Gravatar

#41 filmz-Narniabæver 15 år siden

Pokemon 2000:

Efter endnu en mærkelig forfilm, er det denne gang historien om en gal samler i et rumskib der ville have fat i et par legendariske fugle Pokemon.

9/10

Blade 2:

Wesley Snipes er stærkt tilbage som Blade, og denne gang ser skurkene mere grimme ud.

8/10
Chip: Rescue Rangers, away!
Gravatar

#42 El vez 15 år siden

#41 Din Blade 2 anmeldelse er sgu spot on :D
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#43 Skeloboy 15 år siden

En Sang For Martin, 2001
En hjerteskærende og yderst velspillet drama om tragedien og problemerne ved Alzheimers.

Barbara spiller violin, Martin er kendt dirigent, og de falder begge for hinanden og forlader deres familier for et leve sammen i lykke. Men den varer kort, for Martin for konstateret Alzheimers.

Det lyder umiddelbart kedeligt, og det var da også forventningerne, men denne afdæmpede drama er smuk, enkel og simpel, og fremstillingen af denne forfærdelige uhelbredelige sygdom er til tider hård at komme igennem. Filmen er jordnær og portrætteringen af Barbaras prøvelser og Martins sygdom er som taget fra det virkelige liv.

Hvis denne film tiltaler en, vil jeg også anbefale Away From Her fra 2006. Begge film skal hvertfald ses.

5/6
IMDB
Gravatar

#44 Bohemian 15 år siden

#42 Må indrømme jeg også morede mig over hans beskrivelse af Blade 2 : )
Free in serenity.
Gravatar

#45 Skeloboy 15 år siden

Sans Toit Ni Loi(Vagabond),Agnés Varda, 1985
En film, der følger sit eget skema. I starten ser man en vagabond, Mona, der er frosset ihjel i en grøft, og dokumentar-lignende scener, lærer man, at ingen rigtig kender hende. Herefter følger historien om hendes sidste dage, og de
personer, hun har gjort indtryk på.

Det er i al sin simpelhed handlingen. Men hvad gør så filmen værd at se? I scener, der minder om dokumentarfilm hører man personernes 1. håndsberetning om Mona, og det skifter mellem disse og så Monas færd i det frosne landskab og hendes møde med forskellige personer fra alle samfundslag. De forskellige møder siger alle noget filmens samtid, og noget om mennesker generelt. Der er ingen rød tråd eller budskab, der samler de forskellige tilfældige møder. Monas tanker kender vi ikke, og oplysninger om hendes karakter er meget sparsomme. Hun er hverken rollemodel eller det modsatte, hun er bare et menneske.

Men den fremprovokere til tanke, og netop fordi en stor del af rollelisten er amatører og har fællestræk med dokumentarfilm(der bliver også set direkte ind i kameraet af og til), så bliver hendes rejse til noget der vedkommer os alle som mennesker.

5/6
IMDB
Gravatar

#46 elwood 15 år siden

Sidder og slapper lidt af med Red Dragon, og så zappede jeg lige kort forbi 3+ (i reklamepausen) som spillede Are we there yet med ICe Cube... Ok kære venner det her er det ultimative tortur, jeg vil heller se et hel marathon a Uwe boll film, og Tåbelige film med Paris Hilton, end og se den film.

Jeg kiggede ca. 30 sec. fordi jeg kan jo først udtale mig om noget når jeg har set det, men i løbet af de 30 sekunder blev jeg overbevist nøj de børn skal dø!

Hannibal Lecter jeg vil gerne give dig de her to børn som et slags hobby projekt gør hvad du har lyst med dem, herregud så længe det indebær ekstrem overdrevet vold og pinsler er jeg en glad mand.

Nå tilbage til Red Dragon 8-)

Jeg måtte bare lige advare folk.

Guantanamo Bay, I give you the new Torture Method.

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#47 filmz-Bruce 15 år siden

Her i depressionens øje, har jeg lige nydt de 3 første afsnit af Mad Men i Blu-ray udgaven. Fantastisk produktions kvalitet, velspillet og en detalje rigdom man sjældent ser i en TV serie. 60'erne kommer virkelig til live og der er næsten ikke et sekund uden en cigaret i serien om livet i og omkring det mandsdominerede- og chauvanistiske reklamefirma Sterling og Cooper på Manhattan i New York.

Serien tager sig virkelig tid til at komme igang og selvom der har tegnet sig et par muligheder for dybere tråde, så er der helt åbent på hylde 1, hvor Mad Men vil hen. Absolut grundsten til noget rigtig stort!!!

8/10

Video:
Heller ikke billedsiden skuffer. Mad Men er mode og 60'erne, hvilket vil sige tekstiler, læder, make-up, krom, hår og drinks, som VIRKELIG giver HD noget at arbejde med. Fantastisk farverigdom, men på ingen måde overgjort. I startsekvensen i episode et, synes jeg der var problemer med sort, nærmest lidt color banding, men har ikke set skyggen af det siden. Sortniveau, kontrast og detaljer i skygger er helt i top. Skarphed i top i nærbilleder, lidt blødere på distancen. Ingen fjernelse af gryn her!

8/10

Audio:
DTS HD Master Audio 5.1, men da dette er en overvejende dialog præget serie, så siger det ikke så meget. Dialogen er dog klar og tydelig og selvom side- og baghøjttalere ikke er helt døde undervejs, så forvent ikke mere end lidt atmosfærefyldt stemning i kontorlandskaberne og lidt musik i restauranten. Toppen er dog det 60'er inspirerede jazz- og crooner soundtrack, som passer perfekt ind i dette spændende univers.

7/10
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#48 elwood 15 år siden

#47 Det jeg har læst om den lyder hvertfald spændende må jeg indrømme, nogen har dog sagt den har svær ved og tage rigtig fat, men det kun noget jeg har hørt rundt omkring.

Jeg vil da hvertfald tjekke den ud ved lejlighed.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#49 filmz-Bruce 15 år siden

#48 Mht. at tage fat, så forstår jeg godt den udtalelse, men nu er jeg også typen, som elsker serier, som tager sig god tid til detaljer og at forklare universet og dets personer. Og så kan jeg jo finde mere tilfredsstillelse i et godt replikskifte fremfor en 100 mio$ actionsekvens :) Men jeg skal give lyd, når jeg får set mere.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#50 elwood 15 år siden

#49 Takker 8-)

Og ja det er jeg også fan af selv.. Deadwood, firefly osv.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: