Gravatar

#4341 MMB 15 år siden

LOST - sæson 3
INDEHOLDER SPOILERE:
Sæson 3 begynder i fjendens lejr, hvor Jack, Sawyer og Kate er blevet taget til fange, og det kunne måske lyde ret spændende, og det er det måske også de første 2 afsnit, men derefter bliver det desværre hurtigt kedeligt. De 6 første episoder er generelt ikke særlig fantastiske, og jeg er derfor rigtig glad for, at anden halvdel af sæson bliver væsentligt bedre. Især Flashes Before Your Eyes er et fantastisk afsnit, da vi her får præsenteret Desmonds syn.

De to nye personer i sæson 3 er også fremragende, og især Michael Emerson spiller godt og er ikke mindst en sindssyg interessant person, hvilket man hører en del om i afsnittet The Man Behind the Curtain, der også er et af sæsonens højdepunkt.

Første del af sæson 3 er til 6 stjerner, men jeg synes til gengæld at resten af sæsonen fortjener 9 stjerner, og derfor får sæsonen karakteren:

8/10
Ekstramateriale: 7/10

Sæson 1: 10/10
Sæson 2: 7/10
Sæson 3: 8/10
Gravatar

#4342 Lord Beef Jerky 15 år siden

Jeg er spændt på at høre, hvad du synes om sæson 4. Den finder jeg nemlig forholdsvist kedelig, hvor 5'eren heldigvis retter en smule op på det.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4343 Benway 15 år siden

Undertegnedes radio-anmeldelse af Erik Clausens "Frihed på prøve".

http://www.radio-koege.dk/Indslag%20i%20player/201...

Alternativt link (vælg fredag)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#4344 MOVIE1000 15 år siden

#4342 enig, selvom jeg ikek vil kalde sæson 4 for kedelig, men for lidt historie og fpor meget action
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#4345 MMB 15 år siden

#4342 og #4344

Altså, jeg synes bare I siger, at sæsonerne bliver værre og værre. :P
Giv mig dog noget at se frem til :P
Gravatar

#4346 Batsy 15 år siden

Bionicle, Mask of light

Fed action fyldt animations film som er flot tegnet og kan sagtens måles sig med Pixars Wall-e og UP

Plottet , det er basseret på lego's Action figur Bionicle med samme navn.

Det handler om pardise øen metru nui bliver beskyttet af de legandariske Toa'er/ Gurdians som er delt op i alle seks elementer ild, vand, is, jord, luft, og sten.
Takua og hans ven Jalla finder en maske lysets maske som ejes af Guden mata nui.
Men Mata nui's bror skurken Makuta har gjort at mata nui er faldet i en dyb søvn og han terroiser med hans mørke krafter. Takaua skal til templet og vække mata nui så de kan vinde over den Onde makuta.

Musikken i filmen er meget fed og epik og passer fint til Historien især Tahu ildens toa er nok det store højdepunkt.

Stemmerne bag filmen har jeg aldrig hørt om men her er nogen:
Scott McNeil, Paul Dobson, Brian Drummond, Christopher Gaze, Tabitha St. Germain, Trevor Devall, French Tickner, Alessandro Juliani, Kathleen Barr.

Den får 8/10 fra mig en fantastisk og fed film! Syndes du skulle se den for den er værd at se!
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#4347 Lord Beef Jerky 15 år siden

#4345 Hellere være beredt så man ikke bliver alt for skuffet =)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#4348 Bobby Singer 15 år siden

Taken

Liam Neeson spiller CIA-agenten Bryan, hvis datter bliver kidnappet under en tur til Paris og nu skal the bad guys betale... dyrt!

Sådan kan handlingen til Taken meget kort beskrives og det passer også fint med resten af filmens simple og ligetil stil. Filmen virker dog utroligt konstrueret til tider, specielt de første 20 min. eller sådan, hvor vores hovedperson konstant får serveret replikken: "Du må lære at give slip på din datter en gang imellem og lade hende leve livet, ellers mister du hende for evigt!". Man ved godt at det ender galt og der går forbavsende lang tid, taget dens korte spilletid i betragtning, før den egentlig går i gang. Hvilket i øvrigt bringer mig videre til mit næste irritations-moment med filmen og det må jeg vist hellere sætte i en spoiler boks:

Vi får i starten af filmen at vide, at datteren godt kunne tænke sig at blive sanger, så faren køber en karaoke maskine til hende, hvilket er fint nok. Springer vi så fem minutter frem, er det lykkedes Bryan at skaffe et job som Bodyguard for en meget berømt pop-sangerinde, som efter koncerten er slut bliver angrebet af en psykopat med en kniv. Det lykkedes dog Bryan at nedlægge gerningsmanden og vriste knæven fra ham. Det viser bare at det tydeligvis kan være farligt at være en rig og berømt popstjerne. Bryan får dog et kort af sangerinden som tak for hjælpen, hvis datteren nogensinde skulle være interesseret i at gøre alvor af sine drømme. Man skulle tro at den "lille" episode ville bekymre en person som Bryan, datteren betyder jo alt på jorden for ham og han vil gøre alt for at beskytte hende, og det får han så sandelig også lov til at bevise i løbet af filmen. Derfor undrer det mig at han til sidst i filmen, efter alt det han har været igennem for at redde sin datter, uden problemer tilsyneladende lader hende følge hendes drøm om at blive professionel sanger. Har han helt glemt hvad der skete i starten af filmen!?! Så han har absolut ingen skrupler med at lade datteren vælge en karriere, hvor der i værste fald er risiko for at blive dræbt, af en eller anden psykopat med en kniv? Det giver ingen mening for mig og jeg ville have ønsket, at de have brugt bare lidt af den sidste spilletid på at bevare det spørgsmål.

Action sekvenserne fejler til gengæld intet og hvis du har set en af de sidste to Bourne film, ved du hvilken stil filmen har. Det er håndholdt, dog uden at være lige så voldsomt som inspirationskilden, hvilket Bruce sikkert ville sætte pris på. ;)

Det er en okay action-film med alle de rigtige ingredienser hvad det angår, der desværre bliver trukket ned af en lidt for konstrueret handling.

3/6

Lad den rette komme ind

[Indeholder små spoilers]

Oskar bor sammen med sin mor i et trist bolig kompleks i det snebeklædte sverige. I skolen bliver han mobbet på det groveste af de tre sadistiske klassekammerater Conny, Martin og Andreas. I sin fritid fantasere Oskar om at tage hævn over dem, om at kunne være stærk og svare igen. En aften møder han den lidt underlige pige Eli, hvis hun da er en pige, som får medlidenhed med Oskar. Hun kan sætte sætte sig i hans sted, når det kommer til det med at føle sig anderledes og truet. De udvikler et meget tæt forhold til hinanden, hvad Oskar dog ikke ved til at starte med er at Eli faktisk er en vaskeægte vampyr.

De to hovedrolle indehavere spiller fuldstændig sublimt taget deres alder i betragtning, man tror virkelig på dem og man bliver hurtigt suget ind i deres verden. Filmen er flot filmet og meget stemningsfuld. Den gør godt brug af de sneklædte landskaber til at bygge en god atmosfære op. Det er faktisk et helt lille mesterværk Tomas Alfredson har skabt her.

6/6
Idjit
Gravatar

#4349 BN 15 år siden

#4348:

Faderen (altså Liam Neeson) er vel bare af den mening, at det at blive sanger, ikke automatisk er lig med at blive en eftertragtet berømthed, der forfølges af vanvittige mordere. Og faktisk er det jo også sådan virkeligheden er for de fleste pop- og rockstjerner - det er ekstremt få af dem, der nogensinde har oplevet mordforsøg. ... Bemærk at hans største bekymring ikke er, at datteren lever i et velhaver-miljø, som jo kunne tiltrække indbrudstyve og lignende. Nej, det er det med at rejse ALENE, eller kun to piger sammen, til udlandet, der gør ham bekymret.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#4350 MOVIE1000 15 år siden

#4345 Værre? har jeg formuleret mig sådan?
min top 5 (har ikke set sæson 6 færdig endnu)
1. sæson 5
2. sæson 3
3. sæson 1
4. sæson 4
5. sæson 2

sæson 6 bryder jeg mig indtil videre ikke så meget om, men alt kan nå at ske har jeg hørt:)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.

Skriv ny kommentar: