#3611 Ja har sgu stor respekt for ham. Selv når jeg er uenig, så evner han at argumentere for det modsatte særdeles overbevisende. Han lyder som et fornuftigt menneske, med gode værdier og holdninger.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Jeg er dog uenig I ham, at en film med John Cusack altid betyder at filmen er værd at se. Jeg håber ikke at han har set "The Contract", for det var i hvert fald en kæmpejoke.
Der fik jeg et lille chok i dag.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
Filmen er utrolig flot skudt. Cinematografien byder på en masse avancerede tracking optagelser og kameraet har næsten konstant en glidende overgang fra person til person. man kan ikke andet end at være imponerende over hvor få cut der egentlig bliver brugt filmen igennem. Denne udnyttelse af kameraet stemmer perfekt overens med tematikken og tonen filmen igennem. Filmens plot består af en iagtagelse af to engle der går rundt mellem menneskene og observerer dem leve deres liv.
Filmen kan til tider føles noget langtrukken og langsom, men generelt understøtter det langsomme tempo fint filmens tone. Jeg vil anbefale filmen til folk der godt kan lide flotte film med stor dybde i historien og budskaber.
Filmens eneste egentlige svaghed er at der konstant bliver brugt voice-over som forklarer alt. intet bliver overladt til seeren selv, hvilket til et vist omfang begrænser muligheden for at gøre filmen endnu mere "dyb" end den allerede er.
all in all: 5/6
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
#3610 Det var også mest for at provokere og sætte det lidt på spidsen :) Men jeg mener nu stadig lidt det jeg sagde. Og en anmeldelse med gode argumenter, som får en til at se tingene i et andet lys, er vel ikke en decideret debat?
#3615 Nej det har du ret i, men jeg vil stadig mene, at hvis man i en debat bliver udstillet for argumenter, som er ens egne overlegne, hvad er der så galt i at blive klogere og indrømme det? Er man ikke overbevist så fortsætter debatten selvfølgelig. Men jeg forstår dig så sandelig godt, for jeg tror til stor del du har ret.
Bl.a. tror jeg, at mange stemmer på et parti af historiske og "arvelige" grunde og fordi sociale skel måske dikterer dem. "Det har jeg altid gjort". "Det gør vi i vores familie". Hvor det ikke er selve argumenter og holdninger hos et parti man tager stilling til, men en slags tilknytning, som hvis man havde et fast fodboldhold at holde med. Bliver man gået på klingen, så vil mange finde ud af, at deres tilhørsforhold faktisk passer bedre i et andet parti, når der spørges ind til deres værdier. Men jeg tror mange udtrykker holdninger ud fra "den gruppe" de føler et tilhørsforhold til, at en eller anden grund. Det var så blot et politisk eksempel.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
En ting jeg i hvert fald har lært over årene på både dette forum og andre er, ej gider jeg egentlig gå ind i denne debat. Jeg har ofte skrevet noget og så slettet det igen, fordi jeg ikke gider tage diskussionen.
Prøver så vidt muligt at tage diskussioner som omhandler det emne som holder sig indenfor forummets primære funktion.
"I was afraid, I'd eat your brains 'Cause I'm evil"
#3615 Nej det har du ret i, men jeg vil stadig mene, at hvis man i en debat bliver udstillet for argumenter, som er ens egne overlegne, hvad er der så galt i at blive klogere og indrømme det? Er man ikke overbevist så fortsætter debatten selvfølgelig. Men jeg forstår dig så sandelig godt, for jeg tror til stor del du har ret.
Jamen jeg er fuldstændig enig :) Det kræver karakter at indrømme at man har taget fejl, og det er meget sjældent at man ser det ske på et internetforum. Folk undlader bare at svare i stedet. Noget der faktisk ærgrer mig en del. Det virker som om at de fleste der diskuterer på internettet egentlig ikke gør det af nysgerrighed, og for at få udvidet deres horisont, men mest for at få knaldet deres egne meninger igennem. Måske har det noget med "mig, mig, mig" tidsalderen vi lever i?
Det kan selvfølgelig være at et internetargument lader sig modne, og over tiden påvirker en persons holdning. Det hører man så heller ikke så meget om hehe.
Anywho, det er nok en længere diskussion :)
#3617 Ja, det har jeg også en tendens til. Derfor er det også så dejligt befriende "kun" at diskutere film, da det er en blanding af teknik, kunst og personlig smag. :)
Jeg fik et gensyn med Watchmen, denne gang var det dog Director's Cut på Blu-Ray, som jo er en smule længere en bio-versionen. Og det var skam et dejligt gensyn, da filmen føles endnu bedre end dengang jeg så den i biografen. At det var director's cut udgaven har helt sikkert været med til at gøre det en bedre oplevelse, men jeg tror at den største grund til at oplevelsen var endnu bedre, var at det er en film der kun bliver bedre ved gensyn.
Squid or no squid, så er det stadig en glimrende film :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#3619 Jeg synes også, Director's Cut fungerer bedre, måske hovedsagelig fordi flowet er forbedret.
Eksempelvis etablerer denne udgave
forbindelsen mellem Silk-Spectre II og The Comedian tidligere, så antydningen af faderskabet ikke først kommer i det øjeblik, hvor det går op for hende.
Samtidig fremhæver hendes ekstra scener karakterens oplevelse af i statens øjne bare at skulle holde Doctor Manhattan tilfreds. Især denne karakter, som måske i biografudgaven syntes lidt tammere end de øvrige, har gavn af den forlængede spilletid.
Rorschachs efterforskning udbygges bl.a. med en pakke tændstikker, han finder hos Moloch, og som pludselig tydeliggør den førhen måske lidt vage forbindelse til det værtshus, hvor han skal finde sine spor.
Vi oplever også mere med Hollis, især
hans stærke, fantastisk udførte dødsscene (som rammer ekstra hårdt, hvis man bruger Under the Hood-mockumentary'en som "forret" til filmen - det plejer jeg at udsætte de uindviede for, da denne samtidig giver et udmærket indblik i det bagvedliggende univers).
Og så er der selvfølgelig den nye Nite Owls
efterfølgende og karakterunderbyggende raserianfald i baren, hvor han får nyheden ...
Der er dog også kommet et par (nye) skønhedsfejl med i købet.
Scenen i starten,
hvor Rorschach bare står og glor, mens en rædselsslagen betjent affyrer sin pistol adskillige gange imod ham virker unødvendig og en smule fjollet.
Og så er scenen, der leder op til
mordet på Hollis
desværre både opstyltet og elendigt spillet og uinspirerende filmet ...
Men alt i alt er denne udgave bestemt den ellers udmærkede biografversion overlegen og min favoritfilm i genren.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
#3611 chronaden 14 år siden
he tends do do that D:
#3612 filmz-Bruce 14 år siden
#3613 filmz-jonasgr 14 år siden
Der fik jeg et lille chok i dag.
'Cause I'm evil"
#3614 Twister 14 år siden
Filmen er utrolig flot skudt. Cinematografien byder på en masse avancerede tracking optagelser og kameraet har næsten konstant en glidende overgang fra person til person. man kan ikke andet end at være imponerende over hvor få cut der egentlig bliver brugt filmen igennem. Denne udnyttelse af kameraet stemmer perfekt overens med tematikken og tonen filmen igennem. Filmens plot består af en iagtagelse af to engle der går rundt mellem menneskene og observerer dem leve deres liv.
Filmen kan til tider føles noget langtrukken og langsom, men generelt understøtter det langsomme tempo fint filmens tone. Jeg vil anbefale filmen til folk der godt kan lide flotte film med stor dybde i historien og budskaber.
Filmens eneste egentlige svaghed er at der konstant bliver brugt voice-over som forklarer alt. intet bliver overladt til seeren selv, hvilket til et vist omfang begrænser muligheden for at gøre filmen endnu mere "dyb" end den allerede er.
all in all:
5/6
#3615 duuk74 14 år siden
Det var også mest for at provokere og sætte det lidt på spidsen :)
Men jeg mener nu stadig lidt det jeg sagde.
Og en anmeldelse med gode argumenter, som får en til at se tingene i et andet lys, er vel ikke en decideret debat?
#3616 filmz-Bruce 14 år siden
Bl.a. tror jeg, at mange stemmer på et parti af historiske og "arvelige" grunde og fordi sociale skel måske dikterer dem. "Det har jeg altid gjort". "Det gør vi i vores familie". Hvor det ikke er selve argumenter og holdninger hos et parti man tager stilling til, men en slags tilknytning, som hvis man havde et fast fodboldhold at holde med. Bliver man gået på klingen, så vil mange finde ud af, at deres tilhørsforhold faktisk passer bedre i et andet parti, når der spørges ind til deres værdier. Men jeg tror mange udtrykker holdninger ud fra "den gruppe" de føler et tilhørsforhold til, at en eller anden grund. Det var så blot et politisk eksempel.
#3617 filmz-jonasgr 14 år siden
Prøver så vidt muligt at tage diskussioner som omhandler det emne som holder sig indenfor forummets primære funktion.
'Cause I'm evil"
#3618 duuk74 14 år siden
Jamen jeg er fuldstændig enig :)
Det kræver karakter at indrømme at man har taget fejl, og det er meget sjældent at man ser det ske på et internetforum. Folk undlader bare at svare i stedet. Noget der faktisk ærgrer mig en del. Det virker som om at de fleste der diskuterer på internettet egentlig ikke gør det af nysgerrighed, og for at få udvidet deres horisont, men mest for at få knaldet deres egne meninger igennem. Måske har det noget med "mig, mig, mig" tidsalderen vi lever i?
Det kan selvfølgelig være at et internetargument lader sig modne, og over tiden påvirker en persons holdning. Det hører man så heller ikke så meget om hehe.
Anywho, det er nok en længere diskussion :)
Ja, det har jeg også en tendens til. Derfor er det også så dejligt befriende "kun" at diskutere film, da det er en blanding af teknik, kunst og personlig smag. :)
#3619 Kruse 14 år siden
Jeg fik et gensyn med Watchmen, denne gang var det dog Director's Cut på Blu-Ray, som jo er en smule længere en bio-versionen. Og det var skam et dejligt gensyn, da filmen føles endnu bedre end dengang jeg så den i biografen. At det var director's cut udgaven har helt sikkert været med til at gøre det en bedre oplevelse, men jeg tror at den største grund til at oplevelsen var endnu bedre, var at det er en film der kun bliver bedre ved gensyn.
Squid or no squid, så er det stadig en glimrende film :)
#3620 evermind 14 år siden
Eksempelvis etablerer denne udgave
Samtidig fremhæver hendes ekstra scener karakterens oplevelse af i statens øjne bare at skulle holde Doctor Manhattan tilfreds. Især denne karakter, som måske i biografudgaven syntes lidt tammere end de øvrige, har gavn af den forlængede spilletid.
Vi oplever også mere med Hollis, især
Og så er der selvfølgelig den nye Nite Owls
Der er dog også kommet et par (nye) skønhedsfejl med i købet.
Scenen i starten,
Og så er scenen, der leder op til
Men alt i alt er denne udgave bestemt den ellers udmærkede biografversion overlegen og min favoritfilm i genren.