Gravatar

#31 McPeter 15 år siden

#28 - enig. Det var egentligt også derfor jeg havde undgået den i første omgang men måtte revurdere da jeg læste bruce/crystalstar-duoens ros (mener da det var jer begge der lovpriste den, ik?). ;-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#32 filmz-Kadann 15 år siden

#30 -

Enig, jeg var faktisk ret positivt overrasket over den. Jeg havde forventet det ondeste bras, da den jo er bygget på samme historie som "Rear Window", min favoritfilm fra Hitchcock. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#33 Bobby Singer 15 år siden

#32 Jep! Den viste sig jo at være ganske fin underholdning, som du selv siger, uden dog at nå storbroderen "Rear Window" til sokkeholderne :)
Idjit
Gravatar

#34 Skeloboy 15 år siden

Into The Wild, 2007
En tidligere anmeldelse her gav den 6/10, og jeg kan straks konstatere, at jeg er helt uenig.
Sean Penn har længe været en favoritskuespiller, og han gør det ligeså godt bag kameraet også. Det er nogle utrolige smukke billeder og formen er lidt legesyg, hvilket bare er rart. Eddie Vedder komplimentere billedsiden godt.

Den unge Chris vil opleve verden på alene og realisere sig selv, hvor målet er Alaska, der står som den ultimative udfordring for ham. Undervejs møder han en masse forskellige mennesker og tankerne bliver af og til ledt hen på The Straight Story. Men hvor denne er lineær, bliver der her klippet mellem fortid, nutid og fremtid og det fungerer perfekt. På intet tidspunkt tabes fokus fra handlingen.

Man kunne frygte filmen ville blive for plat-filosofisk, men den formår at holde sig på et niveau, hvor det er interessante emner, der bliver diskuteret. Der er få steder, hvor filmen halter lidt, som f.eks. på en kajaktur, men det er kun i småtings-afdelingen. Her er den blevet lidt kritiseret for at karakterne er flade og upersonlige, men det kan jeg ikke sætte mig ind i. Derimod er det let at relatere til Chris' trang til at slippe væk fra hans kvælende forældre, og det er netop et andet punkt. Han er ikke ubetinget en fri fugl, og han efterlader hans familie i uvished.

En utrolig smuk og rørende film, hvor billedside, lydside og skuespil til sammen giver en god oplevelse, der helt sikkert er på min Top 10 fra 2007

5/6

IMDB
Gravatar

#35 filmz-Bruce 15 år siden

Journey To The Center of the Earth - 3D Digital

Var i AMC complex i Orlando og maa sige at lyden overgik alt jeg til dato har hoert i en dansk bif. Der var vel plads til ca. 500 og det digitale 3D billede var godt, rigtig godt. Det lover godt for 3D fremtiden. Men jeg er sikker paa, at James Cameron presser 3D mulighederne LANGT mere, naar Avatar kommer. Det er dog lidt mere anstrengende for oejnene end almindelig film.

Filmen stank af pis, men boernene elskede den og der var gode 3D effekter iblandt, men alt i alt var det en film, som var skabt for at promovere 3D og ikke et genialt forlaeg, som MAETTE filmatiseres. Klicheer serveret paa samlebaand og generelt elendig dialog, men det var ikke det publikum kom for. Jeg har dog et svagt punkt for Brendan Frasier, som sammen med Dennis Quaid og Harrison Ford har DET, som skal til for at spille gung-ho eventyr film, men denne gang desvaerre i noget forglemmeligt bae. Gad vide om de danske biografer nogensinde faar fingeren ud af roevhullet og satser paa fremtiden, inden den overhaler dem?

Film: 3/10
Lyd: 9/10
Billed: 8/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#36 Bobby Singer 15 år siden

Hot Fuzz

Midsomer Murders på speed

Hot Fuzz er ikke bare en uhyre underholdende parodi på den engelske krimi eller den amerikanske action film. Den formår nemlig samtidig at være en hyldest til genrerne og sikke en hyldest. Tempoet er højt allerede fra start af. Med den skarpe og hurtige klippestil oven i den lune britiske humor, er der ikke meget tid til at stoppe op og trække vejret før den næste latter melder sin ankomst i denne herlige lille geni streg af en komedie, som er en af de sjoveste, som vedkommende har set i lang tid.

Det er makkerparret bag den noget overvurderede Shaun of The Dead, som har forfattet manuskriptet til denne film og derfor var det da også med en hvis skepsis, at jeg satte mig for at se deres nyeste værk. Taget min opfattelse af deres første film in mente, som ikke er decideret dårlig, men den er altså heller ikke decideret god, forstået på den måde at den har da sine sjove momenter, der er bare en del kedelige stunder imellem disse, var mine forventninger knapt så høje, hvilket måske bare var med til gøre Hot Fuzz til en endnu glædeligere overraskelse.

Der er til gengæld ingen slinger i valsen, når Simon Pegg og Nick Frost slår sig løs i den ene løjerlige scene efter den anden, hvor replikkerne og begivenhederne bliver fyret af sted i sådan et tempo, at man næsten aldrig får lov til at hvile lattermusklerne.

Hvis du ikke har set den endnu, så skylder dig selv den tjeneste at få det gjort.

5/6
Idjit
Gravatar

#37 mr gaijin 15 år siden

#35 Eftersom Nordisk Film stort set kun konkurrerer mod sig selv (og i mindre grad med Cinemaxx), tror jeg, at 3d-revolutionen vil blive temmelig forsinket i DK.

I USA er der et væld af biografkæder ejet af store corporates. Det samme gælder Japan, hvor det specielt er Warner og Virgin/Toho, der er i hård konkurrence.

Happiness is not always the best way to be happy.
Gravatar

#38 filmz-Bruce 15 år siden

#36 Sjov film, men er noget mere glad for Shaun of the Dead.

#37 Jep, det er sikkert tilfaeldet. Vi saa forfilm til 2-3 nye 3D film. Man burde ioevrigt smutte til London og se Dark Knight i IMAX.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#39 filmz-Crystalstar1200 15 år siden

# 35/38 - Teknisk et lyder det som noget jeg skal kigge nærmere på i min kommende ferie. Carol og drenge oplevede det fornyligt, og mon ikke også Dark Knight dukker op i IMAX'en i Seattle ;) - Men trist at høre at filmen var noget bras (for at bruge lidt pænere ord end dig - he he !)

# 36 Kan godt lide både Shaun of The Dead og Hot Fuzz, men ingen af dem slår Spaced ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#40 Kiksmann 15 år siden

The Da Vinci Code - 2006
Der er egentlig ikke meget at sige om denne film, end man er nød til at se den for at danne sig et indtryk af den. Jeg syntes ikke den var så dårlig endda.

4/6

Dead Silence - 2006
Vil du se en rigtig gyser som indeholder de elementer som der bare skal være se denne her, den har en slutning som vil overraske dig ^^

4/6

Memento - 2000
Dette er i mine øjne stadig en af de bedste Chrisoffer Nolan film ever.

6/6

Second in command - 2006
En film som kunne have haft en meget bedre skæbne.

2/6

Ultraviolet
Milla Jovovich som en mega sej chick som i denne film dræber en halv by.

3/6
Commando - 1985
Schwarzenegger giver os, hvad Stallone netop har givet os i Rambo 4. En enmandshær som udsletter et helt land. Men denne film halter nu, den har ikke de fede stunts som vi har idag, den har ikke en computer som lige renser filmen, men alligevel er den god nok, hvis man husker 80'erne.
Den får en ekstra fordi den er fra 80'erne.

4/6
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann

Skriv ny kommentar: