Gravatar

#3901 filmz-Bruce 14 år siden

#3898 Glæd dig! God film!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3902 Skeloboy 14 år siden

#3899 - jeg kan anbefale denne lille musical-kortfilm til jeres næste z-dag:

Zombie Love
Gravatar

#3903 evermind 14 år siden

#3902 Tak for tippet, den lyder smuk! Jeg må lige se, om den kan skaffes et sted fra ... :)

Hvor har du set den?
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3904 Skeloboy 14 år siden

#3903 - Odense Internationale Film Festival. Den er rigtig fed. Men de plejer at være lidt svære at skaffe. Kan se du kan købe den på filmens side, men den koster 20$...
Gravatar

#3905 evermind 14 år siden

#3904 Cool, tak for linket.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#3906 filmz-Utyske 14 år siden

Max Manus

Halløj, vores brødre i nord kan lave film i international klasse.

Der er ikke sparet på noget her og faktisk kan jeg kun sætte finger på én ting der ikke fungerede: den danske skuespiller, der har rollen som den norske konge, ellers mangler den bare enkelte småting for at komme helt op at ringe.

Der er dog ingen tvivl om at vi danskere kan lære noget og "Flammen og Citronen" fremstår som en halvkedelig tv-produktion i forhold til.

8/10
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#3907 BN 14 år siden

jonasgr (3900) skrev:
En af grundene til at WW1 ikke er blevet portrætteret så meget på film, skal nok også ses i lyset af at det stort set var en europæisk krig (lige indtil slutningen)og derfor er den ikke så interessant for det amerikanske marked.

Hmm, hvis amerikanske filmfolk virkelig opfatter WW1 som en overvejende europæisk krig, så burde de læse historiebøgerne:

“Krigen 1914-18 var den første virkelige verdenskrig i historien. Den blev kæmpet så at sige over hele jorden, under den mest gigantiske styrkeprøve mellem staterne, som menneskeheden indtil da havde oplevet. På baggrund af denne krig måtte Napoleons og Alexander den Stores felttog næsten tage sig ud som beskedne, provinsielle foretagender. Til sidst var 36 nationer med, mere eller mindre aktivt. I fire år strakte to fronter sig praktisk talt tværs over Europakortet, én fra Kanalen til den schweiziske grænse, og én fra Østersøen til det Sorte Hav. Der blev kæmpet i de montenegrinske bjerge og i den arabiske ørken, i Kaukasus og i Kina, i de italienske Alper og på den mesopotamiske flodslette, i Afrika og i det Hellige Land, i Nordsøen, i Stillehavet, på Atlanterhavet, ved Chiles kyst og ved Falkland Øerne." (Carl Grimberg’s Verdenshistorien, Bind 16: Vor egen tid, Politikens Forlag 1961, side 11-12)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3908 filmz-Bruce 14 år siden

#3906 Husk at Haakon den 7 (Christian Frederik Carl Georg Valdemar Axel). var søn af Kong Frederik 8 og bror til Kong Christian 10. Han var dansk, så hans danske accent passer, med mindre det er skuespillet du hentyder til :)

Men ja! Af smålandenes frihedskæmper film, Black Book, Flammen og Citronen og Max Manus, der er sidstnævnte den langt mest vellykkede. Den sætter ikke næsen op efter samme niveau som de to andre, men klasseforskellen i eksekveringen indfinder sig alligevel til sidst og den virker bare som en langt mere helstøbt film. Særdeles underholdende endda og jeg har nu set den tre gange.

#3907 Man kan fristes til at sige, at det burde være incitament nok til at komme i gang :) Sikkert mange spændende ufortalte historier i det forlæg.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3909 BN 14 år siden

Bruce (3908) skrev:
#3907 Man kan fristes til at sige, at det burde være incitament nok til at komme i gang :) Sikkert mange spændende ufortalte historier i det forlæg.

Lige præcis. :-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#3910 filmz-Utyske 14 år siden

#3908 -

Aha, ja ok, så giver det selvfølgelig mening at manden taler særdeles dansk. Det der med de europæiske kongehuse kan være lidt besværligt til tider, de er sgu alle i familie med hinanden. ;)

Det er især ret interessant, at de ikke glorificerer Max, men viser en mand der i dén grad er plaget af sine handlinger. Det glemmer man tit, når man skal hylde modstandsfolk.

Black Book har jeg stadig tilgode, men jeg satser på at se den ved lejlighed.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: