Gravatar

#4241 dyg 15 år siden

Cool, så ejer man den jo i forvejen. Den må ses hurtigst muligt.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#4242 Skeloboy 15 år siden

#4238 - Link til Play. Du kan roligt købe fra DVDukltd, den første på listen. Har købt utrolig mange DVD'er fra, og der har aldrig været noget som helst.

#4239, #4240 - præcis
Gravatar

#4243 Skeloboy 15 år siden

#4238 - faktisk er den nok billigere her på Amazon.co.uk. Køb den fra Findprice...som jeg igen kun har haft gode oplevelser med. Faktisk bruger jeg Findprice på Amazon Marketplace mere end Amazon selv.
Gravatar

#4244 Twister 15 år siden

Once Upon a Time in Mexico (Rodriguez, 2003)
Den sidste film i Mariachi triologien. Dette er efter min mening den bedste film i triologien. I desperado talte jeg om, at der manglede et motiv for heltens handlinger. Men hvor historien var rimelig svag i desperado er den, efter min mening, noget stærkere i Once Upon a Time in Mexico. I stærk kontrast til Desperados simple historie er der her tale om en meget kompliceret historie med et stort antal ”hovedpersoner” med mange forskellige motiver der forklarer deres respektive missioner. Jeg fandt historien aldeles udmærket og spændende. Den kringlede historien samt det store cast hvor ingen for alvor synes at påtage sig rollen som filmens hovedperson gør dog også at filmen kan være noget svær at finde rundt i. Jeg måtte dog også se filmen to gange for lige at få det hele med. Efter mit andet gensyn med filmen, synes jeg dog at historien er ret fed og passer godt ind i filmens univers.

Once Upon a Time in Mexico er ligesom sine forgængere en rigtig godbid for både øjne og øre. Et fedt soundtrack bliver ledsaget af en endnu federe billedside, hvor Rodriguez synes at benytte sig af alt det han har lært fra Desperado og El Mariachi. Det klæder også filmen umådeligt godt at Rodriguez optog denne film på digitale kameraer og dette kan ses i mange af de store actionscener, hvor hver enkelt lille detalje bliver fanget.

Alt i alt vil jeg faktisk mene at Once Upon a Time in Mexico, som før nævnt, er den bedste film i triologien. For mig virker filmen som et slags blanding af Kill Bill (Quentin Tarantino) og C’era Una Volta il West (Sergio Leone): Mange visuelle elementer samt atmosfæren filmen igennem minder om Leones storværk og den actionfyldte men anderledes komiske stil mindede mig tit en hel del om Kill Bill filmene.

Filmen har sine klare svagheder, specielt i form af en rodet historie og visse usammenhængende sekvenser men jeg er personligt villig til at se gennem fingrene med dette grundet filmens super flotte stil, gode atmosfære, velfungerende actionscener, og gode skuespilspræstationer (specielt Johnny Depp som er fremragende).

5/6
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4245 McPeter 15 år siden

#4239 - ah hvor smart - det havde jeg slet ikke set - har aldrig fået kigget på de sidste par discs. :-) Så har jeg den allerede tak. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4246 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4244 Sjovt... jeg har kun hørt negativt om filmen... kunne være man skulle give den en chance en dag.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4247 Highland Park 15 år siden

Lord Beef Jerky (4246) skrev:
#4244 Sjovt... jeg har kun hørt negativt om filmen...

Ditto.
Men jeg synes, at "El mariachi" er ringe, så jeg vil nok ikke være enig med Twister, hvad "Once Upon a Time in Mexico" angår.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4248 Twister 15 år siden

Lord Beef Jerky (4246) skrev:
#4244 Sjovt... jeg har kun hørt negativt om filmen... kunne være man skulle give den en chance en dag.

Jeg havde også hørt primært negative ting om filmen (selvom dette måske ikke er helt korrekt da der faktisk er en del anmeldere der har givet den ok ros på internationalt plan)

http://www.rottentomatoes.com/m/once_upon_a_time_i...

Danske anmeldere var meget spredte ser det ud til:
http://www.scope.dk/film/2549-once-upon-a-time-in-...

Men nu synes jeg filmen skulle have en chance på trods af de negative ting jeg havde hørt, og jeg blev som sagt også meget positivt overrasket. Filmen står og falder, for mig at se, med om man kan følge med i den til tider rodede historie. Hvis man ikke kan det er filmen umulig at finde hoved og hale i, men omvendt synes jeg at filmen er rigtig god hvis man fanger historien nogenlunde. Jovist er filmen rodet og til tider måske en anelse for gakket, men jeg synes som sagt at filmens stil og tone vægtede højere end disse fejl.

Men generelt er min film smag også meget stil-præget og jeg vægter altid stil-aspektet (specielt cinematografi) meget højt. Så det er jo ikke sikkert andre vil have samme fornøjelse af filmen som jeg havde. Men smag og behag :)

5/6 stjerner til Once Upon a Time in Mexico skal også læses som 8/10
El mariachi var således også 5/6 men skal her læses som 7/10
Desperado var 4/6 og skal læses som 6-7/10
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#4249 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg har faktisk heller aldrig fået set El Mariachi, men Desperado synes jeg ligger til en 3/6... ellers plejer jeg, at være ret glad for Rodriguez. Det må være de næste to film jeg får set... tak for input.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4250 Skeloboy 15 år siden

Benway (4196) skrev:
Johnny Guitar (1954)

Nicholas Rays sære melodramatiske men svineunderholdende western...Kvinderne tager hovedrollerne og den overdrevet hårdkogte salonejer spillet af Joan Crawford udveksler skulende blikke og skarpe replikker med den bindegale Mercedes McCambridge, der nærmest bobler over med hævngerrighed....Det er nok en af de bedste westernes, jeg har set

Så fik jeg lige set den også. Det virker som om, Nicolas Ray har været træt af den typiske seje cowboy med vestens hurtigste hånd. Joan Crawford er en af de seje og hårdkogte fra dengang. Præcis som Bette Davis har hun valgt at spille karakterer, der ikke er umiddelbart populære.

Jeg er ikke helt så bejestret som Benway, men den er blandt de bedre westerns, og det er rigtig underholdende og anderledes.

8/10

Skriv ny kommentar: