#693 - Ja, sådan på må og få. Holder mig så vidt muligt til dem som jeg hører godt om andre steder også. Men ellers ja. For tiden holder jeg mig indenfor visse instruktører for ikke at det skal blive for rodet. Er lige startet på Billy Wilder og indtil videre er det lige i øjet. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Apropos Iranske film vil jeg anbefale Salaam Cinema ( Makhmalbaf) - X factor på Iransk, Ten (Abbas Kiarostami), Cirklen, Gabbeh(der er dog længere perioder hvor det ikke er helt nemt at finde meningen bag det hele - og nej jeg synes ikke det er afgørende for om det er en god film)
"Dayereh"/"Cirklen" er bestemt heller ikke særlig interessant. Af de iranske film jeg har set, er det stadig Samira Makhmalbafs "Sib"/"Æblet", der har gjort størst indtryk på mig. Det er imponerende, at hun kan var 21 år gammel, da hun lavede den, og at det tilmed er hendes debutfilm. Det er en fin lille fortælling fuld af stærk men afdæmpet symbolik og skæbner, der stille og roligt brænder sig ind på nethinden.
#691 Bony 15 år siden
They Shoot Pictures, Don't They?
TSPDT's Top 1000!
:)
#692 filmz-jonasgr 15 år siden
Med de film du ellers ser, lyder det i hvert fald noget mærkeligt.
#691 Ja der kan vist snildt gå et par år med at se film, med den sidste liste. I hvert fald hvis man starter helt fra scratch.
'Cause I'm evil"
#693 Skeloboy 15 år siden
#691 - ah, den...og du går så bare efter de 100 øverste?..:)
Bruger siden jævnligt selv
Edit: mangler 29 fra Top100...de 21 af dem er blandt de sidste 50
#694 Bony 15 år siden
#695 filmz-Narniabæver 15 år siden
Udmærket og drømmeagtig Dreamworks komedie om bier der kan tale med mennesker.
8/10
#696 Skeloboy 15 år siden
Edit: næh...top5 ser sådan her ud:
Kurosawa: 17
Bergman: 12
Hitchock: 10
Chaplin: 10
John Ford: 9
Capra: 8
#697 jessup 15 år siden
#698 Skeloboy 15 år siden
Havde glemt Mohsen Makhmalbafs Kandahar også.
Ten er også på min to-buy liste, men jeg synes ikke den ser ud til at være så god som de andre
#699 Highland Park 15 år siden
Af de iranske film jeg har set, er det stadig Samira Makhmalbafs "Sib"/"Æblet", der har gjort størst indtryk på mig. Det er imponerende, at hun kan var 21 år gammel, da hun lavede den, og at det tilmed er hendes debutfilm. Det er en fin lille fortælling fuld af stærk men afdæmpet symbolik og skæbner, der stille og roligt brænder sig ind på nethinden.
#700 Skeloboy 15 år siden