Gravatar

#3441 Skeloboy 14 år siden

Changeling, 2008

Det er et stykke siden, jeg er blevet så positivt overrasket over en film. Det er utrolig opløftende, når man ser en film, der virkelig berører en. Hvilket er paradoksalt, for Changeling er rigtig grum. Det meste af filmen sidder man med en knugende fornemmelse forårsaget af sorg og ikke mindst dyb, dyb had og afsky. Selvom filmen skifter tone et godt stykke inde, så virker det ganske logisk, og det formindsker ikke spændingen.

Clinten undgår to faldgruber: på trods af mange følelsesladet scener, bliver det aldrig klamt. På trods af mange børneroller, bliver det aldrig irriterende.

Fra 2003-2008 har Clint Eastwood lavet Mystic River, Million Dollar baby, Flags of Our Father, Letters From Iwo Jima, Changeling og Gran Torino. Det er stort. Clinten er helt uden sammenligning.

5½/6
Gravatar

#3442 filmz-Bruce 14 år siden

#3441 Jeg er helt enig. Clintens kvalitetsniveau er utrolig højt og Changeling må for min skyld også godt have vundet Oscaren i 2008.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3443 Skeloboy 14 år siden

#3442 - det ville være blæret, hvis den vandt en Oscar før den fik premiere!!! Men hvis du mener 2009, så giver det mere mening:)

Der synes jeg så personligt The Wrestler burde have vundet, men Slumdog Millionaire var slet ikke ufortjent.
Gravatar

#3444 HonoDelLoce 14 år siden

Suk .. Og mig, der hverken har fået set Changeling, Slumdog eller The Wrestler.. Alle tre står dog i BD-skabet..

Tror den står på de tre film her i weekenden..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3445 Skeloboy 14 år siden

Det er dæleme heller ikke en dårlig weekend...det er tre vidt forskellige film, som dog er er fantastisk på tre vidt forskellige måder...og nå ja, så mener jeg personligt, at The Wrestler hører til på i top5 af all-time greatest :)
Gravatar

#3446 HonoDelLoce 14 år siden

Hehe.. Det kan selvfølgelig være det er overkill med alle tre i samme weekend.. Men kæresten vil vildt gerne se Changeling og Slumdog, hvor jeg er mest tiltrukket af Rourke.. Kompromiset må være at se alle tre :)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#3447 wimmie 14 år siden

Yay, er glad for at du kunne lide den. Jeg sad stort set med de samme følelser da jeg så den og blev lige så positivt overrasket. Changeling er min favorit blandt Clintens værker - og han har lavet rigtig gode film.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3448 MMB 14 år siden

Damn, nu bliver jeg nødt til at købe changeling.

Jeg har set alle hans andre film i den nævnte periode, og jeg kunne lide dem alle sammen, især Million Dollar Baby og Mystic River!
Gravatar

#3449 Skeloboy 14 år siden

#3447 - min top3-Clint ser sådan ud(altså, hvor han er instruktør):

1: Million Dollar Baby
2: Changeling
3: High Plain Drifter

Mange har sagt meget imod MDB, men den går rent ind hos mig.
Gravatar

#3450 MMB 14 år siden

Min top 3:

1) Million Dollar Baby
2) Mystic River
3) Unforgiven

Jeg har som sagt ikke set Changeling og de fleste af hans 90'er film.

Skriv ny kommentar: