Gravatar

#3911 filmz-Bruce 14 år siden

#3910 Ja for man sidder og spidser ører. Men mine gamle kunne fortælle mig historien, for de er jo fra "den tid" :)

Visuelt er Black Book særdeles flot, men jeg havde desværre mine kvaler undervejs. Jeg kunne langt bedre lide instruktørens Soldaat van Oranje (bortset fra dennes ekstremt ringe og irriterende musiske tema)

[url= som spiller konstant[/url]

Den svenske version "Svarta Bögen" skulle dog være seværdig ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3912 filmz-Utyske 14 år siden

#3911 -

Og den film er bare UMULIG at opdrive i en ordenlig udgave på dvd og BD - hvad sker der for det? (Altså Soldaat van Oranje)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3913 filmz-Bruce 14 år siden

Utyske (3912) skrev:
#3911 -

Og den film er bare UMULIG at opdrive i en ordenlig udgave på dvd og BD - hvad sker der for det? (Altså Soldaat van Oranje)

Den skal nok komme! Det er jo nærmest et hollandsk klenodie!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3914 wimmie 14 år siden

Kruse>

Er enig omkring "Last House on the Left"; en af de bedste gyserremakes i nyere tid.

Jeg har set originalen og den er god omend mere grum end den nye. Der bliver brugt længere tid på at vise de ydmygelser som de udsætter de to piger for.
Det er dog et stykke tid siden jeg så den gamle, men jeg husker den som meget foruroligende - husker dog ikke så meget omkring skuespillet.

Klart én af Cravens bedste film - sammen med Nightmare om Elm Street og The Hills have eyes; især ligner "Last house..." nok den sidste en del i stilen og måden hvorpå han ikke var bange for at vise hvor grumme folk kan være og hvor ond verden kan være.
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3915 evermind 14 år siden

2. halvleg af Z-dag 3 forløb som følger:

Poultrygeist: Night of the Chicken Dead
En amerikansk kyllingefastfoodkæde har placeret deres seneste restaurant oven på en gammel, indiansk gravplads, hvilket vækker mørke kræfter. Snart må restaurantpersonalet tage kampen op mod kombinerede indianer- og kyllingezombier!
Selskabet Troma har på det nærmeste gjort et varemærke ud af vulgariteter, og Poultrygeist er ingen undtagelse: Hele filmen flyder simpelt hen med bæ, bræk, blod og lignende klamheder, mens det heller ikke skorter på nøgne bryster, seksuelle og racistiske platheder, pruttelyde og fjollede musicalnumre midt i det hele. Filmen er hamrende politisk ukorrekt og fuldstændig uhæmmet, og der synes kun at herske den regel, at der ikke er nogen regler. Det er én lang perlerække af vanvittige optrin, det ene længere ude og mere plat end det andet. Når et par af kyllingezombierne midt i en afsindig voldsmontage flår et menneske fra hinanden som et forvokset ønskeben, og den ene med grødet stemme udbryder ”I wish I was a princess”, er ikke et øje tørt! At man heller ikke værdiger alle løse tråde en forklaring, synes i øvrigt bare at være en del af joken.
Poultrygeist er fantastisk lavpandet og fantastisk underholdende, og Z-publikummet slugte den råt og højlydt klukkende uden skyggen af salmonellabekymring.
Formentlig den film alle husker bedste fra arrangementet!

City of the Living Dead
Ud over pizzaerne stod Lucio Fulci bag aftenens eneste italienske indslag.
Da en præst hænger sig selv på en kirkegård i byen Dunwich, aktiverer han en af portene til helvede, og lukkes den ikke inden All Saints Day, vil de døde rejse sig fra gravene og overtage jorden.
Midnatsforestilingen vakte tilsyneladende ikke den store lykke hos de tilstedeværende, der enten halvsov eller havde svært ved at forholde sig til det fragmenterede, til tider obskure plot. Filmen er første del af Fulcis zombietrilogi, der ydermere består af The Beyond og House by the Cemetery, og hvori plot og logik afgjort spiller andenviolin til vold og rædsel. En af deltagerne anerkendte da også den trøsteløse stemning, men det var åbenbart ikke nok.
Selv synes jeg, at filmen har nogle gode scener (hvoraf den mest mindeværdige inkluderer en ubehagelig industriboremaskine) og kulisser, mens helheden dog kunne fungere bedre. Den er noget fragmenteret, og effekterne, hvor f.eks. zombier forsvinder ud og ind af billedet i blink, fungerer bare ikke så godt i dag. Selv om zombierne er ganske klamme, havde jeg heller aldrig oplevelsen af, at der var specielt mange af dem, navnlig med tanke på, at de skulle overtage jorden.
Min Fulci-favorit er og bliver nu Zombi 2 eller ”Rædslernes grønne ø” (som jeg for nemheds skyld er begyndt at kalde den, fordi den har lidt for mange titler på bagen)!

Undead or Alive
Den tredje film i vores tema om indianermagi – denne gang sat i det vilde vesten. Jeg har allerede brugt en god portion plads på at anmelde denne vellykkede zombiekomedie i min dertil indrettede tråd, så jeg vil nøjes med at konstatere, at filmen også vakte morskab hos de øvrige tilstedeværende. Med zombieboobage og kommentarer som ”You just made me touch your penis! Men have died for less!” kan man ikke gå galt i westernbyen, og der var da vist et par stykker, der tog herfra med intentioner om at anskaffe den.

City of Rott
Vi rundede af med noget så obskurt som en splattertegnefilm om en pensionist på vej gennem byen for at finde et par nye sko. Det besværliggøres dog af, at byen er fyldt med både zombier og ækle parasitorme, der kun er ude efter at tage bo i hans krop og gøre ham til zombie også. Med sig har han heldigvis sit gangstativ, der tjener som kombineret slagvåben og samtalepartner …!
Det lyder måske underligt nok til også at være underholdende, men selv om en animeret zombiefilm som koncept er interessant nok, blev voldsudgydelserne hurtigt vældig monotone, og det stod klart, at filmen maksimalt havde indhold til halvdelen af sin spilletid (på ellers blot 77 min.). Folk mistede simpelt hen interessen, og filmen blev taget af, selv om der endnu var 20 min. tilbage.
Med andre ord aftenens fuser.

Folk lagde sig til at sove og stod senere op til krydderboller og Jonas' Apfelstrudel. Det blev da også til en lille ekstraforestilling, inden de måtte videre i dagens tekst. Vi valgte at se noget andet end en zombiefilm, da Z-dag 3 officielt var overstået. Filmen afveg dog ikke mere fra konceptet, end at der alligevel havde sneget sig en genopstanden død ind i plottet, nemlig …

The Lost Skeleton of Cadavra
Historien er noget vås om en videnskabsmand (hvilket bliver etableret en pæn del gange filmen igennem) og hans kone, et eller andet sjældent meteorstof (jeg har glemt, hvad det kaldes, og jeg er for doven til at tjekke det) fra rummet og en anden videnskabsmand, som i øvrigt er ond og har besluttet sig for at vække ovennævnte skelet, der befinder sig i en nærliggende hule. Der er også nogle rumvæsener, der nødlander på jorden, hvorved en mutant slipper fri fra deres rumskib og hærger de omgivende skove. Plotsuppen har med andre ord rigeligt af ingredienser!
Der er tale om en meget fjollet, men også ret morsom film, hvor man er gået 50’ernes tarveligste sci-fi-produktioner i bedene og helt bevidst skabt en film, der lider under samme pinlige plot, klichéfyldte karakterer, skidne skuespil, kiksede kostumer og elendige effekter. Kameraføringen, klipningen og den dramatiske timing er helt hen i skoven, og dialogen er så ufatteligt malende, at både tæer og lattermuskler krummer sig sammen. Skelettet er formentlig lånt fra en lokal skoles biologilokale (man kan tydeligt se snorene, der styrer det), mens mutantens kostume ligner en forvokset udgave af noget, en mor ikke ville være bekendt at sy til sit barn som fastelavnsdragt. Med andre herligt!
Instruktøren er i øvrigt fortsat i samme dur, bl.a. med en fortsættelse, der bærer titlen The Lost Skeleton Returns Again.

Det var alt for denne gang, men stay tuned for another Z-dag at another time! :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3916 elwood 14 år siden

Atmosferium!

Now you will have to excuse me, I have some science to do...

Og jeg vil lige pointere at jeg var vågen gennem samtlige film (jeg så sågar Industribormaskinen) at jeg så måske havde et par stykker der underholdte mig mindre er en anden sag 8-)

Day of the Dead (1985)
Snurrebassen, nok den mest geniale oversættelse af en Helicopter 8-)

Graveyard Alive: A Zombie Nurse in Love
Det var klart den pervese gamle mand, som reddede filmen for mig.

Pet Sematary
Det er det her med de ulogiske handlinger, der ødelagde det for mig, man har brug for at kende til deres tanker som gi-jones snakkede om i bilen på vej hjem, det er lidt ligesom District 9 men her giver han rimelig meget udtryk for hvad hans grund er til han gør de ting han gør, han er bare usympatisk rent ud sagt.

Fido
Herlig film, var vildt med hele den der overdrevet idyliske stemning der bare males med den store pensel, og Carrie Ann MOss gør det godt som den mest perfekte mor, et barn ku ønske sig.

Og nu så jeg hvem fido blev spillet af Billy Connolly, damm det havde jeg overhovedet kke set, men nu var han også friseret, jeg er jo vandt til og se ham med udstrittene hår til ale sidde, og tale med skotch accent, her gryntede han mest.

Men yep fantastisk munter film, og der var en del tim burtons'k over den, men fra hans gode dage!

Den er skør og crazy, men lige meget, du kan ikke undgå og grine, af den skøre indfald, især var en person nærmest ved og dø af grin, af en hel bestemt scene.

City of the Living Dead
Det var især den det underlige korsang i musikken der bare fortalte at dether var en film uden meget håb for karakterne.

Undead or Alive
Sjov lille film.

City of Rott
Zzzzzzzzzz... Det var især ja længden, og så den irreterne monotones ens heavy musik ting der startede med jævne mellemrum, den sku ha være en youtube serie af 10 min. længde pr. afsnit.

Hehe den morede jeg mig meget over, irrertede mig dog grusomt der var en skuespiller jeg ikke kunne placere, hvor jeg havde set før 8-)

Skelettet var klart det sjoveste, men han slår dog ikke Murray the demonic skull. med hans meget spontane søvnbehov lagde mig flad af grin 8-)

Af andre sjove ting den aften, undertegnede havde sin laserpointer med, jeg tænkte til sådan en aften skal der da være en idiot der sidder og lyser på "lærredet" Jeg legede så Radiostyrede bil med everminds kat i stedet for 8-) lidt syn da jeg slukkede den, og den bare sad i flere minutter og ventede på den sku kommer frem igen, catwoman forsøgede sågar med en plastik mus, men den rørte sig ikke, først efter der var gået lidt tid.

Hey du glemte og nævnte gi-jones nye farvorit kort film, med Charlie, og hans idiot venner 8-)

Vi så en del obskøre kort animations film, detective mittens var dog ok langt ude til den var sjov.

Alt i alt var det en hel igennem go aften/nat.

I sleep now!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3917 evermind 14 år siden

#3916 Atmosferium, selvfølgelig!! :D

Sleep well, hehe. Det må jeg også hellere til.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3918 wimmie 14 år siden

Hey, jeg kunne nu godt lide "City of the living dead" - især de lækre, klamme scener og dens dystre settings...lidt synd med den halvtåbelige slutning.

Day of the Dead (1985)

Har jo set den før (dog for længe siden), og den har klart sine momenter, men jeg er enig i at det var dér det begyndte at gå galt for Romero.
Bub er dog helt fantastisk!

Graveyard Alive: A Zombie Nurse in Love

Hvis den var lavet sådan med vilje var den slet ikke så slemt - ganske overspillet på en ganske spas måde (især Dr. Dox) - men desværre også lidt kedelig.

Pet Sematary

Åh ja, lige så fjollet som jeg husket den. Bogen er faktisk rigtig rigtig fed - bare synd at filmen er så pokkert ulogisk og karaktererne så snotdumme ;)

Fido

Stadig én af mine yndlings-zombie-film i den lette ende. Satiren er så dejlig tyk og stemningen dejlig Burton'sk :D

Jeg følte virkelig at jeg havde brug for at skrubbe min hjerne ren efter at have set denne... og mine nethinder!
Jeg ved ikke om jeg grinede mest af filmen eller af Jonas ;)

City of the Living Dead

Havde en fed stemning og nogle dejligt (u)lækre scener; blødende øjne, folk der brækker tarme op, bor gennem hovedet og Indiana Jones-agtige settings med skeletter og det hele - nice.
Kræver dog et gensyn tror jeg.

Undead or Alive

Masser af spas - dog døde jeg lidt hen et par gange i løbet af filmen, men jeg har den jo selv så den bliver klart smidt på snart :D

City of Rott

Den havde faktisk en ret fed stemning....men ja, den var for lang og jeg var for træt.

Cool lille film; tror den skal opstøves ;)

Men det allerbedste var uden tvivl "Detective Mittens" og "Charlie the Unicorn"

Miaw miaw miaw!
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#3919 RasmusFL 14 år siden

The House of the Devil (2009)

Intetsigende gyser uden rigtig pondus. Laaaangsomt tempo, der opslider tålmodigheden, mens det sluttelige pay-off mangler rigtig meget for at være sin ventetid bekendt.

2/6
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#3920 evermind 14 år siden

wimmie (3918) skrev:
Men det allerbedste var uden tvivl "Detective Mittens" og "Charlie the Unicorn"

Miaw miaw miaw!

What the hell?? Her viser jeg jer zombie goodness en masse, og så kan du og Kenneth kun fable om ... Yeah, okay, de er ret sjove. :P

Men det allerbedste?? :O Glemmer vi nu ikke lige "Bony Wonder"? :P

Skriv ny kommentar: