvinder, ja så deles der håndmadder ud på polsk.

Det overordnede tema i denne film er menneskehandel, og selvom filmen ikke er en af de bedste fra herrer med den tykke mave :), er det heller ikke den ringeste.

2/6

La cite des enfants perdus

Den onde Krank kan ikke drømme, og dette gør at han ædles hurtigt. Han forsøger sig derfor med tyveri af børns drømme. Da den ikke helt kloge One mister sin bror, drager han sammen med Krumme af sted for at redde Guffe hans lillebror.

Filmen er en genistreg, og kan man lide Sci-fi det mindste må man straks se denne film.
Ron Perlman er god som den lidt "dumme" One, mens Judith Vittet skinner igennem som den seje og kloge krumme. Den onde Krank spilles genialt af Daniel Emilfork, som på tidspunkter virkelig kan få ham til at fremstå direkte klam.
Filmens stemning fik mig med det samme til at tænke på Dark City, så har man set den og kunne lide den, gør man sig selv en tjeneste ved at se denne her.

6/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: