Lige set The Others - Er et nervevrag nu! Kanon god psykologisk gyser! God performance af Nicole Kidman samt den lille pige som hedder Anne i filmen. 8/10
#4223 - Lyder bestemt spændende. Synes selv ganske godt om From Hell og havde fuldstændigt overset Book of Eli - eller dvs. tror jeg faktisk havde set en teaser til den for laaang tid siden og tænkt at den så interessandt ud, men så derudover glemt alt om den efterfølgende. :-)
Tror dog jeg venter til den falder lidt i pris, men skal bestemt holde øje med den.
Desperado. (Rodriguez, 1995) Så fik jeg set Rodriguez fortsættelse, Desperado, til sin succes-debut El Mariachi. Denne gang havde Rodriguez et budget bag sig og dette kan tydelig ses. Amatør-skuespillerne er erstattet af prominente navne som Antonio Banderas og Salma Hayek og action scenerne byder på massere af eksplosioner og vilde stunts.
Historien halter dog desværre lidt efter sammenlignet med den første film. Jeg følte at vores helt gennem filmen (Banderas) mangler et egentlig motiv for hans gerninger. I El Mariachi var der et motiv.
Her blev helten tvunget til at kæmpe fordi han var jaget og afslutningsvis besluttede han sig for at kæmpe pga. kærlighed
. I denne film synes motivet dog at være noget svagt og jeg kunne i hvert fald ikke finde anden forklaring end at vores helt kæmper mod narkohandlen af den simple grund af de er onde og han er god. Filmen prøver undervejs at give et bedre motiv ved at koble filmens skurke til skurkene fra den første film, men heller ikke her synes jeg det holder helt vand.
Det visuelle og auditive har Rodriguez igen godt styr på og det er en fornøjelse at se hvordan han fører os igennem de mange super fede action scener. Både cinematografien, redigering og lydsiden er hel i top og der er ikke rigtig noget at sætte en finger på her. Dertil skal det nævnes at mange af begynderfejlene fra første film er blevet elimineret hvilket selvfølgelig er positivt men vel egentlig også forventet Rodriguez har haft langt bedre arbejdsbetingelser.
Alt i alt er der tale om en solid action film jeg dog ikke ser ligeså vellykket som dens forgænger på trods af det større budget og de mange store navne. Filmen er dog alligevel ganske underholdende og er en glimrende actionfilm. 4/6
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Ben-Hur, 1925 Af de skelsættende film, jeg har set i min levetid, er det film som Avatar, Terminator 2, Jurassic Park osv. Jeg taler selvfølgelig produktionsmæssigt. Mange film før min tid, kunne også have været fantastisk at have set, da de udkom. Ben-Hur anno 1959 er en af dem, men Ben-Hur anno 1925 er så sandelig også en af dem.
Det er en kraftpræstation af dimensioner. Man er helt målløs over især gallejscenen og væddeløbet(som dog er lige en anelse for lang). Men også de generelle kulisser er fantastiske. En anden interessant ting er, at der er flere scener med farver. De er de religiøse scener, hvor Jesus optræder. Men ser aldrig J.C. selv, kun hvide silhuetter. Det fungerer rigtig godt, og er med til at gøre hele karakteren mere mytisk. Tiden taget i betragtning, så matcher den nemt Ben-Hur 1959 og enhver anden episk film - produktionsmæssigt såvel som generelt.
Soundtracket på 4-Dics CE-udgaven er lavet af Carl Davis, som også har lavet soudntrack til andre stum film som Intolerance, Napoleon, Safety Last og Greed. Det passer helt perfekt til, og det er holdt i en stil, der afspejler stumfilmens musik fint.
Nu kommer det...den er bedre end 1959-versionen!!!
9/10(Plads nr. 87 på Top250, 63 pladser højere end 1959-versionen)
#4236 - hold da op det var de ellers noget af en påstand - jeg har aldrig selv set den men holder utroligt meget af 59'eren, så den skal da helt sikkert have en chance ved lejlighed.
#4231 Broomie 15 år siden
Kanon god psykologisk gyser! God performance af Nicole Kidman samt den lille pige som hedder Anne i filmen.
8/10
#4232 elwood 15 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4233 Highland Park 15 år siden
#4234 McPeter 15 år siden
Tror dog jeg venter til den falder lidt i pris, men skal bestemt holde øje med den.
#4235 Twister 15 år siden
Så fik jeg set Rodriguez fortsættelse, Desperado, til sin succes-debut El Mariachi. Denne gang havde Rodriguez et budget bag sig og dette kan tydelig ses. Amatør-skuespillerne er erstattet af prominente navne som Antonio Banderas og Salma Hayek og action scenerne byder på massere af eksplosioner og vilde stunts.
Historien halter dog desværre lidt efter sammenlignet med den første film. Jeg følte at vores helt gennem filmen (Banderas) mangler et egentlig motiv for hans gerninger. I El Mariachi var der et motiv.
Det visuelle og auditive har Rodriguez igen godt styr på og det er en fornøjelse at se hvordan han fører os igennem de mange super fede action scener. Både cinematografien, redigering og lydsiden er hel i top og der er ikke rigtig noget at sætte en finger på her. Dertil skal det nævnes at mange af begynderfejlene fra første film er blevet elimineret hvilket selvfølgelig er positivt men vel egentlig også forventet Rodriguez har haft langt bedre arbejdsbetingelser.
Alt i alt er der tale om en solid action film jeg dog ikke ser ligeså vellykket som dens forgænger på trods af det større budget og de mange store navne. Filmen er dog alligevel ganske underholdende og er en glimrende actionfilm.
4/6
#4236 Skeloboy 15 år siden
Af de skelsættende film, jeg har set i min levetid, er det film som Avatar, Terminator 2, Jurassic Park osv. Jeg taler selvfølgelig produktionsmæssigt. Mange film før min tid, kunne også have været fantastisk at have set, da de udkom. Ben-Hur anno 1959 er en af dem, men Ben-Hur anno 1925 er så sandelig også en af dem.
Det er en kraftpræstation af dimensioner. Man er helt målløs over især gallejscenen og væddeløbet(som dog er lige en anelse for lang). Men også de generelle kulisser er fantastiske. En anden interessant ting er, at der er flere scener med farver. De er de religiøse scener, hvor Jesus optræder. Men ser aldrig J.C. selv, kun hvide silhuetter. Det fungerer rigtig godt, og er med til at gøre hele karakteren mere mytisk. Tiden taget i betragtning, så matcher den nemt Ben-Hur 1959 og enhver anden episk film - produktionsmæssigt såvel som generelt.
Soundtracket på 4-Dics CE-udgaven er lavet af Carl Davis, som også har lavet soudntrack til andre stum film som Intolerance, Napoleon, Safety Last og Greed. Det passer helt perfekt til, og det er holdt i en stil, der afspejler stumfilmens musik fint.
Nu kommer det...den er bedre end 1959-versionen!!!
9/10(Plads nr. 87 på Top250, 63 pladser højere end 1959-versionen)
#4237 McPeter 15 år siden
#4238 McPeter 15 år siden
#4239 MouseMickey 15 år siden
#4240 filt 15 år siden