Gravatar

#371 BN 15 år siden

#370:

Rysty

*LOL*

= Rusty
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#372 filmz-Narniabæver 15 år siden

Smølferne og den fortryllede Fløjte:

Et herlig gensyn med den første film jeg så i biografen for mange år siden, på trods af at den er lidt dateret.

En magisk fløjte bliver stjålet, og så må Henrik og Hagbard og Smølferne få den tilbage.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#373 wimmie 15 år siden

Lige to hurtige :)

The Incredible Hulk
Fin action - jeg synes ikke Ang Lees version var helt så dårlig som de fleste, men denne er klart bedre og Edward Norton gør det ganske godt som Hulken. Effekterne her fine og der er masser af action.
William Hurt er som altid god - godt at se ham i endnu en skurkerolle :D

4/6

The Dark Knight

Så fik jeg den endelig set - og så endda på Blu-ray, og intet bliver gjort til skamme, ej heller anmeldelserne.
Jeg synes at Batman Begins (4/6)var ganske hæderlig, men jeg var ikke 100% solgt og synes den manglede lidt af Burton-filmenes charme. The Dark Knight var langt bedre imho og endnu engang må jeg udtrykke min sorg over at Heath Legder ikke kommer til at lave flere film (måske en lille cameo i en George A. Romero film *krydser fingre*)
Kunne dog ikke lade være med at grine lidt af Bat-stemmen - det virkede lidt ufrivillig komisk.
Ellers rigtig god - masser af action og underholdning; måske en anelse for lang men heldigvis aldrig kedelig.

5½/6
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#374 elwood 15 år siden

Hehe ja det med stemmen blev livligt diskuteret til Julefrokosten kan jeg huske 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#375 BN 15 år siden

#373 - wimmie:

Kunne dog ikke lade være med at grine lidt af Bat-stemmen - det virkede lidt ufrivillig komisk.

Sjovt så forskelligt man kan opfatte tingene.

Jeg sidder og smiler, når alle Clark Kent's venner ikke kan høre, at det er HAM der er Superman, eftersom han taler med 100 procent samme stemme. (Og ikke et ord om det med de åh så identitets-tilslørende briller!)

På samme måde synes jeg, det er ret komisk, at langt de fleste superhelte taler med deres daglige stemme, når de er forvandlet til deres heroiske alter ego. ... Her ligger 'Spider-Man'-filmene og Tim Burton's to Batman-film lige på vippen, men Batman (i Michael Keaton's skikkelse) klarer frisag, fordi han hvisker og altid står på afstand af dem, han fører samtaler med. Og Spider-Man's stemme kan med lidt god vilje (som jeg har) forsvares med, at et stykke stof foran munden godt kan tilsløre stemmen til en vis grad, så man lyder mere mumlende eller brummende. Men der ER scener i mindst én af Spider-Man-filmene, hvor han taler ligeså tydeligt som til dagligt, hvor han er Peter Parker.

Jo, jeg synes, at Christian Bale's bevidst ændrede stemme med dens dybe, brølende lyd er et helt rigtigt, konsekvent og godt valg.
Gravatar

#376 wimmie 15 år siden

Jojo, jeg synes skam også at ideen er god - stemmen er bare så overdrevet dyb og seriøs at jeg nærmest brød ud i spontan latter hver gang jeg hørte den. :D
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#377 BN 15 år siden

Okay. ;-)

Hmm ...ville du mon også gøre dét, hvis han samtidig kastede dig ned fra et højt hus, fastbundet til en line?

hehe
Gravatar

#378 elwood 15 år siden

Så fik jeg set Sinbad: Legend of the Seven Seas for første gang efter den blev nævnt i forrige poll her på filmz, ja jeg er lidt langsom i det 8-)

For hulen da det er en underholdende film, action scener, eller hva vi skal kalde dem er mageløse, den måde som kameraret flyver rundt omkring karakterne, ja det jo lige før man får et hel sus i maven.

Den alternative "slæbebåd" på havet gav mig et sus i maven i hvertfald.

Historien er velkendt, og der er ikke de store overraskelser her, men det som er deri fungere, og Brad Pitt er castet godt i rollen som gavtyven Sinbad, Catherine Zeta-Jones''s karakter som Ambassedør kvinden med ben i næsen der ikke finder sig i noget er rimelig velkendt, måske lidt for velkendt, men det fungere godt til hendes rolle.

Dennis Haysbert well der er ikke så meget og sige, andet end hans stemme er nok den mest genkendelige, og så grinte jeg højlydt da han begyndte og smoothtalke, da hele mandskabet var påvirket af krafter udefra.

Michelle Pfeiffer i rollen som Eris, altså hun klare det også udemærket, men hendes skurkerolle er ikke den bedste, her fandt jeg faktisk hendes role i Stardust bedre, der er lide Hades over hende fra Hercules, hvis det er den sammenligning vi laver så er James Wood's fremstilling bedre. Men igen to forskellige slags skurke.

Det er nok Brad Pitt jeg følte klarede det best, der var lidt Errol Flynn over ham synes jeg.

HGW's musik var heller ikke dårlig, og det var ret og høre den kære mand fremføre noget godt pirat/eventyr swachbuckler musik arwww, når jeg mest forbinder ham med det her meget patriotiske musik 8-)

Så ja alt i alt en rigtig god oplevelse, og det er en film der skal hjem til samlingen.
Gravatar

#379 filmz-Narniabæver 15 år siden

Evan Almighty

OK komedie med Steve Carrell som en almindelig mand, der pludselig ender som Noah.

Flot, men typisk amerikansk komedie.

7/10

The Happening

Så skete det, en bedre M Night film.

En eller anden slags virus spreder sig over Amerika, og der sker ubehagelig ting.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#380 elwood 15 år siden

Stik modsat Tv2 i går lagde jeg ud med Die Hard, og er lige blevet færdig emd Die Hard 2 nu her.

Ahh for dælen da 80'eren var en herlig tid for action filmene, og 80'er stil eller ej. Col. Stuart's lille lektion med
flyvet han får til og crashe er altså ultimativ ondskab, man tager lige en kamerartur inde i flyvet for at se hvor hyggeligt og uskyldigt det hele er. Lige før de crasher og styrter til døden. Og måden som Col. Stuart filmes på med et meget anspændt iskoldt ansigt under hele seance, selv den kølige og rolige stemme som han snakker med til piloten inden styrtet fy for den det løber koldt ned af ryggen

Jeg skal ikke risikere noget fra lagoni spoiler politiet igen, så jeg dobbel sikkre selv om det er en ældrer film 8-)

Og jeg grinner stadigvæk hver gang man ser Col. Stuart Buttnaked i starten af filmen foran tv'et hehe.

Herligt gensyn med verdens mest uheldige politibetjent.

btw med hensyn til "twistet" Har set den her film mange gange og kan huske jeg ikke tænkte over det før
John McClane bemærker det, men da jeg så så den idag Hold kæft hvor er det egentlig meget udpenslet det med Blå og rød ammunitation i filmen, hvis ikke lige man fangede det første gang viser de det gudhjælpme igen, men som lille knægt tænkte jeg ike over det før McClane som sagt kommenter det

Skriv ny kommentar: