The Box - Nogen der har set den, og måske har lyst til at forklare den lidt? Jeg fangede udmærket de forskellige temaer og kommentarer, men selve sammenhængen er jo nærmest ikke til stede. Udover det synes jeg dog det er en interessant film, dog ikke helt uden sine fejl og mangler, men bestemt et skridt i den rigtige retning efter Southland Tales. 3 eller 4 ud af 6 bør den nok få.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
#4041: Jeg tvivler på at nogen rent faktisk kan forklare den. Den var satme rodet og fyldt med tonsvis at mærklige "forklaringer" og plotdetaljer, som ikke kan undgå at gå over hovedet på en. Jeg synes dog at du er en anelse gavmild, da jeg selv kun vil give den 2/6.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#4042 Jamen jeg var sgu underholdt (i modsætning til Southland Tales), og den holdt mig da interesseret hele vejen igennem. Så kan den være nok så rodet og fyldt med fejl og mangler, men det er efterhånden ikke mange film der kan det... i hvert fald ikke i den genre. Kelly har da også masser af interessante idéer, stemninger og filmtekniske virkemidler i filmen, hvor især 50'er stemningen og musikken var helt i top. Den kunne dog uden tvivl have været meget mere end den er, og jeg er ikke ovenud imponeret... blot positivt overrasket.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Det er bestemt nogle interessante ting i den, men jeg føler bare at den smider al dens potentiale på gulvet, ved at ville alt for meget på en gang som ender i et stort rod, der næsten kun kunne give mig hovedpine. Og så havde jeg det meget svært med hovedrollerne, da James Marsden var meget kedelig og ligegyldig, og så kan jeg i forvejen stort set ikke fordrage Cameron Diaz. Men Kelly har bestemt interessante idéer, men jeg ville ønske at han ville berherske sig en smule mere engang i mellem.
#4044 Jeg synes hovedrollerne klarede det nogenlunde... jeg blev i hvert fald kun sjældent irriteret på Diaz (som jeg deler samme syn om med dig), og Marsden var måske anonym - men jeg synes nu han passede fint nok i rollen. Hovedpinen deler jeg dog ikke med dig... jeg havde ofte et løftet øjenbryn, og jeg ville så gerne regne filmen ud fra starten af, så den satte da tankerne i gang. Jeg kan udmærket se at den
kan ses som Marsdens undskyldning for at dræbe sin kone, i det han ikke klarede den psykologiske test hos NASA
men det er sgu for kedeligt for mig at godkende som det endelige resultat. Jeg giver den et gennemsyn til om et års tid (helst når blu-ray'en koster tæt på 1 kr.), men jeg håber at rodet ikke virker så rodet ved andet gennemsyn.
#4045: Cameron Diaz gør det såmænd også okay. Men hun når aldrig højere op end acceptabel, og så hjælper det ikke til hendes fordel, at jeg i forvejen ikke kan fordrage hende :)
Med hensyn til det du skriver i spoiler-tagget, så må jeg sige at jeg den forklaring overhovedet ikke strejfede mig på noget tidspunkt.
Du må i øvrigt meget gerne skrive din fortolkning eller forklaring, hvis du nogensinde kommer tæt på sådan en som giver en smule mening ;)
Bestemt ikke den bedste Dirty Harry film, det er stadigvæk den første, men da jeg er begyndt og se dem igen var jeg kommet til den her.
Der er bare noget over hele stemningen i den, og den fantastiske musik, Callahans tøre kommentare, og jeg er ret vild med ide'en omkring selvtægts emnet, selv om det løber lidt løbsk til sidst, ku være fedt, hvis publikum hele vejen satte spørgsmål tegn ved om det som blev gjordt egentlig ikke var retfærdighed, men hen mod slutningen tager filmen en drejning så man mister alt "medholdelse" i selve selvtægt akten.
Her er 1'eren meget mere udspekuleret, da man her begynder og overvejer om Callahan går for vidt, i sin jagt på retfærdigheden.
Næste gang blir det så The Enforcer, og her synes jeg så klart bedst om Magnum Force, hvis jeg skal vælge, men ses det skal den, selv om den ikke er blandt farvoritterne.
J. J: "This is one of my Favorite shots." Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Jeg anser boksen som deres eget private helvede, hvor ejeren af boxen må anses som en slags apostel, der ligesom i undervisningen i starten, kan se præcis hvad de andre tænker og føler.
Udover det erkender jeg, at jeg kun er principfast på det håndgribelige i filmen... dva. jeg har sgu nok ikke fattet særlig meget.
#4041 Lord Beef Jerky 14 år siden
#4042 Kruse 14 år siden
#4043 Lord Beef Jerky 14 år siden
#4044 Kruse 14 år siden
#4045 Lord Beef Jerky 14 år siden
#4046 Kruse 14 år siden
Med hensyn til det du skriver i spoiler-tagget, så må jeg sige at jeg den forklaring overhovedet ikke strejfede mig på noget tidspunkt.
Du må i øvrigt meget gerne skrive din fortolkning eller forklaring, hvis du nogensinde kommer tæt på sådan en som giver en smule mening ;)
#4047 elwood 14 år siden
Bestemt ikke den bedste Dirty Harry film, det er stadigvæk den første, men da jeg er begyndt og se dem igen var jeg kommet til den her.
Der er bare noget over hele stemningen i den, og den fantastiske musik, Callahans tøre kommentare, og jeg er ret vild med ide'en omkring selvtægts emnet, selv om det løber lidt løbsk til sidst, ku være fedt, hvis publikum hele vejen satte spørgsmål tegn ved om det som blev gjordt egentlig ikke var retfærdighed, men hen mod slutningen tager filmen en drejning så man mister alt "medholdelse" i selve selvtægt akten.
Her er 1'eren meget mere udspekuleret, da man her begynder og overvejer om Callahan går for vidt, i sin jagt på retfærdigheden.
Næste gang blir det så The Enforcer, og her synes jeg så klart bedst om Magnum Force, hvis jeg skal vælge, men ses det skal den, selv om den ikke er blandt farvoritterne.
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4048 Michael Andersen 14 år siden
#4049 Lord Beef Jerky 14 år siden
#4050 Benway 14 år siden
http://www.radio-koege.dk/Indslag%20i%20player/201...
Alternativt link