Gravatar

#3481 wimmie 14 år siden

Jeg har også læst den...synes bare det er svært at kommentere anmeldelsen når jeg ikke har set filmen endnu og derfor naturligvis også læser udenom spoilertags....
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3482 davenport 14 år siden

Til dem der i tråden har været efter Jolie, så vil jeg lige understrege det faktum at hun kan suge emaljen af et anhæggertræk mens hun sugestarter en løvblæser, så man skal altså være ordentlig!!!!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#3483 filmz-Bruce 14 år siden

Man from Earth - BD

SUBLIM sci-fi, hvis underspillede præmis indeholder mere sprængstof, ikke mindst af religiøs karakter, end 10 Dan Brown romaner til sammen. Det er tredie gang jeg ser den og jeg er ikke mindre bjergtaget denne gang end første.

9/10

Triangle - BD

Jeg troede dette var en gyser, men det viser sig at være en thriller, bygget op omkring Back To The Future II tidsrejse problematikken og udnyttet dramaturgisk særdeles kompetent. Det var en meget positiv oplevelse og godt med suspense og spænding. Den holdt kløgtigt rede på alle de mange tråde, uden at man selv tabte den. Anbefalelsesværdig!!!

7.5/10

An Education - BD

Jamen kvinder KAN lave film! Hvis ikke Kathryn Bigelow var bevis nok i år, så er Lone Scherfigs film ihvertfald med til at understøtte dette. Det havde jeg ikke forventet. Meget flot tidsbillede af England, velbalanceret og ikke overdramatiseret historie med flot skuespil af Carey Mulligan og Peter Sarsgaard. Undgår behændigt at falde i konventionsfælder og Carey er yderst troværdig i hendes rolle. Af de Oscar nominerede ender jeg nok på en delt 1. plads med Hurt Locker.

8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3484 skittlez 14 år siden

#3483 Triangle.

Triangle er faktisk en rigtig fed film. Jeg troede netop også at det var horror, men blev vel egentlig glædeligt overrasket over at se en intelligent, gennemtænkt sci-fi thriller. Christopher Smith blev, sammen med bl.a. Greg Mclean og Neil Marshall, udråbt til at være en del af den nye horror elite, efter hans udmærkede Creep og Severence, men det er først med Triangle at det virkelig kommer til rette. Melissa George er for øvrigt rigtig god i hovedrollen, hvor hun brillerer på flere plan.

Også 7.5/10 (4/6) herfra.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#3485 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Cat's Don't Dance

Dyrene stjæler scenen i Hollwyood i denne 90'er tegnefilm, men det ville en dæmonisk lille pige, og hendes kæme tjener ikke finde sig i.

Ret overset tegnefilms musical, der er et par gensyn værd.

8/10
Gravatar

#3486 filmz-jonasgr 14 år siden

#3483 Carey Mulligan har allerede solgt den film for mig :)
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#3487 filmz-Bruce 14 år siden

WW2 In HD - BD

Ikke så meget jeg har fået set af serien, om 2. verdenskrig i farver og restaureret til HD, men lad mig give mit besyv med alligevel.

Dette er sakset fra en anmeldelse:

However, nothing I’ve seen has so fully brought this massive, triumphant, and harrowing event to life like the HD footage on display in this documentary series. Cut together from over 3000 hours of film, WWII in HD details all 3-plus years of American involvement in the conflict, picking up just prior to the attack on Pearl Harbor in 1941 and continuing all the way through to V-J Day in 1945. Along the way, we go everywhere from the jungles of Pacific islands to the deserts of Africa to the ruined cities of Europe…we even make a brief stop at the Aleutian Islands off the coast of Alaska. And you’ll probably be surprised at just how much of an impact the addition of color and the enhanced quality of high definition has on your perception of the immense war that was waged across these various locales.

Og med det in mente, kan det jo være nok så fristende bare at hoppe ombord. Men seriens styrke er samtidig dens svaghed. Det visuelle fokus. Har man basis i orden og har anden verdenskrig på rygraden, så er History Channels serie, et glimrende akkompagnement, men som et fortællende værk om selve det politiske aspekt i den verdensomspændende konflikt er det tyndbenet. Istedet går man efter personlige vidnesbyrd fra 10 amerikanere, og deres involvering og oplevelser. Det virker også glimrende, men jeg kunne ikke undgå at blive frustreret over en narrativ fortællemåde, som bragte mere forvirring end afklaring og som ekstremt hurtigt klipper mellem forskellig billedmateriale, for at understøtte fortællerens ord.

Jeg kom til at tænke på introen til BBC's aldrig overgåede World At War, hvor Laurence Oliviers betoning og beherskelse af ord fik én til at overgive sig totalt i efterfølgende 26 timer og hvor anden verdenskrig udfoldede sig i et historisk resumé, som var unik. Man finder ikke samme kælen for sammenhængende, inspirerende og lærerig fortælling her.

WW2 in HD er alle pengene værd, men der er flere langt bedre dokumentarer på markedet, som bør indkøbes først, hvis man interesserer sig for 2. verdenskrig.

Serie: 4/6
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3488 El vez 14 år siden

Michael Andersen (3470) skrev:
#3469 Good boy :) Anmelder-trådene bliver også lidt ensformige, hvis de mest handler om hvordan man sviner anmelderens café latte-filmsmag til ;)

Latterlig café latte-forum indstilling! :D
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#3489 Michael Andersen 14 år siden

#3488 Som du måske ved har jeg skrevet [url= sang[/url] til café latte-skvatrøvene :D
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#3490 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

The Haunting in Connecticut (2009)

En dreng lider af kræft, og han må flytte med familien til et sted nær hospitalet.

Men huste er et sted hvor de arbejdede med døde folk, og den syge dreng får feberagtgige syner.

En af bedre film fra sidste år.

8/10

Skriv ny kommentar: