Gravatar

#681 elwood 15 år siden

Hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#682 DarkLight 15 år siden

The Beast 1x01 [Tvrage] [[url=
En ny politi-serie, som egentlig omhandler undercover FBI-agenter. Charles Barker(Patrick Swayze) er lige i begyndelsen af af en optræning en af ny undercover FBI agent. Han er bitter af erfaringen, og har sin helt egen (og lettere ulovlig) måde at gøre tingene på. Serien føles på den måde som en blanding af Traning Day og The Shield, uden at nå nogen af dem i kvalitet.

Efter første afsnit virker den meget middelmådig, og kan nemt drukne i mængden af virkelig godt fjernsyn, som jo findes derude...

5 / 10

Being Human 1x01 [TVrage] [[url=
Uden at have set et sekund af dette, havde jeg regnet med noget i retning af True Blood.. Så stor var overraskelsen, da jeg så det var en humoristisk tilgang til tingene. Og oven i købet ret sjov.
En vampyr, en varulv og et spøgelse bor sammen i en lejlighed. Cue scene :)

6½ / 10
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#683 elwood 15 år siden

Hehe jeg kan se det for mig, der er kaldt ind til fælles møde...

Varulv til Vampyren Er jeg den eneste her i lejligheden som er træt af at du går og smider dine Blodappelsin skaller over det hele?

Spøgelset du sku da nødig snak, med al den forbandet larm du laver hver gang det er fuldmåne

Vampyren ahh luk da bøtten, du ik en pind bedre selv, behøver du absolut og gå og rasle med de forbanede kæder klokken 3 om natten!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#684 Skeloboy 15 år siden

Turtles Can Fly, 2004, Bahman Ghobadi
Startende med et selvmord, og direkte over i en sætning, der går: "Se, hvad Saddam Hussein har gjort ved os. Imgen vand, ingen elektricitet, ingen hjem, ingen skole. Til helvede med Saddam og hans klike". Her efter følger historien om et Irak i krigens sidste dage, hvor centrum er en gruppe børn. Ikke mindst Satellite, der med sine evner til at kunne reparere satelitter gør, at han har en vis status i flygtningelejren. Agrin er en pige, der er blevet voldtaget, der har lillebroren Henkov, der er blind. Man møder flere skæbner, drengen uden arme osv., hvor man ikke får deres historie, men bag ved deres udtryk kan man sagtens fornemme, hvilke forfærdeligheder, de har været udsat.

Som i mange af de iransk producerede film, jeg har anmeldt her, så er realismen også i absolut højsæde. Til tider gør det helt ondt i maven, for den menneskelige historie og de barske leveforhold er nærværende og fremstillet uden spor af sentimentalitet eller melodrama. Ikke at den er fri for rørende øjeblikke, hele filmen er rørende, og mindst ligeså virkningsfuld som de mange krigsbilleder, man har set fri TV.

5/6
IMDB
Gravatar

#685 Bony 15 år siden

#684 - Pu ha, det lyder som en god men barsk oplevelse. Jeg har rigtigt svært ved sådanne film da jeg altid får en stor klump i halsen. Når noget bliver fortalt så dybt og ægte at man nærmest kan mærke smerten i én selv. At få dét frem i folk er ægte filmkunst.

Hvordan kan det egentligt være at du gik i laget med iransk producerede film?
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#686 Skeloboy 15 år siden

#685 - Først gik jeg i lag med Gyldne Palme-vinderer, hvor den fra 1997, Taste of Cherry af Abbas Kiarostami, var fra Iran. Og den var jo superfed, så ville jeg lige tjekke op på Wiki om det var et enestående tilfælde, og det var det så ikke:)

Det er dog langt fra alle, der er lige gode...men er da på 12 film fra Iran nu:)...og der er lidt flere, er skal ses.

Men forvent dog en tre anmeldelser mere indenfor et par uger:)
Gravatar

#687 Bony 15 år siden

#686 - Dem vil jeg se frem til så. :)
Gravatar

#688 Skeloboy 15 år siden

#687 - hehe...

Men tre hurtige anbefalinger: Taste of Cherry, At Five In The Afternoon og Turtles Can Fly...efter sigende skulle A Moment Of Innocence være den bedste, men kan kun finde den til 30£ for et vhs-bånd...
Gravatar

#689 Bony 15 år siden

#688 - Tak for heads up. Jeg kan se at de tre første er til at skaffe hjem, så det kan være jeg hopper på Iran-vognen når jeg engang er færdig med min Top 100 liste over klassikerne. :)

Btw, hvordan har du lavet din filmliste inde på din hjemmeside? Er det "bare" i Excel, eller..? :)
Gravatar

#690 Skeloboy 15 år siden

#689 - jeps, det er bare i excel...og det er det eneste jeg sådan rigtig bruger siden til lige nu...men den skal bruges til et eller andet fedt:)

Kan du ikke linke til den Top 100 over klassikere?

Skriv ny kommentar: